Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Stampe
Guld medlem
Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
|
Sendt: 13-November-2008 kl. 20:00 |
Sandal skrev:
Jeg vil godt starte denne besked med et surt opstød. Hvornår stopper folk med at udtale sig skråsikkert om noget, de absolut intet ved om? Det er klart, at der hersker så meget forvirring omkring forbrugerrettigheder, når alle har en mening om, hvad der gælder. |
Fair spørgsmål. Omvendt kan man spørge hvorfor man stiller et sådan spørgsmål på et forum i stedet for at kontakte dem der burde kende reglerne? btw: hvordan kan du udtale dig skråsikkert om at "folk" "absolut intet ved" om dette? Kender du måske personligt posterrne og deres baggrund/uddannelse?  Du er jo fx end ikke færdig med din jurauddannelse så hva' kan jeg bruge det til og må jeg lige se din karakter for eksamen i købeloven, tak 
Redigeret af Stampe - 13-November-2008 kl. 20:04
|
 |
Jacob P
Bruger
Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 181
|
Sendt: 13-November-2008 kl. 20:08 |
Stampe skrev:
Sandal skrev:
Jeg vil godt starte denne besked med et surt opstød. Hvornår stopper folk med at udtale sig skråsikkert om noget, de absolut intet ved om? Det er klart, at der hersker så meget forvirring omkring forbrugerrettigheder, når alle har en mening om, hvad der gælder.
|
Fair spørgsmål. Omvendt kan man spørge hvorfor man stiller et sådan spørgsmål på et forum i stedet for at kontakte dem der burde kende reglerne?
btw: hvordan kan du udtale dig skråsikkert om at "folk" "absolut intet ved" om dette? Kender du måske personligt posterrne og deres baggrund/uddannelse? 
|
Når svarene der kommer ikke er korrekte må man regne med at dem som kommer med dem ikke ved noget om det.
Forstår heller ikke man svarer på en tråd når man ikke først har sat sig ind i tingene.
Redigeret af Jacob P - 13-November-2008 kl. 20:09
|
 |
Stampe
Guld medlem
Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
|
Sendt: 13-November-2008 kl. 20:13 |
Jacob P skrev:
Stampe skrev:
Sandal skrev:
Jeg vil godt starte denne besked med et surt opstød. Hvornår stopper folk med at udtale sig skråsikkert om noget, de absolut intet ved om? Det er klart, at der hersker så meget forvirring omkring forbrugerrettigheder, når alle har en mening om, hvad der gælder.
|
Fair spørgsmål. Omvendt kan man spørge hvorfor man stiller et sådan spørgsmål på et forum i stedet for at kontakte dem der burde kende reglerne?
btw: hvordan kan du udtale dig skråsikkert om at "folk" "absolut intet ved" om dette? Kender du måske personligt posterrne og deres baggrund/uddannelse? 
|
Når svarene der kommer ikke er korrekte må man regne med at dem som kommer med dem ikke ved noget om det.
Forstår heller ikke man svarer på en tråd når man ikke først har sat sig ind i tingene. |
Og hvordan afgør du lige hvad der er korrekt og hvad der ikke er? Det går jo galt allerede i spørgsmålet hvor det ikke fremgår at der er tale om et fysisk køb og ikke køb over nettet men på spørgeren lyder det som netkøb da han fabler som de berømte 14 dage.
|
 |
Sandal
Guld medlem
Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
|
Sendt: 13-November-2008 kl. 20:19 |
Stampe skrev:
Og hvordan afgør du lige hvad der er korrekt og hvad der ikke er? |
Reglerne er nu engang som de er, så det er meget tydeligt, når folk udtaler sig om noget de ikke ved (tilstrækkeligt) om.
Stampe skrev:
Det går jo galt allerede i spørgsmålet hvor det ikke fremgår at der er tale om et fysisk køb og ikke køb over nettet... |
Det er fuldstændig uden betydning, hvilket man også ville være klar over, hvis man kendte nok til forbrugerrettigheder.
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
 |
Maestro
Bruger
Oprettet: 11-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
|
Sendt: 13-November-2008 kl. 21:54 |
Er der nogen der kan se elefanten blive til en myg i denne sag? Hvordan har du rettet din kontakt til Elgiganten? Har den været sober, og har du klargjort at det er helt umuligt for dig at komme at ombytte skærmen? (var åbenbart ikke umuligt at hente den til det skide gode tilbud du åbenbart havde lavet) Og hvad er dit formål med at lave tråden her på recordere, udover en form for selvhævelse. Skriv dog til Elgigantens ledelse istedet, tror jeg du får væsentlig mere fragt ud af end at sidde her og føle dig svigtet. God fornøjelse med dit 32" tv.
|
 |
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
|
Sendt: 13-November-2008 kl. 22:09 |
Maestro skrev:
Er der nogen der kan se elefanten blive
til en myg i denne sag? Hvordan har du rettet din
kontakt til Elgiganten? Har den været sober, og har du
klargjort at det er helt umuligt for dig at komme at
ombytte skærmen? (var åbenbart ikke umuligt at hente den
til det skide gode tilbud du åbenbart havde lavet)Og
hvad er dit formål med at lave tråden her på recordere,
udover en form for selvhævelse.Skriv dog til Elgigantens
ledelse istedet, tror jeg du får væsentlig mere fragt ud
af end at sidde her og føle dig svigtet.God fornøjelse
med dit 32" tv.
|
Det er da meget logisk at han søger råd om hvordan han
skal forholde sig. Hvis jeg stod i en lignende situation
ville jeg da også gerne vide nogle facts omkring mine
rettigheder inden jeg "kom til" at love Elgiganten at
jeg selv ville aflevere det, hvis jeg i virkeligheden
havde været i min gode ret til at få det afhentet.
Det kunne jo tænkes at andre havde stået i samme
situation.
OP sidder jo heller ikke og sviner Elgiganten og
fraråder alle nogensinde at handle der igen. Han har
fået en udmelding fra dem som han ikke mener er rigtigt.
Da han ikke er sikker i sin sag, søger han råd inden han
konfronterer dem med at han mener at de har uret.
|
 |
enand
Guld medlem
Oprettet: 18-Januar-2006
Status: Offline
Point: 819
|
Sendt: 13-November-2008 kl. 22:12 |
Sandal skrev:
"Køberen kan ikke kræve omlevering eller afhjælpning, hvis gennemførelse af den valgte beføjelse er umulig eller vil påføre sælgeren uforholdsmæssige omkostninger."
Sælgeren har derfor som udgangspunkt ret til at afhjælpe manglen, uanset at køberen kræver omlevering. Du bliver derfor nød til at lade El-giganten forsøge at afhjælpe manglen.
|
Nej, det betyder at køber som udgangspunkt kan kræve pengene tilbage eller omlevering. Kun hvis sælger kan bevise, at det vil påføre ham uforholdsmæssigt store udgifter, kan han kræve at han vil forsøge at afhjælpe manglen.
Mvh.
|
 |
len61
Guld medlem
Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
|
Sendt: 13-November-2008 kl. 22:16 |
I har vel været om det hele, for mig at se kunne jeg forestille mig at hvis du kan dokumentere , at du har haft udgifter med transport med varen hjem (fragtmand og.lign) overfor elgiganten, kunne jeg forestille mig at de vil klare fragten , min erfaring (irrelevant) generelt til elgiganten er at de plejer at være meget imødekommende, Håber selvfølgelig du får afklaret dit prob.!!
|
 |
thor-thor
Guld medlem
Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1924
|
Sendt: 13-November-2008 kl. 22:28 |
Jacob P skrev:
Forstår heller ikke man svarer på en tråd når man ikke først har sat sig ind i tingene.
|
Pas nu på glasset!!
Der er vist ikke mange af os, der kan sige sig fri for at have udtalt os om noget, som vi efterfølgende måtte erkende, at vi ikke havde helt styr på
|
 |
Jacob P
Bruger
Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 181
|
Sendt: 13-November-2008 kl. 22:43 |
thor-thor skrev:
Jacob P skrev:
Forstår heller ikke man svarer på en tråd når man ikke først har sat sig ind i tingene.
|
Pas nu på glasset!!
Der er vist ikke mange af os, der kan sige sig fri for at have udtalt os om noget, som vi efterfølgende måtte erkende, at vi ikke havde helt styr på
|
Du kommer bare med et eksempel
|
 |
Maestro
Bruger
Oprettet: 11-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
|
Sendt: 13-November-2008 kl. 22:52 |
|
 |
Sandal
Guld medlem
Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
|
Sendt: 13-November-2008 kl. 22:53 |
enand skrev:
Nej, det betyder at køber som udgangspunkt kan kræve pengene tilbage eller omlevering. Kun hvis sælger kan bevise, at det vil påføre ham uforholdsmæssigt store udgifter, kan han kræve at han vil forsøge at afhjælpe manglen. |
Helt enig, men en omlevering af de fleste produkter vil altid være dyre, end en reparation. Så derfor er udgangspunktet, er sælgeren har ret til at forsøge at afhjælpe manglen.
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
 |