MIDO skrev:
Hej alle ulykkelige Phillips ejere !!!
Jeg er ikke en af dem der har et problem, men har da prøvet at følge med fra sidelinien, og er kommet til at tænke på, er der nogen der har forsøgt at forbrugerstyrrelsen / klagenævnet ind over denne sag, for shit den lugter . Der er jo ingen tvivl om at Phillips har overskredet alle etiske regler og handlet i mod bedere viden.(her tænkes på Erling Madsen)
Hvis dette allerede er gjort, undskylder jeg min indblanding
Håber at der kommer en brugbar løsning ud af det her for jer |
Helt forkert. Ved returnering af en vare, og dermed refundering af betalingen, er forbrugernes opgør er ikke med Philips, men med Tape Connection. Tape Connection har derefter et opgør med Philips.
Reparationspligten afhænger af hvilken aftale der ligger mellem Tape Connection og oprindelig sælger/Philips i tilfælde af at varen ikke er købt hos Philips Danmark, for det at Philips giver verdensgaranti har intet med aftalen at gøre, da det ikke er dig som privatperson der har handlet over landegrænser, men derimod en mellemhandler.
Du har købt en var hos en forhandler i Danmark og dermed skal garantien dækkes af den danske købelov og Philips Danmark er kun forpligtet til at dække varer solgt af Philips Danmark.
Dette er hele problematikken omkring internet handel, hvor uheldige forbrugere bagefter føler sig snydt og bedraget fordi de mener at en virksomhed der handler indenfor den, til enhver tid gældende lov, handler mod deres ønske og derfor skulle straffes.
Men jeg er da meget interesseret i at høre lidt mere om de etiske regler du forholder dig til? For, for mig at se, så har Erling Madsen svaret på noget han ikke er forpligtet til at svare på, med mindre varen er købt hos Philips Danmark og dermed har Philips rent faktisk ydet en service udover det nødvendige.
Dermed vil jeg gerne kommentere en meningsundersøgelse her på siden, da denne er lukket for svar.
Det er et meget svagt indgreb at lave den slags undersøgelse, hvor det vil svare til at lave en undersøgelse af befolkningens holdning til indvandrere, hvor befolkningens mening repræsenteres udelukkende af medlemmer fra Dansk folkeparti. Tror i selv det giver et retvisende billede af hvad vi mener? Det giver en idé om at 100 mennesker, i deres iver for at spare lidt penge, fik en uheldig produktion, men det viser INTET om hvordan philips produkter er.
Meningsundersøgelsen er tåbelig på et helt nyt niveau og jeg vendte mig til dette forum for råd, men jeg må indrømme at med denne ballade omkring det pågældende Philips tv og meninger om hvordan verden er/burde være skruet sammen, så har jeg efterhånden lidt svært ved at tage dette forum seriøst, dog med undtagelse af et par enkelte brugere der har en objektiv tilgang til tingene.
Fok der udtaler sig om etik, moral og på det groveste kritisere en repræsentant for et firma, når denne går ud over sin forpligtelse, jeg har da aldrig læst noget lignende.
Så skynd jer til tv2's basta, det er ligeså useriøst som denne diskussion efterhånden har udviklet sig til.
I må ikke misforstå mig, jeg føler med alle jer der fået et defekt apparat og i skal naturligvis have jeres penge igen, men næste gang i, i et forsøg på at spare lidt penge, handler ved en parallelimportør, så kend jeres retsstilling før i angriber et firma med latterlige krav om hvad de burde gøre i stedet for at se på hvad i selv burde have gjort, nemlig at have undladt at handle på tværs af landegrænser eller hos paralleimportører.
Hvor mange af jer har udnyttet verdensgarantien og indleveret tv'et til reparation hos Philips? Ikke en! En enkelt har sendt den til forhandleren for reparation, men ingen har udnyttet verdensgarantien og så himler i alligevel, det kunne jo være Philips havde udsendt et eller andet når det 10'ende tv var kommet ind med det problem.
Gud fader bevares, jeg kan godt forstå nogle virksomheder holder enkelte produkter fra Danmark, alle vil betale for en Hyundai men have en Rolls-Royce og gud nåde trøste den der leverer en Hyundai når det er det man har betalt for.