recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TH-42PV70 der selv slukker! STOR UPDATE!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTH-42PV70 der selv slukker! STOR UPDATE!!

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Kip James Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2007 kl. 13:54

Så gik der tovtrækkeri i den - og jeg sidder alt i alt tilbage med et meget ramponeret indtryk af Cinemagic....

Flinke har de været til at ringe og holde kontakt, men hvor føler jeg mig dog svigtet som kunde når facit gøres op.

Langt om længe fik Cinemagic kontakt med Service Center Nord i Pandrup. De ville komme og hente mit fjernsyn til reparation i dag mellem klokken 10 og 14 (de har her klokken 13:33 IKKE infundet sig endnu)....

Jeg spurgte så for et stykke tid siden mht. låne-fjernsyn. Det ville Cinemagic undersøge. Svaret jeg fik tilbage var, at jeg mod et beløb på en 125-40kr i transport-gebyr kunne få et låne fjernsyn ned til Aalborg mens reparationen fandt sted. Gu fanden ville jeg da ej betale ekstra for et låne-fjernsyn - men svaret fra Cinemagic var, at den slags måtte man regne med når man handlede på nettet. I en forretning betalte man lidt mere og så var der taget højde for den slags ting.... Og her begyndte min første hovedrysten over Cinemagic. Jeg har betalt over 9000kroner til deres forretning, og så mener de at jeg som udgangspunkt bør vide at jeg faktisk i kraft af at jeg sparer penge på apparatet samtidig får en ringere service.... Tænk, på Cinemagics forside står følgende: "Vi har ubestridt branchens bedste service og fokuserer på seriøs og ærlig rådgivning. Udover internetforretningen har vi har en fysisk butik som du er velkommen til at besøge...." Simpelthen UHØRT!!!

Nå, så i lørdags ringede der en dame fra Service Center Nord, for lige at bekræfte tidspunktet for afhentningen. Hende spørger jeg så mht. låne-fjernsyn. Hun siger at det gør de ikke i, og at jeg må finde mig i at undvære min skærm i 1 uge til 14 dage. Undrende kontakter jeg så igen Cinemagic der straks vil høre Service Center Nord om dette.

Jeg får hurtigt svar tilbage om at det ganske rigtigt ikke kan lade sig gøre. Og her bakker Cinemagic så også endeligt ud. De kan heller ikke levere mig et låne-fjernsyn. Og det selv om jeg gjorde dem klart at jeg IKKE havde betalt så mange penge for at undvære et fjernsyn. Det kunne gå i et par dage, men ikke op til 14 af slagsen. Men her stoppede "branchens ubestridte bedste service" altså... I over en måned ca. har jeg nu haft et af Cinemagic leveret produkt jeg IKKE har været tilfreds med, og som nu skal til reparation. Cinemagic har været flinke til at holde kontakt, men ret beset er der INTET komme ud af dem på nogen måde, og slut indtrykket fra firmaet er, at der handler jeg aldrig mere, og jeg vil heller ikke anbefale andre at gøre det. Især det i mine øjne horrible besked om at jeg nærmest bare måtte acceptere at når jeg købte fjernsyn over nettet så var der ikke medregnet penge til låne-fjernsyn.... Flot af et firma der både på egen hjemmeside praler af en super service, og også personligt overfor for mig i telefonen har postuleret at de bestemt måtte ligge i top-10 af internet-forhandlere herhjemme hvad service angår.

End of Story. Et nyt fjernsyn ville de ikke sende - fik at vide tidligere at de ingen havde at bytte med (Der gik THPV-70,ere på lager hos dem to dage senere).... I dag var kommentaren "jamen så skal vi jo sende et nyt apparat op til dig"... Ja, tak - det ville da være noget der kunne få mig til bakke op om at de har branchens ubestridte bedste service. Næh nej - jeg må nu undvære min investering. Apparatet gik i stykker en 14 dage efter ankomst i hjemmet - og her den 13. August er det pt. ikke afhentet endnu af service-centeret og forhandleren har fortalt mig at han mener at "vi har fundet en fornuftig løsning"!!! I mine øjne er løsningen da vist kun til gavn for forhandleren....

 Knockout til mig - Nu glæder jeg mig bare til at mit fjernsyn kommer retur fra Pandrup - hvis de da får det afhentet indenfor det lovede tidspunkt. De har 8 minutter og jeg har ikke hørt fra konen derhjemme endnu... Og så er jeg ellers 100% færdig med nogensinde at handle hos cinemagic.dk. Og jeg vil på det kraftigste anbefale andre ikke at gøre det heller.... Det er snak, snak og snak og meget meget lidt egentlig handling (En anden medarbejder dernede måtte jeg informere om punkter i købeloven vedr. ombytning - det kendte han ikke selv til!!!)



Redigeret af Kip James - 13-August-2007 kl. 14:08
Til top
hyldig87 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2007 kl. 14:04

Sys det lyder utroligt at de vil give dig en reperations tid på 14 dage...

Sys bare du skal være klar over at det tog dem 1½ måned fra Service Center Nord afhentede til mit TV til jeg havde det igen....
De havde fortalt mig til at starte med at jeg ku forvente det tog 3 uger.



Redigeret af hyldig87 - 13-August-2007 kl. 14:05
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2007 kl. 14:09

Hej Kip, uendelig sur historie, men nok meget lig så mange andres oplevelser fra forskeliige internetforhandlere.

Forhandlerne gør et meget stort nummer ud af at fortælle hvor gode og serviceminende de er - det er som oftest ren gas - løgn - latin. Men når realiteterne kommer på bordet har forhandlerne kun én ting i tankerne - nemlig sig selv.

Du har jo handlet hos dem, og derfor er du ikke længere så interessant - sådan er det.

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Kip James Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2007 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej Kip, uendelig sur historie, men nok meget lig så mange andres oplevelser fra forskeliige internetforhandlere.

Forhandlerne gør et meget stort nummer ud af at fortælle hvor gode og serviceminende de er - det er som oftest ren gas - løgn - latin. Men når realiteterne kommer på bordet har forhandlerne kun én ting i tankerne - nemlig sig selv.

Du har jo handlet hos dem, og derfor er du ikke længere så interessant - sådan er det.

Jeg føler mig bare taget noget så grundigt i røven. Jeg har været MEGET MEGET tålmodig.... Og så får jeg sådan en gang gas. Jeg er simpelthen MAX arrig og tosset i skralden på Cinemagic og de kan være sikre og visse på, at al den negative omtale jeg kan give dem her i Nordjylland det skal de få. Og skal mit fjernsyn nok engang til reparation, hvilket ifølge Cinemagic betyder at så kan jeg få pengene igen, ja så bliver der nok også bøvl fordi jeg nu har luftet min uforbeholdende mening her på forum.. Men så må mine gode venner fra Forbrugerstyrelsen ind i billedet. Men EJ!! hvor ER jeg gal og frustreret......



Redigeret af Kip James - 13-August-2007 kl. 14:14
Til top
Kip James Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2007 kl. 19:46
I min tråd "Cinemagic og Købeloven" under Forhandlere, er der atte roser til Cinemagic....læs denne
Til top
claust Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 372
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2007 kl. 22:47

Kip, jeg forstår ikke hvordan du kan forvente at få et låne tv stillet gratis til rådighed, inkl. fragt frem og tilbage til din adresse når du har valgt at handle på nettet.

Du har købt en vare der desværre har vist sig at have en defekt. Dermed har du krav på at få udbedret fejlen eller byttet apparatet, forhandleren har ret til at forsøge at reparere de første par gange. Sådan er reglerne som jeg kender dem...

Hvis vi tager et tænkt eksempel; et tv koster forhandlerne 9000 kr. Den ene forhandler sælger det for 10000 på nettet, den anden for 12000 i en butik. Online forhandleren tjener 1000kr, butikken 3000kr. Du kan jo selv regne på hvor meget goodwill service der er plads til i begge tilfælde.

Hvis vi koger det lidt ned har du valgt at handle det billigste sted, og hidser dig så efterfølgende op over at de ikke leverer service som f.eks. et panasonic center giver. Prisen hører sammen med servicen!!!

PS: Har du forsøgt at se på om fjernbetjeningen kunne være 'synderen', det synes jeg ikke der er nogen der nævner som en mulighed?

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2007 kl. 01:51

jeg forstår heller ikke at du forventer at de stiller et låne tv til rådighed. de tjener ikke tykt på at sælge dig et tv, det kan godt værre det koster 9000 kr, men det er jo ikke deres fortjeneste.. den er meget mindre..

men en anden gang, kan du sikkert spørge om du må betale 1000 kr mere for tv'et, også få et låne tv hvis det går istykker, vil man have den gode service, må man betale det den koster..

Til top
don purse Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2007 kl. 05:55

Man har da lige god service mulighed om du køber på nettet eller i butik, om man kan låne et tv eller ej mener jeg ikke man har krav på hverken om det er nettet eller butikken man har handlet i, det kommer som ekstra service som man skal undersøge inden man køber.

Tror ikke alle butikker tilbyder låne tv unden mere betaling (leje)

 

mvh

 

Christian

Til top
magiske Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Februar-2007
Status: Offline
Point: 99
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2007 kl. 08:31

Tror bare vi er ude i at nogle "kunder" laver så meget støj at forretningen trods deres lille fortjensete ikke gider mere vrøvl..  Hvad jeg kan læse ud af det hele syndes jeg er der fra start er ydet en rimlig service. Ikke verdens bedste, men internet "kunder" tror typisk de kan forvente samme service som i butikkerne..

Samme type "kunde" parker på handikappladsen da det jo kun tager 5 min at handle eller få god rådgivning i en butik for så at købe på nettet..

/M



Redigeret af magiske - 16-August-2007 kl. 08:32
Til top
JesperK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2007 kl. 09:47

Hvorfor har man ikke ret til samme service? Især når shoppen både har en netbutik og en rigtig butik. De kører vel med samme priser i både den "rigtige butik" og den på nettet?

Det andet synes jeg er helt absurd....

/Jesper
Til top
Kip James Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2007 kl. 11:49

Cinemagic delen er udredt. Jeg har fået et låne-fjernysn tilsendt. Jan fra Cinemagic har været til yderst stor hjælp.

Nu er der så langt større problemer med Service Centeret. Langt større.....

Summasumarum - I kan trygt handle hos Cinemagic.dk - der mangler ikke noget ihvertfald

Til top
beauville Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2007 kl. 11:55
Uden at tage stilling til om forbruger har "krav" på et låne tv, så må i gerne lige svare på følgende:

Hvorfor skulle man som forbruger forvente mindre service fra en internet baseret forretning når uheldet er ude, og en reklamation er ongoing?

 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu