recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Løsning fra Philips på 37pf9731
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLøsning fra Philips på 37pf9731

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
blackknightdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 129
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2007 kl. 13:16

 

hehe ja det må man jo erkende man har selvom burn in ikke er et problem mere(heldigvis). purple snakes tjaaa.

nej spøg tilside kan skam forstå jer alle sammen og den trælse situation i er havnet i. min far har også denne model men indtil videre er han forskånet for nogen problemer. en ting jeg ikke kan forstå fra Phillips side er den måde de takler problemet på, især ikke når der er tale om en produktionsfejl, kan ikke være rigtigt de bare tror de kan skifte paneler ud som alligevel går i stykker som hitman skriver. Efter min mening burde de stå frem og simpelthen give mulighed for pengene tilbage. Det er jo en defekt vare mange af jer har købt.

 

Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2007 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af MIDO MIDO skrev:

Hej alle ulykkelige Phillips ejere !!!

Jeg er ikke en af dem der har et problem, men har da prøvet at følge med fra sidelinien, og er kommet til at tænke på, er der nogen der har forsøgt at forbrugerstyrrelsen / klagenævnet ind over denne sag, for shit den lugter. Der er jo ingen tvivl om at Phillips har overskredet alle etiske regler og handlet i mod bedere viden.(her tænkes på Erling Madsen)

Hvis dette allerede er gjort, undskylder jeg min indblanding

Håber at der kommer en brugbar løsning ud af det her for jer



Helt forkert. Ved returnering af en vare, og dermed refundering af betalingen, er forbrugernes opgør er ikke med Philips, men med Tape Connection. Tape Connection har derefter et opgør med Philips.

Reparationspligten afhænger af hvilken aftale der ligger mellem Tape Connection og oprindelig sælger/Philips i tilfælde af at varen ikke er købt hos Philips Danmark, for det at Philips giver verdensgaranti har intet med aftalen at gøre, da det ikke er dig som privatperson der har handlet over landegrænser, men derimod en mellemhandler.
Du har købt en var hos en forhandler i Danmark og dermed skal garantien dækkes af den danske købelov og Philips Danmark er kun forpligtet til at dække varer solgt af Philips Danmark.

Dette er hele problematikken omkring internet handel, hvor uheldige forbrugere bagefter føler sig snydt og bedraget fordi de mener at en virksomhed der handler indenfor den, til enhver tid gældende lov, handler mod deres ønske og derfor skulle straffes.

Men jeg er da meget interesseret i at høre lidt mere om de etiske regler du forholder dig til? For, for mig at se, så har Erling Madsen svaret på noget han ikke er forpligtet til at svare på, med mindre varen er købt hos Philips Danmark og dermed har Philips rent faktisk ydet en service udover det nødvendige.

Dermed vil jeg gerne kommentere en meningsundersøgelse her på siden, da denne er lukket for svar.
Det er et meget svagt indgreb at lave den slags undersøgelse, hvor det vil svare til at lave en undersøgelse af befolkningens holdning til indvandrere, hvor befolkningens mening repræsenteres udelukkende af medlemmer fra Dansk folkeparti. Tror i selv det giver et retvisende billede af hvad vi mener? Det giver en idé om at 100 mennesker, i deres iver for at spare lidt penge, fik en uheldig produktion, men det viser INTET om hvordan philips produkter er.

Meningsundersøgelsen er tåbelig på et helt nyt niveau og jeg vendte mig til dette forum for råd, men jeg må indrømme at med denne ballade omkring det pågældende Philips tv og meninger om hvordan verden er/burde være skruet sammen, så har jeg efterhånden lidt svært ved at tage dette forum seriøst, dog med undtagelse af et par enkelte brugere der har en objektiv tilgang til tingene.

Fok der udtaler sig om etik, moral og på det groveste kritisere en repræsentant for et firma, når denne går ud over sin forpligtelse, jeg har da aldrig læst noget lignende.

Så skynd jer til tv2's basta, det er ligeså useriøst som denne diskussion efterhånden har udviklet sig til.

I må ikke misforstå mig, jeg føler med alle jer der fået et defekt apparat og i skal naturligvis have jeres penge igen, men næste gang i, i et forsøg på at spare lidt penge, handler ved en parallelimportør, så kend jeres retsstilling før i angriber et firma med latterlige krav om hvad de burde gøre i stedet for at se på hvad i selv burde have gjort, nemlig at have undladt at handle på tværs af landegrænser eller hos paralleimportører.

Hvor mange af jer har udnyttet verdensgarantien og indleveret tv'et til reparation hos Philips? Ikke en! En enkelt har sendt den til forhandleren for reparation, men ingen har udnyttet verdensgarantien og så himler i alligevel, det kunne jo være Philips havde udsendt et eller andet når det 10'ende tv var kommet ind med det problem.

Gud fader bevares, jeg kan godt forstå nogle virksomheder holder enkelte produkter fra Danmark, alle vil betale for en Hyundai men have en Rolls-Royce og gud nåde trøste den der leverer en Hyundai når det er det man har betalt for.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8685
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2007 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

I må ikke misforstå mig, jeg føler med alle jer der
fået et defekt apparat og i skal naturligvis have jeres penge igen, men næste
gang i, i et forsøg på at spare lidt penge, handler ved en parallelimportør, så
kend jeres retsstilling før i angriber et firma med latterlige krav om hvad de
burde gøre i stedet for at se på hvad i selv burde have gjort, nemlig at have
undladt at handle på tværs af landegrænser eller hos paralleimportører.


Omhandlende Philips TV er ikke parallelimport.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9441
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2007 kl. 14:07

Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:



Meningsundersøgelsen er tåbelig på et helt nyt niveau og jeg vendte mig til dette forum for råd, men jeg må indrømme at med denne ballade omkring det pågældende Philips tv og meninger om hvordan verden er/burde være skruet sammen, så har jeg efterhånden lidt svært ved at tage dette forum seriøst, dog med undtagelse af et par enkelte brugere der har en objektiv tilgang til tingene.

Hej Kim

Et godt indlæg.

Jeg har dog en lille rettelse, disse 9731 er købt hos Philips DK, så de er ikke importeret fra et mystisk land.

Vil dog mene at du stadig burde kunne få nogle ordentlige svar, hvis du har nogle spørgsmål til dette forum.

Til top
Konge Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2007 kl. 14:12
Interresant...
Vidste ikke at Fona var parallelimportør...
Underligt at jeg ikke sparede tusindvis af kroner da jeg
købte mit tv der!!??
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2007 kl. 14:15
Jeg kender bare TC for parallelimport men det ændrer i bund og grund ikke ved noget af det jeg skrev.
1. Forbrugernes opgør er stadig med TC, hvis de skal have pengene igen.
2. Philips har reparationsretten og pligten, men ingen har så vidt jeg kunne læse mig frem til, indleveret deres tv til Philips på nær 1 der sendte det til Tyskland.
3. Jeg fik faktisk et rigtigt godt svar omkring Panasonic PV60/PV45 som jeg kunne bruge til noget

Jeg syntes bare det her har udviklet sig til en heksejagt, hvor der er en række ophidsede mennesker og jeg forstår dem udemærket, det er der ingen tvivl om, hvis jeg havde købt så dyrt et tv, ville jeg også have et svar, men ....... og det er et rimeligt stort men, Rom blev ikke bygget på en dag og man må lige give dem tid til at indsamle oplysningerne.
Specielt hvis folk havde sendt deres tv ind til Philips Danmark og ikke have brugt al deres tid på at angribe Philips her på siden, så havde der nok været en hurtig løsning, for jeg er sikker på at Philips ikke ønsker problemer med deres topmodel.
Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Status: Offline
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2007 kl. 14:17

Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Jeg kender bare TC for parallelimport men det ændrer i bund og grund ikke ved noget af det jeg skrev.
1. Forbrugernes opgør er stadig med TC, hvis de skal have pengene igen.
2. Philips har reparationsretten og pligten, men ingen har så vidt jeg kunne læse mig frem til, indleveret deres tv til Philips på nær 1 der sendte det til Tyskland.
3. Jeg fik faktisk et rigtigt godt svar omkring Panasonic PV60/PV45 som jeg kunne bruge til noget

Jeg syntes bare det her har udviklet sig til en heksejagt, hvor der er en række ophidsede mennesker og jeg forstår dem udemærket, det er der ingen tvivl om, hvis jeg havde købt så dyrt et tv, ville jeg også have et svar, men ....... og det er et rimeligt stort men, Rom blev ikke bygget på en dag og man må lige give dem tid til at indsamle oplysningerne.
Specielt hvis folk havde sendt deres tv ind til Philips Danmark og ikke have brugt al deres tid på at angribe Philips her på siden, så havde der nok været en hurtig løsning, for jeg er sikker på at Philips ikke ønsker problemer med deres topmodel.

Hørt

Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2007 kl. 14:48

Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Jeg kender bare TC for parallelimport men det ændrer i bund og grund ikke ved noget af det jeg skrev.
1. Forbrugernes opgør er stadig med TC, hvis de skal have pengene igen.
2. Philips har reparationsretten og pligten, men ingen har så vidt jeg kunne læse mig frem til, indleveret deres tv til Philips på nær 1 der sendte det til Tyskland.
3. Jeg fik faktisk et rigtigt godt svar omkring Panasonic PV60/PV45 som jeg kunne bruge til noget

Jeg syntes bare det her har udviklet sig til en heksejagt, hvor der er en række ophidsede mennesker og jeg forstår dem udemærket, det er der ingen tvivl om, hvis jeg havde købt så dyrt et tv, ville jeg også have et svar, men ....... og det er et rimeligt stort men, Rom blev ikke bygget på en dag og man må lige give dem tid til at indsamle oplysningerne.
Specielt hvis folk havde sendt deres tv ind til Philips Danmark og ikke have brugt al deres tid på at angribe Philips her på siden, så havde der nok været en hurtig løsning, for jeg er sikker på at Philips ikke ønsker problemer med deres topmodel.

Det kan godt være, at debatten er over kogepunktet, men, Kim, du opfører dig som en elefant i et glashus!

Dine standpunkter bør du tjekke først. Du har været ude med parallelimport, og nu bedyrer du, at folk bare kunne have sendt deres apparat til Philips - hvis du tjekker dette forum i gennem, så vil du se, at folk har forsøgt at fejlmelde efter alle kunstens regler, men er blevet holdt tilbage i at sende deres apparater til det officielle Philips servicecenter uden att få nogen klare meldinger om forventet tid m.m.

Du tænder bare folk endnu mere af.

 



Redigeret af miri - 09-Februar-2007 kl. 14:49
miri
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2007 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:


Det kan godt være, at debatten er over kogepunktet, men, Kim, du opfører dig som en elefant i et glashus!

Dine standpunkter bør du tjekke først. Du har været ude med parallelimport, og nu bedyrer du, at folk bare kunne have sendt deres apparat til Philips - hvis du tjekker dette forum i gennem, så vil du se, at folk har forsøgt at fejlmelde efter alle kunstens regler, men er blevet holdt tilbage i at sende deres apparater til det officielle Philips servicecenter uden att få nogen klare meldinger om forventet tid m.m.

Du tænder bare folk endnu mere af.

 



Det er meget muligt, men jeg reagerer når folk ikke opfører sig fair og frem for alt, ikke holder sig objektiv til det forestående problem.
De har ikke forsøgt alt, for hvis de havde gjort det, så ville de vide at de skulle sende apparatet tilbage til sælgeren, Tape Connection, sådan som loven foreskriver og jeg har læst en stor del af de indlæg der er og jeg frygter stadig, at der vil komme brugere herind der får den forkerte vejledning i hvad de skal købe fordi der er en række mennesker, uanset hvor ulykkelig deres øjeblikkelig situation er, pisker en stemning op som hverken forbrugere eller producenter kan være tjent med.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8685
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2007 kl. 15:23
Kim, prøv at læse den oprindelige tråd fra starten af.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu