recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan de forvente at jeg skal betale?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan de forvente at jeg skal betale?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:


Jeg har prøvet at forklare dig at Apple altid i først gang give bruge skylde for en konstruktionsfejl. Ført sene må de ankende problem, og hvis man så komme med en defekt fx. iPhone og så denne fejl lange om længe er ankende af Apple, ja så er der ingen problem med af få den repareret.
Hvis vi nu holder os til den fejl der nævnes i denne tråd - revner i plastikbagcover, så synes jeg da faktisk at det giver meget god mening.
De har lavet en telefon som de har gennemtestet. Nu kommer der 1 bruger og siger at hans telefons bagcover er flækket, uden at han har behandlet den dårligt. Hvad vil de fleste firmaers første reaktion være?
Jeg tror de vil tænke: "Vi har ikke kunnet finde fejl på bagcoveret, derfor må det være selvforskyldt".
 
Når der så kommer 5, 10, 25, 100, 1.000 (jeg ved ikke hvor på listen det stopper) kunder med samme problem, så vil firmaet nok begynde at tænke: "Måske er der en fejl. Det må vi undersøge nærmere".
De finder så ud af at der er et problem, hvorefter de begynder at ombytte de påvirkede telefoner.
 
De kan jo ikke anerkende en fejl, før de er enige i at det er en generel fejl. Og det bliver det jo ikke, før der er en hel del af de solgte enheder som har fejlen. Medmindre at man ved den første fejl, ved ekstra testning, kan påvise at fejlen er generel.
 
 
Hvis vi nu vender den om og Apple vitterligt godt ved at der er en fejl i bagcoveret, hvad er så det smarteste at gøre: 1) Ignorere fejlen og skyde skylden på kunderne indtil der er så mange klager at det udløser en medie-storm og herefter anerkende fejlen eller 2) anerkende fejlen med det samme og ombytte de påvirkede telefoner.
 
Jeg tror de fleste (teknikere, økonomer, marketingsfolk og almindelige mennesker) vil mene løsning nr 2 - Hvis vi altså forudsætter at Apple ved der er et problem på det tidspunkt de får den første enhed ind til reperation - vil være den bedste løsning i det lange løb.
 
 
En anden vinkel: Nævn et firma som ved den allerførste reklamation over et problem (flækket plastik) som umiddelbart virker selvforskyldt, vil anerkende at dette er en generel fejl på alle enheder og ombytter på baggrund af dette?
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 16:54
StarTrek er smide ud af dette forum.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af Jimmbo Jimmbo skrev:

Jeg har modtaget en mail fra dem, at et coverskifte vil koste 700 kr., og at bagcoveret ikke fås i hvid mere, så jeg kan få et sort hvor der står 8 GB i stedet for 16, som det egentlig er Dead

Skaden var netop nede i bunden, hvor den var flækket eller revnet om man vil. Og så havde den nogle revner oppe i højrehjørne.
Hvis skaden er nede i bunden ved Dockstikket, så vil jeg mene at det er den samme fejl. Jeg har lige læst om en anden bruger der også indleverede sin iPhone til reperation hvor at serviceværkstedet (bemærk StarTrek, Serviceværksted, ikke Apple) mente at skaden var selvforskyldt. Der var udover den skade der blev reklameret overfor nogle relativt grumme ridser på bagsiden.
Brugeren svarede så serviceværkstedet tilbage at han ikke mente at de nævnte ridser havde indflydelse på skaden og henviste til eksempler på at den nævnte skade var kendt af Apple.
Herefter blev hans telefon ombyttet.
 
Jeg vil derfor mene at en dialog med serviceværkstedet hvor du tydeligt forklarer hvorfor du mener at skaden ikke er selvforskyldt, evt. med henvisninger til nogle af alle de artikler på nettet der fortæller om problemet.
Du kan jo også henvise til din vens reperation (er det på samme værksted?) som jo er blevet ombyttet med samme fejl.
 
 
Den helt anden ting er at jeg mener ikke, uanset hvad de mener deres bagatelgrænse er før de skal kontakte dig, at de kan udskifte dit hvide bagcover med et sort bagcover.
Dette er jo at stille dig ringere (fordi din telefon er købt med det formål at være hvid) end du var før skaden, hvilket jeg ikke mener er i orden.
Til top
Slabb Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 170
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 17:16
Har også en iPhone, der er flækket samme sted som I omtaler. Skal jeg kontakte 3, hvor jeg har købt den, eller skal man selv finde et serviceværksted?
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 17:19
Hvad sket der med Startrek, hvorfor blev han nu smidt ud?
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Hvad sket der med Startrek, hvorfor blev han nu smidt ud?
han blev ved med at løbe ud foran lastbilen Wink prøv se her http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=84749&PN=19&title=iphone-ejere-er-nrmest-religise
Mvh

René
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Hvad sket der med Startrek, hvorfor blev han nu smidt ud?
han blev ved med at løbe ud foran lastbilen Wink prøv se her http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=84749&PN=19&title=iphone-ejere-er-nrmest-religise
 
Ja okay, den tråd havde jeg ikke fulgt med i.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 17:31
du er ikke gået glip af noget Wacko
Mvh

René
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af Slabb Slabb skrev:

Har også en iPhone, der er flækket samme sted som I omtaler. Skal jeg kontakte 3, hvor jeg har købt den, eller skal man selv finde et serviceværksted?
Du skal aflevere den hos 3. Så sender de den på serviceværksted og hvis de bedømmer at fejlen er dækket (og det _skal_ de gøre, hvis det er den omtalte fejl med revne ved dockstikket), så ombytter de den.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af Jimmbo Jimmbo skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Bare lige for at forstå det, så havde du udelukkende sendt den ind fordi det skulle være gratis? 

Ja det havde jeg. Coveret havde de typiske coverflæger, som alle hvide iPhone 3G'ere har. Og så er der 6 måneder tilbage på kvitteringen, så jeg tænke at jeg da lige så godt kunne få skiftet coveret.
Hvad skulle der være galt med det?

Jeg ved ikke om jeg har hentydet til noget er galt med det?

Ud fra din beskrivelse burde der være lavet en skriftlig aftale om hvad som skulle udbedres og du skulle være blevet oplyst da du indlagde telefonen om du skal stå økonomisk ansvarlig for udgifterne eller Apple.

Som det er nu er det påstand mod påstand. Jeg tror desværre ikke der er så meget at gøre i sagen med mindre enten Apple eller serviceværkstedet viser sig  fra deres pæne side.
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Status: Offline
Point: 1966
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 19:33
Jeg vender lige tilbage, når jeg har fået min mobil retur. For jeg er ikke helt sikker på hvad de mener nu. For i den ene mail står der at coveret er skifte, og i den anden at de tilbyder det.
TV: Panasonic TX-P42G10E
Medier center: Popcorn Hour A-200
BD: Playstation 3 slim 320 GB
Forstærker: Marantz SR6005
F-højtaler: DLS R66
C-højtaler: DLS RC55
B-højtaler: KEF 2005
SUB: KEF PSW2000
Til top
Simsalabim[DK] Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 618
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 21:48
Jeg forstod aldrig om skaden reelt var selvforskyldt eller ej... har du været hård ved den eller almindelig brug?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu