recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Reparation af Pana 37PX80E
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketReparation af Pana 37PX80E

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Spoons Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Emne: Reparation af Pana 37PX80E
    Sendt: 16-Juli-2008 kl. 11:25

Min problemstilling er at jeg d. 9/6-2008 Købte et panasonic 37px80E hos Getmore.dk, jeg modtog så fjernsynet dagen efter.....og efter allerede 1 dages brug går det så død.

Jeg ringer så til Getmore som anbefaler mig at sende det til reparation, da det normalt er meget hurtigt kun 2 uger og maks 4. Naiv som jeg er følger jeg deres råd.

Der er nu gået 5 uger og de har endnu ikke modtaget reservedelene til tv'et, så der går minimum et par uger endnu.

Jeg har så skrevet til dem og sagt at jeg vil have ophævet handlen med henvisning til "rimelig tid" reglen i købeloven.

De afviser så mit krav grundet det er en kompliceret vare. Det er jeg selvfølgelig uforstående overfor, da de heller ikke har tilbudt et lånetv og jeg nu har levet uden tv i 5 uger....

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, da jeg heller ikke ønsker at vente 7 måneder på at forbrugerstyrrelsen afgør sagen?

Hvad er rimelig reparationstid egentlig på et tv?

Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2008 kl. 11:37

Jeg tror ikke der er andet at gøre, end, at du må rykke for dit tv en eller flere gang om ugen. Indtil de bliver færdige med det.

Man kan ikke sige det for tit, køb aldrig hos Get-no more. En god forhandler, havde givet dig et nyt tv med det samme.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2008 kl. 11:45

Getmore.dk er mig bekendt en internethandel. Hvis TVét går i stykker dagen efter du modtager det, så returner du det bare og evt. får et nyt. Kort sagt, du benytter din returret. Kan Getmore.dk ikke fatte denne simple ting, så har de et seriøst problem.  

At spise dig af med, at det er en såkaldt "kompliceret vare", den tror jeg de får voldsomt svært ved at argumentere for over for forbrugerklagenævnet. Det er trods alt bare et skide TV og intet som helst kompliceret i det.

Hold på din ret og få hævet den handel lige med det samme. Der er ingen som helst årsag til, at du skal vente på en "kompliceret vare" i din returrets periode.

Hvis de ikke vil give sig, så slipper du nok desværre ikke for at køre den i forbrugerstyrelsen. Men hvis jeg var dig, så ville jeg gøre det uanset hvad. Det er kedeligt og det tager tid, men det her er en oplagt principsag. Man sender ikke en sprit ny vare til rep. når man har 14 dages returret. Det er totalt gakket og misbrug af værste grad! Og skulle man endelig gøre det (fordi forbrugeren er flink), så spiser man ikke forbrugeren af med en "kompliceret vare" efter 5 uger. Det er simpelthen for langt ude det her!
Hvis den var så kompliceret, så var det endnu større grund til at ombytte den lige med det samme!!!

For pokker jeg kan blive arrig over sådan noget. Det er en præcis parallel til vores debat omkring service det her 

 

Til top
Spoons Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2008 kl. 20:48

Tak for jeres input, Herunder kan i se det brev jeg har stykket sammen og sendt til Getmore. Så må vi se hvad der sker, afviser de mig igen, så er det en principsag og så bliver den kørt hele vejen, Basta, Kup, e-mærket og forbrugerstyrrelsen. En ting kan jeg ihvertfald sige, næste gang jeg køber på nettet, så bliver forretningen grundig tjekket.

 

Hej igen Getmore

 
Jeg vil gerne sige tak for jeres hurtige svar.
 
Jeg er dog stadig ikke enige med jeres afgørelse, jeg har derfor fundet nedenstående eksempel på forbrugerstyrrelsens hjemmeside:
 
Afgørelser om "rimelig tid" for kompliceret produkter
Her er der tale om et LCD-tv og afgørelsen var at 5 ugers afhjælpningstid ikke var indenfor "rimelig tid".
 
Derudover kan det virkelig ikke passe at når jeg får af vide, at jeg kan forvente en reparationstid på 2-4 uger (har dette på skrift) og samtidig bliver anbefalet af jeres kundeservice at sende tv'et til reparation, da jeg får af vide at det normalt kun tager 2 uger, at jeg så skal vente i over 5 uger på at det bliver færdig (og den forventede reparationstid kan være flere uger længere, da Elektronik-centret endnu ikke har modtaget reservedelene endnu). Selvfølgelig er det da ærgeligt at der ikke lige er reservedele til stede, men det skal ikke gå ud over mig, så må i finde en anden løsning. Nu har jeg desuden levet i snart 5 uger uden et tv pga. at mit 1-dag gamle tv går i stykker og så har i ikke engang tilbudt mig et låne-tv, det er simpelthen for dårlig service.
 
På tirsdag i næste uge dvs. den 22/7-2008 er der nøjagtig gået 5 uger siden elektronik-centret modtog fjernsynet til reparation. Hvis ikke mit fjernsyn er leveret på min adresse eller handlen er blevet ophævet pr. den 22/7-2008, er jeg desværre nødsaget til at klage til forbrugerstyrrelsen.
 
Har i andre løsningsforslag er i selvfølgelig velkomne til at fremlægge disse.
 
Hilsen
Søren Hansen Nørgaard

 

Til top
ojr5896 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 392
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2008 kl. 22:44

Du skal da bare benytte dig af din 14 dages returet, ogfatter de ikke det går du i din bank og beder dem tilbageføre din betaling.

Ydermere er der en regel i branchen der hedder at varen bliver ombyttet hvis denne ikke kan laves indenfor 21 dage (denne skulle du have benyttet dig hvis varen var over 14 dage) men det gælder desværre nok ikke for en parallelimporteret vare - eller rettere en bavian af forhandler der tror man kan blæse på alt - bare man sælger billigt

/Beaker

Til top
Spoons Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2008 kl. 09:36
Oprindeligt skrevet af ojr5896 ojr5896 skrev:

Du skal da bare benytte dig af din 14 dages returet, ogfatter de ikke det går du i din bank og beder dem tilbageføre din betaling.

Ydermere er der en regel i branchen der hedder at varen bliver ombyttet hvis denne ikke kan laves indenfor 21 dage (denne skulle du have benyttet dig hvis varen var over 14 dage) men det gælder desværre nok ikke for en parallelimporteret vare - eller rettere en bavian af forhandler der tror man kan blæse på alt - bare man sælger billigt

/Beaker

Jeg har desværre været ret så naiv og troet på sælgeren da de anbefalede mig at sende tv'et til reparation, da det normalt kun vil tage 2 uger og dermed være hurtigere end en returnering.

Jeg har så fortrudt min beslutning lige siden, da købeloven siger at man ikke kan udnytte sin returret, når man først har accepteret en reparation

Min tillid til internetkøb er ved at være lig nul lige nu. Magen til dårlig service har jeg dog aldrig oplevet før. Det kan virkelig ikke passe at Getmore kan få lov til at behandle sine kunder på denne måde.

 



Redigeret af Spoons - 17-Juli-2008 kl. 09:37
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 527
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2008 kl. 09:46

Oprindeligt skrevet af Spoons Spoons skrev:

Min tillid til internetkøb er ved at være lig nul lige nu.

Nu er det ikke for at trampe på en mand der i forvejen ligger ned, men hvis du nu bare havde udnyttet dine muligheder i henhold til internethandel, så var du aldrig havnet i denne situation. Men nu har du da i hvert fald lært det til en anden gang - selvom det er sure lærepenge

Til top
ojr5896 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 392
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2008 kl. 10:27
Det ænder ikke ved at der er gået over 21 dage, så du kan roligt kræve et NYT tv - bare gå til den og hvis de ikke makker ret - så bare meddel dem du laver en indsigelse i din bank med anmodning om tilbageførsel af beløbet - Du SKAL under ingen omstændigheder bukke under for dette.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2008 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af Spoons Spoons skrev:

Oprindeligt skrevet af ojr5896 ojr5896 skrev:

Du skal da bare benytte dig af din 14 dages returet, ogfatter de ikke det går du i din bank og beder dem tilbageføre din betaling.

Ydermere er der en regel i branchen der hedder at varen bliver ombyttet hvis denne ikke kan laves indenfor 21 dage (denne skulle du have benyttet dig hvis varen var over 14 dage) men det gælder desværre nok ikke for en parallelimporteret vare - eller rettere en bavian af forhandler der tror man kan blæse på alt - bare man sælger billigt

/Beaker

Jeg har desværre været ret så naiv og troet på sælgeren da de anbefalede mig at sende tv'et til reparation, da det normalt kun vil tage 2 uger og dermed være hurtigere end en returnering.

Jeg har så fortrudt min beslutning lige siden, da købeloven siger at man ikke kan udnytte sin returret, når man først har accepteret en reparation

Min tillid til internetkøb er ved at være lig nul lige nu. Magen til dårlig service har jeg dog aldrig oplevet før. Det kan virkelig ikke passe at Getmore kan få lov til at behandle sine kunder på denne måde.

 

Din beslutning er taget på et forkert grundlag. Du blev jo lovet 2 uger reparationstid. Så den kan forhandleren ikke bruge til noget som helst. Jeg er slet ikke i tvivl, at hvis denne sag kommer i forbrugerstyrelsen, så vil de vurdere den ene dag du har haft dit tv, som aldrig eksisterende, og tiden efterfølgende påhviler fuldt ud forhandleren. Ergo, dine 14 dages returret er principielt slet ikke begyndt endnu.

 

Til top
Spoons Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2008 kl. 17:06

Udviklingen indtil videre....

Hej Getmore
 
Igår den 21 juli 2008 kontaktede jeg Elektronik-Centret og de fortæller mig at de har bestilt reservedelene til reparationen af mit tv, de ved dog ikke om panasonic har reservedelene på lager eller hvornår den forventede leveringstid er. Hvilket betyder at der stadig kan være lang tid endnu til at jeg modtager mit tv.
 
Da jeg derudover ikke har hørt fra Jer angående en løsning vedrørende reparation af mit Panasonic TH-37px80, har jeg derfor dags dato indsendt en klage til forbrugerklagenævnet.
 
 
Hilsen
Søren Hansen Nørgaard
Til top
jrued Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2008
Sted: Kbh K, Denmark
Status: Offline
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2008 kl. 14:25

Som sagen ser ud her, ser det ud som om getmore endnu engang vil blive revet rundt hos FKN

utroligt de ikke blir klogere. de må have usædvanlig travlt siden de ikke har tid til at hjælpe deres kunder.

håber sagen for et godt udfald til din side spoons

Til top
coxysailor Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 23:40
Oprindeligt skrevet af jrued jrued skrev:

Som sagen ser ud her, ser det ud som om getmore endnu engang vil blive revet rundt hos FKN

utroligt de ikke blir klogere. de må have usædvanlig travlt siden de ikke har tid til at hjælpe deres kunder.

håber sagen for et godt udfald til din side spoons

 

som så mange andre svindlere satser personen bag Getmore på at folk giver op - han tjener på at folk ikke orker at forfølge sagen  - og en enkelt tabt sag i forbrugerklagenævnet har han sagtens råd til ... typisk svindler foretagende



Redigeret af coxysailor - 02-September-2008 kl. 23:41
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu