recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - RYSTET over Elgiganten / Jura / Service
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRYSTET over Elgiganten / Jura / Service

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2006
Status: Offline
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2008 kl. 23:10

Hej Sandal

Det var da noget af en påstand?!? - men uanset hvad praksis måtte tilsige, ændrer det ikke ved, at udgangspunktet i loven er, at køber bestemmer hvad der skal ske. Og jeg havde forstået, at det var den, der interesserede dig.

Mvh.

Til top
fredtoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Februar-2008
Status: Offline
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2008 kl. 23:49

Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Betingelserne for, at sælgeren kan kræve at køberen selv fragter produktet er derfor, at afstanden til sælgeren er rimelig lille og at produktet er nemt at fragte.

Det er min vurdering, at en fladskærm på 32" ikke er nem at fragt (primært pga. form og skrøbelighed), hvorfor El-giganten er forpligtet til at afhente skærmen på dine forældres bopæl.

Her må der vel foreligge noget domstolspraksis eller nogle FKN-afgørelser, som kan bakke op omkring vurderingen? Det er vel et spørgsmål som har været behandlet før, et eller andet sted.

Jeg tror trods alt det ville komme bag på de fleste, at de kan kræve at Kop&Kande afhenter deres Kitchen Aid foodprocessor (sådan en fylder også godt og er tung) i hjemmet, eller sender en reparatør ud - det er derfor jeg spørger til referencer som kan bakke vurderingen op.



Redigeret af fredtoft - 13-November-2008 kl. 23:50
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede
Til top
Fnulder Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-September-2008
Status: Offline
Point: 503
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2008 kl. 00:28

Citér Men i dette tilfælde har produktet jo en fejl / mangel og det er da DEM der skal udbedre det ved at levere et nyt. TV’et er ikke 14 dage gammelt endnu.

Om så TVet er 2min gammelt, så har du ikke ret til at få det byttet. Forhandleren har aldtid ret til at udbedre fejlen hvis forhandleren mener der er billigst for ham

Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2008 kl. 15:08
Maestro: Siger sig selv jeg søger info her først for derefter at tage yderligere kontakt. Hvis det irriterer dig så overse tråden. Hvis du læste tråden ordentligt ville du også have set at TV'et ikke er mit.

Fnulder: Hvad du skriver er ganske enkelt ikke korrekt.

Jeg er lige blevet 10.000 gange klogere på købeloven. Alle burde sætte sig ind i den. Her er hvad der er sket:

Mht. dette emne, så ringede jeg til deres kundeservice der i den grad var hjælpsomme. De mente hundrede procent at jeg havde ret og derfor skulle TV'et enten ombyttes på min bopæl eller jeg skulle have et afslag.

Det er i dette tilfælde butikken der ikke har haft styr på lovgivningen, hvilket kundeservice beklagede. De ligger desværre ikke inde med flere af disse TV, så jeg er blevet tilbudt et nedslag i prisen. Hvis det var mit TV ville jeg ikke kunne leve med det, og jeg ville vente til et nyt kom hjem, men det kan mine forældre, så jeg har valgt at tage imod pengene.

Hvorom alting er så havde jeg ret i henhold til den købelov der er beskrevet, hvilket Elgiganten (kundeservice) var opmærksomme på, men det var butikken ikke.

Mht. at de i butikken sagde at hvis et TV eller andre store ting gik i stykker inden for reklamationsperioden, så skulle man selv fragte det ind til butikken samt afhente det igen...Også DETTE var i henhold til kundeservice forkert og de er gået videre med det og vil sørge for at butikkerne fatter at det ER DEM der skal afhente et produkt samt aflevere det igen hvis uheldet skulle være ude under reklamationsperioden.

Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 4010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2008 kl. 20:09
Jeg lukker denne tråd, da du allerede har gang i en anden tråd med præcis samme tema.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu