|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
|
De har lavet en telefon som de har gennemtestet. Nu kommer der 1 bruger og siger at hans telefons bagcover er flækket, uden at han har behandlet den dårligt. Hvad vil de fleste firmaers første reaktion være?
Jeg tror de vil tænke: "Vi har ikke kunnet finde fejl på bagcoveret, derfor må det være selvforskyldt".
Når der så kommer 5, 10, 25, 100, 1.000 (jeg ved ikke hvor på listen det stopper) kunder med samme problem, så vil firmaet nok begynde at tænke: "Måske er der en fejl. Det må vi undersøge nærmere".
De finder så ud af at der er et problem, hvorefter de begynder at ombytte de påvirkede telefoner.
De kan jo ikke anerkende en fejl, før de er enige i at det er en generel fejl. Og det bliver det jo ikke, før der er en hel del af de solgte enheder som har fejlen. Medmindre at man ved den første fejl, ved ekstra testning, kan påvise at fejlen er generel.
Hvis vi nu vender den om og Apple vitterligt godt ved at der er en fejl i bagcoveret, hvad er så det smarteste at gøre: 1) Ignorere fejlen og skyde skylden på kunderne indtil der er så mange klager at det udløser en medie-storm og herefter anerkende fejlen eller 2) anerkende fejlen med det samme og ombytte de påvirkede telefoner.
Jeg tror de fleste (teknikere, økonomer, marketingsfolk og almindelige mennesker) vil mene løsning nr 2 - Hvis vi altså forudsætter at Apple ved der er et problem på det tidspunkt de får den første enhed ind til reperation - vil være den bedste løsning i det lange løb.
En anden vinkel: Nævn et firma som ved den allerførste reklamation over et problem (flækket plastik) som umiddelbart virker selvforskyldt, vil anerkende at dette er en generel fejl på alle enheder og ombytter på baggrund af dette?
|
||
![]() |
||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
|
StarTrek er smide ud af dette forum.
|
||
![]() |
||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
|
Brugeren svarede så serviceværkstedet tilbage at han ikke mente at de nævnte ridser havde indflydelse på skaden og henviste til eksempler på at den nævnte skade var kendt af Apple.
Herefter blev hans telefon ombyttet.
Jeg vil derfor mene at en dialog med serviceværkstedet hvor du tydeligt forklarer hvorfor du mener at skaden ikke er selvforskyldt, evt. med henvisninger til nogle af alle de artikler på nettet der fortæller om problemet.
Du kan jo også henvise til din vens reperation (er det på samme værksted?) som jo er blevet ombyttet med samme fejl.
Den helt anden ting er at jeg mener ikke, uanset hvad de mener deres bagatelgrænse er før de skal kontakte dig, at de kan udskifte dit hvide bagcover med et sort bagcover.
Dette er jo at stille dig ringere (fordi din telefon er købt med det formål at være hvid) end du var før skaden, hvilket jeg ikke mener er i orden.
|
||
![]() |
||
Slabb ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 170 |
![]() |
|
Har også en iPhone, der er flækket samme sted som I omtaler. Skal jeg kontakte 3, hvor jeg har købt den, eller skal man selv finde et serviceværksted?
|
||
![]() |
||
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
![]() |
|
Hvad sket der med Startrek, hvorfor blev han nu smidt ud?
|
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
![]() |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
![]() |
|
Ja okay, den tråd havde jeg ikke fulgt med i.
|
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
du er ikke gået glip af noget
![]() |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
|
|
||
![]() |
||
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
|
Jeg ved ikke om jeg har hentydet til noget er galt med det? Ud fra din beskrivelse burde der være lavet en skriftlig aftale om hvad som skulle udbedres og du skulle være blevet oplyst da du indlagde telefonen om du skal stå økonomisk ansvarlig for udgifterne eller Apple. Som det er nu er det påstand mod påstand. Jeg tror desværre ikke der er så meget at gøre i sagen med mindre enten Apple eller serviceværkstedet viser sig fra deres pæne side.
|
||
![]() |
||
Jimmbo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
![]() |
|
Jeg vender lige tilbage, når jeg har fået min mobil retur. For jeg er ikke helt sikker på hvad de mener nu. For i den ene mail står der at coveret er skifte, og i den anden at de tilbyder det.
|
||
TV: Panasonic TX-P42G10E
Medier center: Popcorn Hour A-200 BD: Playstation 3 slim 320 GB Forstærker: Marantz SR6005 F-højtaler: DLS R66 C-højtaler: DLS RC55 B-højtaler: KEF 2005 SUB: KEF PSW2000 |
||
![]() |
||
Simsalabim[DK] ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 618 |
![]() |
|
Jeg forstod aldrig om skaden reelt var selvforskyldt eller ej... har du været hård ved den eller almindelig brug?
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |