recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PX80 tråden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPX80 tråden

 Besvar Besvar Side  <1 678910 20>
Forfatter
Besked
doit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2008 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af doit doit skrev:

Hold nu op med at tud. Selvfølgelig er det ok at gå ind i een butik og se en vare i aktion, og købe et andet sted. Sådan hænger verden nu engang sammen. Hvis man skulle købe alle de varer man var ude at kigge på og fik en forklaring på, så kunne man sku hurtigt købe sig fattig.

>Selvfølgelig er det ok at gå ind i een butik og se en vare i aktion, og købe et andet sted

JA 

> Hvis man skulle købe alle de varer man var ude at kigge på

 

Det INTET at gøre med at man skal købe hver gang man ser på et eller andet.

 

Fysiske forretninger har en udgift ved fremvisning og sommetider også tab. Der bruges hver gang tid der kunne bruges på noget andet. Den falske kunde vil f.eks. gerne se en BR afspiller på en PX80. Det gør måske at der bliver åben en kasse mere der skal sælges til demo pris Tabet kunne også komme ved at forretningen misser et slag til en rigtig kunde.

 

>så mine intentioner var egentlig reele nok

 

Var de så reele at det blev ”God jeg vil gerne købe et tv via internettet men vil gerne lige have det demonstreret her først” eller noget i stil med at forgive at PP kunne få handlen. Og var det ”Farvel og tak. Nu gå jeg hjem og bestiller via nettet”. Tror nærmer det blev ”det vil jeg tænke lidt over ……”

 

>man kunne jo også give dem muligheden for at sælge til den samme pris og under samme vilkår som man kan købe til online.

Efter de har brugt resurser (læs penge) på at demonstrer først. Så overlever de ikke slet.

 

Morale: Hvis det af den ene eller anden årsag er nødvendigt for dig at bruge en fysik butik for at købe, bør du selv betale ved at købe i en fysik butik. Og ikke lade andre betale omkostningerne.

 



Hvordan kan du sige, at du syntes at det er OK ikke at købe de varer man er ude at kigge på, men skriver bagefter at butikken mister tid og omsætning, på kunder som ikke køber? Den hænger ikke rigtig sammen makker..

Men det du siger er altså, at jeg godt må gå rundt i alle de fysiske butikker og kigge, men hvis jeg har gjort det, så er det no-go at handle på nettet?

Og mht. hvad du tror, så kan du næppe sætte dig ind i mine tanker og gerninger. Jeg sagde faktisk at de havde en bestilling fra mig, og at jeg ville bestille så snart jeg kom hjem. Men ikke da jeg fandt ud af de ikk havde internet bestilling.

Kom nu ind i kampen. Verden er nu sådan, at man ser på varer, og køber det sted man finder billigst/med bedste service.

Hvis butikken ikke kan leve op til kundernes krav, men andre butikker kan, så er det butikkens egen skyld og må dreje nøglen rundt.

Ved ikke engang hvorfor jeg skal sidde her og retfærdiggøre mit køb.

Hvis jeg skal ud og handle bil, så køber jeg den altså ikke til 200.000 ved A, når jeg kan få den til 180.000 ved B, bare fordi A ellers mister omsætning og den tid butikken har brugt til at servicere mig. Det er de præmisser butikkerne har, og det må de indordne sig efter.


Redigeret af doit - 28-Februar-2008 kl. 21:02
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2008 kl. 21:54

Nu er det jo ingenlunde forbudt. Og jeg tror da at alle, der er faldet over et godt tilbud på nettet - eller i en annonce - gerne vil se og event røre produktet i r l, før køb. Men derfor kan man godt lige skrive sig bag øret ,at parallelimportører og mange netbutikker reelt nasser på andres markedsføringskroner.  

 

 

 

Til top
h_dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2008 kl. 23:45
Oprindeligt skrevet af DaWizeGuy DaWizeGuy skrev:

h_DK:

2-3 pulldown judder er mest synligt ved langsomme panoreringer.

Hvis du har Casino royale på Blu-ray, så prøv at se starten af scenen, hvor Le Chiffres kæreste kommer op af vandet. Her er en del langsomme panoreringer, hvor pulldown judder er meget tydligt.

/Anders

Har desværre ikke blu ray, men som jeg også skriver HD-dvd, og derfor ikke Casino royal... Men der er en scene i Tokyo Drift hvor det panorer igennem et værksted og det hakkede på mit gamle crt, men kører meget roligere på PX80, det er ca. 45 min inde i filmen hvis der er nogen der vil prøve at se det Kan lige prøve med nogle tekster i morgen.. skal alligevel se nogle film på den og der er jo tekster

Til top
Novicen29 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2008 kl. 07:46

Nu har jeg selv tidligere været ansat i en radio/tv kæde og må indrømme, at vi igennem den sidste tid jeg var ansat, oplevede en markant stigning i "kunder", som kom i butikken, søgte råd og vejledning, prøvede produkterne og så listede af igen. Mange informerede endda efter demonstrationen om, at varen var bestilt via nettet, men at man bare lige skulle se hvordan og hvorledes....

Jeg har intet mod at man bestiller på nettet og benytter sig af den rabat man der kan opnå, vil også gøre det selv. Men jeg ville aldrig henvende mig i en butik, modtage råd og vejledning fra en ansat og så gå hjem til mit udstyr, indkøbt fra nettet. Aldrig. Det handler i mine øjne om moral og almindelig pli.

Det er helt legalt, i mine øjne, at gå ned i en butik og så fysisk selv se på varen, men har man besluttet sig for, at købet skal foregå via nettet, så har man selv givet afkald på den personlige betjening eller mangel på samme, der findes i butikkerne.

Blot min opfattelse.

 

 

Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2008 kl. 08:51
Oprindeligt skrevet af Novicen29 Novicen29 skrev:

Nu har jeg selv tidligere været ansat i en radio/tv kæde og må indrømme, at vi igennem den sidste tid jeg var ansat, oplevede en markant stigning i "kunder", som kom i butikken, søgte råd og vejledning, prøvede produkterne og så listede af igen. Mange informerede endda efter demonstrationen om, at varen var bestilt via nettet, men at man bare lige skulle se hvordan og hvorledes....

Jeg har intet mod at man bestiller på nettet og benytter sig af den rabat man der kan opnå, vil også gøre det selv. Men jeg ville aldrig henvende mig i en butik, modtage råd og vejledning fra en ansat og så gå hjem til mit udstyr, indkøbt fra nettet. Aldrig. Det handler i mine øjne om moral og almindelig pli.

Det er helt legalt, i mine øjne, at gå ned i en butik og så fysisk selv se på varen, men har man besluttet sig for, at købet skal foregå via nettet, så har man selv givet afkald på den personlige betjening eller mangel på samme, der findes i butikkerne.

Blot min opfattelse.

Prøv lige at hør. Butikkerne ved, at de kun sælger via deres service, og knowhow (omend mange af dem ikke har den fornødne knowhow).

Men at sige at man ikke må se på et TV i en butik, for derefter at købe den et andet sted, er IMO det samme som at se en vare (med god beskrivelse) i et reklameblad, hvor man så køber den et andet sted (hvor beskrivelsen er dårligere) fordi den er billigere der. Butikkerne bruger jo også tid og penge på at lave reklamebladene.

En fysisk forretning er jo også en reklame for butikken.

Til top
Novicen29 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2008 kl. 09:05

Jeg har ikke noget imod, at gå ned i en fysisk forretning og se på en vare og så købe den via nettet efterfølgende. Det jeg har et problem med er folk, der helt fra start har besluttet, at indkøbe produktet via nettet og som blot ønsker gratis råd og vejledning eller bekræftigelse i, at man har valgt et godt produkt,  stjæler tid fra andre kunder der er potentielle handlende.

Håber det er mere præciserende....

 

Til top
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2008 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af Novicen29 Novicen29 skrev:

Det jeg har et problem med er folk, der helt fra start har besluttet, at indkøbe produktet via nettet og som blot ønsker gratis råd og vejledning eller bekræftigelse i, at man har valgt et godt produkt,  stjæler tid fra andre kunder der er potentielle handlende.

Håber det er mere præciserende....

Det kan jeg godt forstå... men da du skrev "råd & vejledning" afskrev du også Fona, expert, elmutanten og de andre "store".. For det sidste man kan forvente når man går ind i en af disse forhandlere er "råd og vejledning". Jeg krummer sq tær hver gang jeg overhører en "sælger" i elgiganten prøve at vejlede, ikke EN gang har de sagt noget korrekt. Og
mig som hobby interesseret ved meget mere om produkterne end de gør.

Så jeg ville aldrig have dårlig samvittighed med at kigge på produkterne i en af disse forretninger, da jeg ALDRIG kunne finde på at spørge om vejledning, ene og alene fordi jeg ved mere end dem.

tror bl.a. det er derfor recordere.dk er så populært, -fordi man kan få GRATIS råd og vejledning BEDRE end i de fleste butikker, og derefter handle billigere på nettet (evt. efter man har været i elmutanten og se hvordan varen ser ud "in real life")..

Derimod vil jeg sige, at søger man en forhandler med ekspert viden, for at han skal lave en løsning man selv skal bruge, holder det ikke at gå ud af døren og købe et andet sted.


Jeg har lige prøvet noget lign. med køb af løbesko, og der søgte jeg råd og vejledning i en anerkendt forretning, de hjalp mig med at finde min løbestil og filmede om de sko rent faktisk var rigtige for mig. Får man sådan en service, kan man ikke være bekendt at gå ud og handle et andet sted. Men sportmaster derimod (sportsverdenens svar på elgiganten) ved ikke en skid om løbesko (i mange tilfælde i hvertfald), så der kunne jeg sagtens finde på at gå ind og prøve sko, finde den rigtige størrelse, og gå hjem og handle på nettet.


Redigeret af Spunk - 29-Februar-2008 kl. 09:36
Til top
Novicen29 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2008 kl. 10:45

Så er vi jo fuldstændig enige, bortset fra, at der findes enkelte sælgere i de nævnte kæder, som ved en hel masse om tingene, men der findes i den grad også sælgere, der i princippet ligeså godt kunne sælge katte- og hundemad i en dyrhandel.

Problemet, som jeg oplevede det, da jeg selv var i branchen var, at man som kædebutik, var tvunget til at indtage en masse produkter i sortimentet, produkter som man ikke anede det fjerneste om, og som der ikke var tid, penge eller resourcer til at sætte sig ind i.

Jeg har utallige gange lånt produkter med hjem fra forretningen, tilsluttet det derhjemme, leget med det i en weekend osv. Men det var min fritid der skulle bruges på det, og det holder ikke i længden, med villa, vovhund og volvo der også skal passes.

Så jeg handler også mit næste isenkram via nettet, ingen tvivl om det.

Til top
doit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2008 kl. 11:57

Nogen der kan forklare, hvorfor der står den kan modtage 1080p? Den nedscalerer vel bare til 720p, æ?

Troede faktisk heller ikk der var noget der hed 720p/24p...

Til top
popcorn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 316
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2008 kl. 12:06

Den nedskalerer ikke til 720p - den nedskalerer til panelets fysiske opløsning (denne er ikke 720p) - det gør den uanset om du inputter 576i, 720p eller 1080p

Jo - den kan modtage alle opløsninger som inputs, men det har ikke noget at gøre med hvad panelets opløsning er - men blot noget at gøre med hvilket signal du vælger at outputte på din afspiller og inputte i din skærm. Det handler om at undgå flere skaleringer - så er din kilde i 1080p format så vælger man dette som output/input så der kun sker 1 skalering - nemlig den i skærmen til panelets opløsning. Er kilden kun en SD kilde på 576i, så vælger man tilsvarende dette som output (afspiller) / input (skærm) så man kun får 1 skalering i skærmen - nemlig til panelets opløsning.

Men da panelets opløsning ikke er 1080p kan den selvfølgelig ikke vise 1080p i 1:1 pixelmapping selvom den godt kan modtage et 1080p signal - det handler blot om hvorvidt man vælger at lave skalering i afspilleren eller i skærmen. Hvad der er bedst afhænger af de enkelte forhold mellem afspiller/skærm der benyttes.

 

Popcorn Hour NMT A-100/A-110/C-200
(Spawn på job)
Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2008 kl. 02:41
Den med , sælgere der ikke ved nok om produktet kender jeg en lille histiore om, en af mine venne var nede i et sony center, sammen med mig (siger ikke hvor det er urelevant)

Men der stor sælger og hailede en lang tale af omkring sony s300 Bd var PS3 overlegen på både lydsiden og Billed (SD DVD)... stod og krummede tær selv, men holdt min mund og sagde til min ven, husk nu at købe det vi aftalte inden vi gik ind i butikken..(PS3)......

Det virkede som om han ikke viste en skid om PS3 kunnen og s300 mangler på lydsiden Bla andet...

Eller måske han fik en større bonus for at sælge en s300 VS en PS3 lol..






Redigeret af henrik-t - 01-Marts-2008 kl. 02:42
+100HD Film
Til top
h_dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 08:38
Oprindeligt skrevet af h_dk h_dk skrev:

Oprindeligt skrevet af DaWizeGuy DaWizeGuy skrev:

h_DK:

2-3 pulldown judder er mest synligt ved langsomme panoreringer.

Hvis du har Casino royale på Blu-ray, så prøv at se starten af scenen, hvor Le Chiffres kæreste kommer op af vandet. Her er en del langsomme panoreringer, hvor pulldown judder er meget tydligt.

/Anders

Har desværre ikke blu ray, men som jeg også skriver HD-dvd, og derfor ikke Casino royal... Men der er en scene i Tokyo Drift hvor det panorer igennem et værksted og det hakkede på mit gamle crt, men kører meget roligere på PX80, det er ca. 45 min inde i filmen hvis der er nogen der vil prøve at se det Kan lige prøve med nogle tekster i morgen.. skal alligevel se nogle film på den og der er jo tekster

Har fået set nogle fillm på den nu og kan ikke se noget flimmeren/hakken ved HD-dvd film hverken på teksten eller i filmen.. Prøvede ved teksten på en af filmene at skifte fra 1080p24 til 1080p, på afspilleren, og der var forskel at se.

Men en ting der undre mig lidt er så lidt af Monsters Inc. med sønen og i starten af filmen hvor Mike og Scully går på arbejde så er det ligesom at bygningerne hakker lidt og det er en PAL udgave hvor afspilleren stod på 1080p24

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910 20>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu