|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6685 |
![]() |
|
@rhsin - Har du givet dit samtykke til brugerbetingelserne? Hvis du ikke har gjort det, gælder de måske ikke. Brugerbetingelser Velkommen til Habbo Hotels website (Site). Din brug af Sitet reguleres af disse Brugervilkår, som vi beder dig læse nøje igennem. Du skal være mindst 12 år for at oprette en Habbo. Hvis du er under 18 år, skal du have dine forældres eller din værges samtykke, inden du accepterer Brugervilkårene. Spørg samtidig dine forældre eller din værge om hjælp, hvis der er noget, du ikke forstår. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
![]() |
|
Det kunne være meget værre, som du også selv nævner, og knægten har nok også fået sig en lærestreg nu. Jeg tror heller ikke at der er noget at gøre, personligt fatter jeg heller ikke at man vil forfølge sådan en sag men der er vi jo så forskellige. I bund og grund er det jo dit ansvar som forælder at sørge at han er klar over hvordan man skal bruge telefonen. Enten via oplysning eller ved at i forvejen at have sørget for at blokere for den slags tjenester.
Så videre i livet og send ham i haven eller sæt ham igang med bilvask. :-)
|
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
brixen: nej det har jeg ikke, den kunne måske bruges.. men omvendt så tror jeg bare de sletter hans profil.. og det er han måske træt af.. det er jo et modefænomen.. (som de heldigvist hurtigt mister interessen for).
Jakabov: jamen han har betalt mig de 60,- kr.. det blev han bedt om så snart det gik op for mig hvad det var.. så deraf lærestregen. Jeg bryder mig bare ikke om at se et firma slippe afsted med så åbenlyst at tage røven på børn og unge.. uanset om de skriver advarsel eller ej.. et produkt på stå mål med prisen.. og her har man betalt 60,- kr for "ingenting" i en virtuel verden.. det er fup i mine øjne.. man udnytter et system, hvor nogle mennesker uforvarende havner i en situation hvor man køber noget som ikke var tilsigtet.
|
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1575 |
![]() |
|
7.6 Brugeren samtykker i, at såfremt Brugeren køber tjenesteydelser, herunder Betalingstjenester, afskæres Brugerens fortrydelsesret på det tidspunkt, hvor tjenesteydelsen eller Betalingstjenesten gøres tilgængelig for Brugeren, selvom dette sker før udløbet af den sædvanlige 14-dages fortrydelsesfrist. Så Habbo har, rent juridisk, deres på det tørre mht. overtakserede SMS'er. |
||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
Bare fordi de skriver det er det ikke ens betydende med de har ret, jeg vil jo stadig påstå at de kan smide nok så mange betingelser og paragraffer efter min søn, så kan de altså ikke forpligte mig
|
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
|
Der er lidt om indholdstjenester her, og vistnok også en udsendelse
|
||
mvh Christian
|
||
![]() |
||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
|
![]() |
||
mvh Christian
|
||
![]() |
||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1575 |
![]() |
|
Jeg vil så ikke byde ind på, hvem man skal "komme efter" ![]() |
||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
||
![]() |
||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
|
1: "ingenting" i en virtuel verden er ikke nødvendigvis fup. Det er der jo masser af. Se fx. alle de populære Facebook-spil, her kan man jo også betale sig fra at få nogle fordele og komme hurtigere op i level. Man kan være uenig i om det giver nogen mening at betale for det, men fup er det jo ikke ligefrem. Det man kan diskutere er dog om det er decideret tilsigtet at spillet (eller hvad det nu er) forsøger at lokke folk til at betale for noget, uden at de egentligt er helt klar over at de kommer til at betale for det. Hvis det er tilfældet, så er vi enige om at det er fup. Det andet er jo bare "godt" købmandsskab - tilbyd en vare som folk vil betale penge for. Jeg kender ikke den i denne situation omtalte hjemmeside, så kan ikke udtale mig om hvilken gruppe de hører til. 2: Uanset om du får penge tilbage af Telmore, så slipper "fup-firmaet" jo stadigvæk afsted med det. Udover det kan jeg heller ikke rigtigt se hvad Telmore har med sagen at gøre (som det allerede er nævnt). At formode at indholdstakserede SMS'er er spærrede som default synes jeg er lidt søgt. Telmore nævner jo selv overfor dig at det i så tilfælde ville gøre det umuligt at købe en busbillet - hvilket jo er en rar ting at kunne. Selvfølgeligt er det ærgeligt at ramme ind i et fup-firma der prøver at snyde kunder, men efter min opfattelse hører det alligevel til sjældenhederne, hvorfor det ikke giver så meget mening at spærre for en masse helt legale indholdstjenester for alle kunder (som default) alene af denne grund. Jeg har altid været tilfreds Telmore kunde (lige siden de startede) og har kun positive ting at sige om deres kundeservice. De plejer altid at svare mig tilbage indenfor 24 timer. Din oplevelse med forlænget ventetid er selvfølgeligt uheldigt, men der kan jo opstå situation hvor de er underbemandede eller lignende. Ovenstående kan sagtens farve min holdning til din situation, men jeg synes nu alligevel at det er ærgeligt at du får Telmore til at fremstå som et firma der giver dårlig kundeservice - baseret alene på denne situation. Udover det så held og lykke med at få penge tilbage fra Habbo (eller hvad de nu hed) ![]() Jeg tror dog det bliver svært, især hvis en del af deres koncept - som du har fået opfattelsen af - netop er at få folk til at betale mere end hvad de havde regnet med ved at gemme det godt væk.
|
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
Jamen jeg HAR faktisk altid været tilfreds med TELMORE, men denne sag trækker ned især fordi der går omkring 10 dage fra jeg mailer dem til de svarer første gang, også 6 dage såvidt jeg lige husker fra svar nr 2, det er uacceptabelt.
Jeg syntes nu nok man med rimelighed kan drage paraleller over i bankers kortbetalinger, hvorfor skulle en mobiltlf betragtes anderledes når man forsøger at skabe en seriøs betalingsvej. Og her er man også som kanal (og det mener jeg TELMORE er fordi de skaber linket mellem en Tlf og til et dankort), så er man også nødt til seriøst at forholde sig til de problemer det kan medføre, fremfor bare at sende aben videre. Det er muligt jeg er emsig... Men jeg har handlet med TELMORE og har en aftale med dem, at en mindreårig så bruger Tlf utilsigtet er så bare ærgeligt? , åbenbart.... Det syntes jeg så bare ikke er iorden, derfor øffer jeg |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
kharder ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 191 |
![]() |
|
Det er virksomheden som udbyder "varen" som skal bevise at det er dig som har købt "varen". Det samme gælder hvis din søn havde været inde på en porno side og der blev trukket et beløb over telefonregningen. Så da din søn ikke er myndig, kan de ikke kræve pengene af ham, med mindre han har fået tilladelse af dig.
For lige at være 100 % sikker, finder jeg de relevante paragrafer. |
||
![]() |
||
kharder ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 191 |
![]() |
|
Som udgangspunkt er der indgået en bindende aftale, hvis et tilbud
er accepteret rettidigt og overensstemmende og der ikke er nogen
fortrydelsesret. I nogle tilfælde kan omstændighederne omkring aftalens
indgåelse dog føre til at aftale bliver erklæret ugyldig.
I følge VML (værgemålsloven) § 1, stk. 1, 2. pkt. siger, at børn og unge under 18 år, der ikke har indgået ægteskab, er mindreårige og dermed umyndige. I følge VML § 1, stk. 2 kan mindreårige ikke selv forpligte sig ved retshandler (aftaler) eller råde over deres egen formue. Dvs., at for at kunne indgå en bindende aftale, skal man have retlig handleevne. Som det følger af VML § 1 stk. 1 og stk. 2, så har børn og unge under 18 år ingen retlig handleevne og kan derfor ikke indgå retshandler uden værgens (forældrenes) tilladelse. Derfor skal udbyderen af sms tjenesten kunne bevise, at det er dig der har købt "varen" og ikke din søn. Samtidig står der i retningslinierne om god markedsføringsskik på teleområdet fra forbrugerombudsmanden, at teleselskabet skal vejlede omkring saldokontrol og spærring af indholdstjenester. Se punkterne 6, 11 og 12 på følgende link. http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Markedsfoeringsloven/teleomraadetretningslinieromgodmarkedsfo Derfor vil jeg mene, at du vil kunne få de 60 kr. tilbage. Dog kan du risikere, at de ikke vil slippe pengene frivilligt og derfor skal du gøre op med dig selv om hvor lang tid du vil bruge på dette. Jeg ser det heller ikke som en hindring, at der er gået over fjorten dage, da du reagerer inden for rimelig tid samt at det ikke er muligt at læse udfra regningen fra Telmore hvad beløbet dækker. Mvh, Kharder |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |