recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen lyd fra Onkyo TX-NR808
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ingen lyd fra Onkyo TX-NR808

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2013 kl. 12:27
Jeg håber at du hurtigt har din Onkyo tilbage - uden udgifterTongue
Til top
dpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Maj-2013
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2013 kl. 12:30
@ Hother

Det er påfaldende fordi du har fået valget mellem at få lov til at vente længe, eller at betale for at få det overstået. IMO er det slet ikke et valg og som sagt heller ikke i overensstemmelse med hvad der tidligere er blevet lovet. Du er self i din gode ret til at mene hvad du vil, men eftersom jeg er uenig i din udlægning og eftersom du ud af det blå begynder at lovprise CSN og Integras service og indirekte antyder at den er bedre end hvad Onkyo tilbyder, så syntes jeg egentlig det fortjente en kommentar. Det var ikke for at starte endnu en Onkyo vs Integra krig. Det var for at lægge låg på den inden den kom i gang.
 
@ Zulfo
 
Jeg håber for dig at du får lavet din reciever uden alt for meget bøvl. Efter hvad man kan læse sig til har de (og Integra) haft mange problemer med deres produkter, så det må være rimeligt at du kan få repareret den relativt billigt eller evt helt gratis, selvom den er uden for garanti. Pøj pøj ;-)
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2013 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg håber at du hurtigt har din Onkyo tilbage - uden udgifterTongue

Den er ikke sendt afsted endnu, de skal lige vende tilbage med hvilken service partner det skal til. Jfr. Onkyos egen hjemmeside er det enten Hamborg eller et sted i Sverige Confused

Der er noget med at Service Center Nord (Service Gruppen) også kan noget med Onkyo, men de fremgår ikke af Onkyos hjemmeside.

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2013 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af dpdk dpdk skrev:


@ Zulfo
 
Jeg håber for dig at du får lavet din reciever uden alt for meget bøvl. Efter hvad man kan læse sig til har de (og Integra) haft mange problemer med deres produkter, så det må være rimeligt at du kan få repareret den relativt billigt eller evt helt gratis, selvom den er uden for garanti. Pøj pøj ;-)

Så vidt jeg forstår, så arbejde de på at det er pr. goodwill - så det skulle gerne betyde "gratis", ellers er der vel ikke meget goodwill i det?! Smile
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2013 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg håber at du hurtigt har din Onkyo tilbage - uden udgifterTongue

Den er ikke sendt afsted endnu, de skal lige vende tilbage med hvilken service partner det skal til. Jfr. Onkyos egen hjemmeside er det enten Hamborg eller et sted i Sverige Confused

Der er noget med at Service Center Nord (Service Gruppen) også kan noget med Onkyo, men de fremgår ikke af Onkyos hjemmeside.

 
Hmmm, nu begynder jeg for alvor at overveje om min næste SR skal være et andet mærke.
 
 
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2013 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg håber at du hurtigt har din Onkyo tilbage - uden udgifterTongue

Den er ikke sendt afsted endnu, de skal lige vende tilbage med hvilken service partner det skal til. Jfr. Onkyos egen hjemmeside er det enten Hamborg eller et sted i Sverige Confused

Der er noget med at Service Center Nord (Service Gruppen) også kan noget med Onkyo, men de fremgår ikke af Onkyos hjemmeside.

 
Hmmm, nu begynder jeg for alvor at overveje om min næste SR skal være et andet mærke.
 
 

Lad os nu se. Hvis Service Gruppen kan udskifte HDMI boardet, så er det ikke så slemt - men hvis den skal til Tyskland eller Sverige, så vil jeg nok også vælge et andet produkt fremover.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2013 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af dpdk dpdk skrev:

Det er påfaldende at du synes det er "super service" at få lov til at betale 1000,- for en garatireparation. Hvis jeg ikke husker meget galt har CSN selv på dette forum lovet at man -får- et nyt apparat hvis ikke de defekte kan repareres inden for rimelig tid. Du har ganske vist "fået" den nye model, men det kan vel ikke komme bag på nogen eftersom den gamle er udgået. Sandheden er nok at man ikke kan skaffe reservedelen inden for rimelig tid eller evt slet ikke kan skaffe den, hvorfor det er nemmere at give kunden en helt ny. At CSN så vælger at bonne kunden for en del af udgiften grænser til det usmagelige og står i skærende kontrast til hvad CSN selv tidligere har skrevet på forum. Sjovt nok i forbindelse med en kunde der havde problemer med HDMI-boardet...
 
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=100144&PID=1017478&title=Onkyo-vs-integra#1017478
Det synes jeg egentlig ikke er helt korrekt det du beskriver, og heller påfaldende (hvor det i øvrigt). Jeg havde muligheden for at vente på min egen receiver, og låne den receiver jeg nu har stående, indtil min egen var klar. Alternativt - som jeg valgte at få en ny DTR-80.3, mod en lille betaling. For mig - og det er vel det vigtigste, jeg synes at det er en rigtig god service. Og det hele var på plads inden for omkring 14 dage.

Jeg må nu også indrømme, at jeg ville føle mig lidt snydt over at have betalt 1000kr når jeg læser dette:
Oprindeligt skrevet af CSN Teknik CSN Teknik skrev:

Integra kan også gå i stykker, jeg havde en kunde som købte en DTR 9.9 han havde den stående i ca. 15 måneder inden jeg kunne installere den grundet en hus ombygning der tog overhånd.
HDMI boardet var defekt og det havde det nok været fra starten. Jeg mailede til Integra, de sendte UPS på deres regning, tog den til rep. Kunden fik en helt ny DTR 80.2 uden beregning, den var så steget 3.500 kr. i mellemtiden, det kalder jeg pokkers god service.

Men jeg begynder da at  blive lidt bange med alle de reperationssager på Onkyo/Integra, da jeg selv har en Onkyo processor stående Confused
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2013 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af dpdk dpdk skrev:

Det er påfaldende at du synes det er "super service" at få lov til at betale 1000,- for en garatireparation. Hvis jeg ikke husker meget galt har CSN selv på dette forum lovet at man -får- et nyt apparat hvis ikke de defekte kan repareres inden for rimelig tid. Du har ganske vist "fået" den nye model, men det kan vel ikke komme bag på nogen eftersom den gamle er udgået. Sandheden er nok at man ikke kan skaffe reservedelen inden for rimelig tid eller evt slet ikke kan skaffe den, hvorfor det er nemmere at give kunden en helt ny. At CSN så vælger at bonne kunden for en del af udgiften grænser til det usmagelige og står i skærende kontrast til hvad CSN selv tidligere har skrevet på forum. Sjovt nok i forbindelse med en kunde der havde problemer med HDMI-boardet...
 
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=100144&PID=1017478&title=Onkyo-vs-integra#1017478
Det synes jeg egentlig ikke er helt korrekt det du beskriver, og heller påfaldende (hvor det i øvrigt). Jeg havde muligheden for at vente på min egen receiver, og låne den receiver jeg nu har stående, indtil min egen var klar. Alternativt - som jeg valgte at få en ny DTR-80.3, mod en lille betaling. For mig - og det er vel det vigtigste, jeg synes at det er en rigtig god service. Og det hele var på plads inden for omkring 14 dage.

Jeg må nu også indrømme, at jeg ville føle mig lidt snydt over at have betalt 1000kr når jeg læser dette:
Oprindeligt skrevet af CSN Teknik CSN Teknik skrev:

Integra kan også gå i stykker, jeg havde en kunde som købte en DTR 9.9 han havde den stående i ca. 15 måneder inden jeg kunne installere den grundet en hus ombygning der tog overhånd.
HDMI boardet var defekt og det havde det nok været fra starten. Jeg mailede til Integra, de sendte UPS på deres regning, tog den til rep. Kunden fik en helt ny DTR 80.2 uden beregning, den var så steget 3.500 kr. i mellemtiden, det kalder jeg pokkers god service.

Men jeg begynder da at  blive lidt bange med alle de reperationssager på Onkyo/Integra, da jeg selv har en Onkyo processor stående Confused
Nu var det CSN som tilbød Hother ombytningen, den anden situation var Integra som lavede ombytningen.
Som jeg forstår på Hother kunne han have den nye stående indtil den gamle var rep., så det var da en fin service.
Jeg skal lige sige jeg er ovenud tilfreds med min 876 og vil kun skifte for at kunne få noget front-"height" på mit setup.
Men skal jeg skifte vil jeg da nøje overveje om det skal være Onkyo, men ved ikke lige hvad det så skulle være.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2013 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:


Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:


Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Jeg håber at du hurtigt har din Onkyo tilbage - uden udgifterTongue


Den er ikke sendt afsted endnu, de skal lige vende tilbage med hvilken service partner det skal til. Jfr. Onkyos egen hjemmeside er det enten Hamborg eller et sted i Sverige Confused

Der er noget med at Service Center Nord (Service Gruppen) også kan noget med Onkyo, men de fremgår ikke af Onkyos hjemmeside.


 
Hmmm, nu begynder jeg for alvor at overveje om min næste SR skal være et andet mærke.
 
 


Det ville jég gøre, hvis jeg stod i en situation, hvor jeg skulle ud og investere i SR!

M.v.h.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2013 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:



Hmmm, nu begynder jeg for alvor at overveje om min næste SR skal være et andet mærke.
 
 


Det ville jég gøre, hvis jeg stod i en situation, hvor jeg skulle ud og investere i SR!

M.v.h.


Bare rolig, du får mig ikke over på en Yamaha knallert.Wink
Til top
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 849
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karula Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2013 kl. 14:40
Min Onkyo 609 kunne pludselig heller ikke sige en lyd, blev sendt
til servicecenter nord og senere til Tyskland, hvor de skiftede hdmiboardet, det var da træls at undvære den, men her et år efter
kører den stadig perfekt
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2013 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:


Jeg må nu også indrømme, at jeg ville føle mig lidt snydt over at have betalt 1000kr når jeg læser dette:
Oprindeligt skrevet af CSN Teknik CSN Teknik skrev:

Integra kan også gå i stykker, jeg havde en kunde som købte en DTR 9.9 han havde den stående i ca. 15 måneder inden jeg kunne installere den grundet en hus ombygning der tog overhånd.
HDMI boardet var defekt og det havde det nok været fra starten. Jeg mailede til Integra, de sendte UPS på deres regning, tog den til rep. Kunden fik en helt ny DTR 80.2 uden beregning, den var så steget 3.500 kr. i mellemtiden, det kalder jeg pokkers god service.

 
Jeg vil nu gerne tage Christian lidt i forsvar dér. Hvis det er på baggrund af ovenstående at folk forventer at få en ny så snart noget er i stykker, så synes jeg man overfortolker noget. Christian skriver jo ingen steder (mig bekendt) at det er noget han lover folk at gøre generelt, han fortæller en historie om god service i en situation hvor receiveren var død fra starten, hvilket er en lidt anden situation end en receiver der dør efter et års tid (eller whatever).
 
Mht. om det er god service at få en ny model for 1000,- ekstra kontra at vente på en reparation, så mangler der lige en væsentlig information som Hother gav i en anden tråd, nemlig at han er blevet tilbudt et låne-apparat i mellemtiden. Det var ikke et valg mellem at stå uden receiver eller at punge ud, sådan som det bliver udlagt ovenfor. Derfor synes jeg det lyder som et meget fair tilbud.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu