recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor tabes eller vindes tordenfluesager?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvorfor tabes eller vindes tordenfluesager?

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 309
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd2100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2015 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja på den måde er du da sikker på at der udelukkende er netbutikker om 10 år

Og så er det lige pludseligt blevet synd for forbrugerne, som ikke kan gå ned i en butik og se varen inden den bestilles på nettet

Nej, det var ikke, hvad jeg mente. Pointen er, at den handlende naturligvis sørger for at blive kompenseret af producenten, hvis denne sælger både til fysiske og netbutikker, da den fysiske butik ellers bare er gratis udstillingsvindue for netbutikkerne. Alternativ er, at de fysiske butikker kun handler produkter fra seriøse producenter som eks. Sonos og Apple, der har faste priser.
Og hvad sker der, hvis et mærke fuldstændig forsvinder fra eksempelvis Fona, Elgiganten og Power?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2015 kl. 21:19
Jo men er forskellen i pris på nettet vs murstens butikken, ikke mest pga større husleje på attraktive beliggenheder for murstens butikken, samt flere personale omkostninger?
Til top
xozzi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Februar-2010
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xozzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Elgiganten har ved mine seneste handler rettet sig ind efter netpriserne, som jeg havde affotograferet. Det må være vejen for ikke at undgå butiksdøden.

Samme oplevelse har jeg også. Elgiganten er så store at de kan det. Tvivler på Fona kan..

Det engelske selskab Dixons Retail ejer 100 % elgiganten og købte i 2006 40% af fona koncernen. Fona skal fremstå som "ekspert" butikken og elgiganten som den billige på markedet. Da der i 2006 ikke var så stor fokus på nethandel kunne fona nemt tjene penge. Men dette kan de ikke længere da de er blevet for dyre.

Fona kan kører med præcis de samme priser og lave den samme prismatch Elgiganten, hvis de får lov fra ledelsen. Bid mærke i at fona og elgiganten får deres vare til samme priser, da de begge indhenter deres vare deres fælles indkøbscentral ElKjøp. 
Til top
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 309
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd2100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jo men er forskellen i pris på nettet vs murstens butikken, ikke mest pga større husleje på attraktive beliggenheder for murstens butikken, samt flere personale omkostninger?
Jo,
men hvis grossisten/producenten vælger at sælge eks. tv billigere til murstensbutikker i forhold til netbutikker, så vil det nok udligne sig. Argumentet for det er naturligvis, at murstensbutikker gør et salgsarbejde for (naturligvis sig selv) men også for grossisten/producenten. 

Hvis murstensbutikken ikke fatter, at han/hun skal kompenseres for tabet ved netsalg og "nassere (som mig)" - tjah, så er man sgu en dårlig forretningsmand/-kvinde, og det gider JEG ikke kompensere for i form af højere pris i murstensbutikken. 

Hvad tror du ville ske, hvis FONA, Hifiklubben, Elgiganten og Power med et slag smed Samsung ud af butikkerne? Jeg tror Sony, Philips og LG ville blive meget glade :-). Så murstensbutikkerne har power, om de så vælger at bruge det, er ikke mit problem. Det er deres.


Redigeret af sd2100 - 03-December-2015 kl. 11:06
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af sd2100 sd2100 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja på den måde er du da sikker på at der udelukkende er netbutikker om 10 år

Og så er det lige pludseligt blevet synd for forbrugerne, som ikke kan gå ned i en butik og se varen inden den bestilles på nettet

Nej, det var ikke, hvad jeg mente. Pointen er, at den handlende naturligvis sørger for at blive kompenseret af producenten, hvis denne sælger både til fysiske og netbutikker, da den fysiske butik ellers bare er gratis udstillingsvindue for netbutikkerne. Alternativ er, at de fysiske butikker kun handler produkter fra seriøse producenter som eks. Sonos og Apple, der har faste priser.
Og hvad sker der, hvis et mærke fuldstændig forsvinder fra eksempelvis Fona, Elgiganten og Power?

Hvis mærket alligevel ikke virker, eller det koster forhandleren for mange penge/tid at sælge, så tror jeg det er ganske sundt for alle, at mærket forsvinder.
Deri er jeg også ret uenig med dig i, at forhandlerne skulle føle sig presset til at tage nogle bestemte mærker, fordi markedet/forbrugerne efterlyser det.

INGEN forbruger er interesseret i noget der ikke virker.
Så hvorfor er det at det findes på markedet alligevel, og hvorfor er det at forbrugerne køber det?

Mine svar på mine spørgsmål:
Forbrugerne køber det, fordi det er på markedet, og fordi de modtager lovprisninger fra forhandlerne og producenterne - Ergo det er forhandler og producenters ansvar!

Mærker findes på markedet fordi forbrugerne efterspørger dem, fordi de modtager lovprisninger fra forhandlerne og producenterne. - Igen, ansvaret skal findes hos producenter og forhandlerne.

Der er meget vigtigt at notere, der er himmelvid forskel på, at et produkt er generelt dårligt, (kunne være et TV med dårlig billedekvalitet). Og så et produkt der fejler.
De dårlige produkter skal der være plads til. Det er faktisk sundt at der er dårlige produkter, for ellers har du ikke noget at rose de gode op imod. Samtidig betyder forskellen i dårlig, mindre dårlige og gode, at du får dækket et market, hvor alle kan være med. Også den mindre bemidlet.
At dårlige produkter så kan have en betydning for andet, når det fx gælder om billedkvalitet, det er så lige en anden kedelig konsekvens. 

Til top
kasper bille Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 24-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kasper bille Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 11:44
Hold nu kæft hvor er i dumme og høre på… I skulle prøve at have en butik, så kan vi se om i stadig er så smarte. ALT det som i har skrevet i tror en butik kompenseres for og den magt i tror den har overfor producenten, det er direkte forkert.

Det er meget enkelt, så længe i handler på nettet og i supermarkeder, så lukker og slukker butikkerne med fagfolk som evt. kunne have fortalt jer at samsung har et kendt problem med de fluer der, men når alt skal sælges til ingen penge, så må man også forvente at servicen er derefter.
I kan jo bare tage jeres eget job som eksempel. Der kommer en der kan lave dit arbejde til den halve pris og på papiret udføre det samme arbejde - hvor ok vil du/i være med det? Vil i ikke umiddelbart mene at det ville være en synd og en skam at jeres job blev besat af en anden som gjorde det lidt dårlige, men til den halve løn?

Husk på at de fleste butikker der sælger de her fjernsyn, de sælger dem med tab - der er ikke længere gode penge i at sælge fjernsyn fordi man som forbruger kun tænker på pris og ikk en skid andet, så kvaliteten af servicen i dag er derefter. Så stop med at brokke jer når i har købt jeres elektronik til ingen penge i en forretning som ved mere om sko end de ved om fjernsyn.

Gør som man gjorde i gamle dage og køb jeres ting i en ordentlig kvalitet ved en fagmand. Om det så er jeres pålæg ved en slagter, maling ved en maler eller fjernsyn ved en rigtig radio/tv butik med fagfolk, og så lad være med at overforbruge så meget og vær glad for det i har købt i en ordentlig kvalitet som i har i mange flere år.

Som forbruger ligger i som i selv har redt den dag i dag, og det bliver kun værre hvis ikke i ændre indstilling til hvor i vil ligge jeres penge henne.
Til top
xozzi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Februar-2010
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xozzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af kasper bille kasper bille skrev:

Hold nu kæft hvor er i dumme og høre på…

Nu sys jeg lige vi skal holde en pæn tone, det er jo ikke !Nationen.

Oprindeligt skrevet af kasper bille kasper bille skrev:

ALT det som i har skrevet i tror en butik kompenseres for og den magt i tror den har overfor producenten, det er direkte forkert.

ALT det du skriver her er desværre forket, nu har jeg selv arbejdet i branchen i flere år. Hvis virksomheden har en ordentlig kontrakt med producenten, kompenseres den med det fulde beløb som virksomheden har givet for et TV. Jeg har aldrig oplevet andet. 

Jeg kan fortælle at da jeg var i branchen, havde LG et problem at det ikke overholdte deres aftale ang. dette. Fra den ene dag til anden blev alle LG produkter fjernet fra hylderne i butikkerne i Danmark, Sverige og Norge, hvilket resulterede i at deres salg i norden faldt med 80% inden for et lille år og de kom herefter tilbage hvor de pludselig ville overholde kontrakten og tilbød væsentlig bedre priser.

Oprindeligt skrevet af kasper bille kasper bille skrev:

Gør som man gjorde i gamle dage og køb jeres ting i en ordentlig kvalitet ved en fagmand.

Hvorfor skal jeg give 25.000 ved en fagmand for det samme tv jeg kan købe andet sted for 20.000?? Så er man, undskyld, ikke den skarpeste kniv i skuffen. Jeg vil hellere tørre røv med de 5.000 end at kaste dem i hovedet på en butik der sælger til langt over markedspris.
Til top
kasper bille Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 24-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kasper bille Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 13:20
Ja fjernsynet bliver krediteret hvis der er fejl på det, men det er ikke det jeg mener. Der bliver skrevet tidligere at man mener at butikker kompenseres af producenter på alle mulige forskellige måder som ikke har med defekte produkter at gøre.

Jamen så har du vel arbejdet ved en meget stor kæde - og du er garanteret mega meget fagmand og skide dygtig, men de helt store varehuse er jo ikke just dem man forbinder med dygtige fagfolk.

Hvis du selv har været i branchen så forstår jeg slet ikke hvorfor du stiller det spørgsmål.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af kasper bille kasper bille skrev:

Hold nu kæft hvor er i dumme og høre på… I skulle prøve at have en butik, så kan vi se om i stadig er så smarte. ALT det som i har skrevet i tror en butik kompenseres for og den magt i tror den har overfor producenten, det er direkte forkert.

Ser jeg bekymret ud?

Oprindeligt skrevet af kasper bille kasper bille skrev:

 Det er meget enkelt, så længe i handler på nettet og i supermarkeder, så lukker og slukker butikkerne med fagfolk som evt. kunne have fortalt jer at samsung har et kendt problem med de fluer der


Fluerne er ikke nye.
De fagfolk du påstår der står i butikkerne, de er der endnu, og de var der mens fluerne var der, i og med fluerne ikke er væk.
Men hvor mange forbrugere tror du selv på du finder, der ved deres fulde fem kan sige, at de har hørt dine omtalte fagfolk fortælle dem, at Samsung har problemer med fluer?

Mit gæt, antallet kan tælles på een hånd!

Altså medmindre at de selvsamme fagfolk har en fordel ud at at råde forbrugeren til et andet mærke, fx pga prisen (indtjening) eller måske endda et forsikringsspørgsmål (bisalg).. Så kan det være at dine omtalte fagfolk kunne finde på at sige det. 

Oprindeligt skrevet af kasper bille kasper bille skrev:

 men når alt skal sælges til ingen penge, så må man også forvente at servicen er derefter.

Hvor meget er defekte og fejlagtige produkter værd i din verden? I min verden nada, ingenting, absolut nul-punkt. Hvor meget spendere du selv rent privat på fejlagtige og defekte produkter?

Oprindeligt skrevet af kasper bille kasper bille skrev:

I kan jo bare tage jeres eget job som eksempel. Der kommer en der kan lave dit arbejde til den halve pris og på papiret udføre det samme arbejde - hvor ok vil du/i være med det? Vil i ikke umiddelbart mene at det ville være en synd og en skam at jeres job blev besat af en anden som gjorde det lidt dårlige, men til den halve løn?

Jo, det er synd og skam, hvis mine kunder vælger at leve med et dårligere resultat. Men det er ikke noget jeg kan forhindre dem i, uanset om jeg så vælger at gå halvt ned i løn. Næste gang kommer der så en, der tager endnu mindre for det. 
Sådan er vilkårene - Lev med det, eller finde noget andet at lave.

Oprindeligt skrevet af kasper bille kasper bille skrev:

Husk på at de fleste butikker der sælger de her fjernsyn, de sælger dem med tab -

Det er sgu da forhandlerens eget problem. Klag din nød til din importør eller producent. Find et passende niveau, hvor du kan tjene penge. Og hvis ikke det er muligt, så luk butikken. 
På et tidspunkt når nok forhandlere har gjort det, så skal importør/producent nok få øjnene op for, at noget gik galt imellem jer.

Oprindeligt skrevet af kasper bille kasper bille skrev:

 der er ikke længere gode penge i at sælge fjernsyn fordi man som forbruger kun tænker på pris og ikk en skid andet, så kvaliteten af servicen i dag er derefter. Så stop med at brokke jer når i har købt jeres elektronik til ingen penge i en forretning som ved mere om sko end de ved om fjernsyn.


Det går jo ud på et for forbrugeren, for de informationer man får hos fagfolkene er tit lige så meningsfyldte som hos skomageren! De såkaldte uddannede fagfolk hænger jo ikke ligefrem på træerne.
Og igen er jeg nødt til at spørge ind til - Hvad er værdien for dig, på fejlagtige og defekte produkter?

Oven i dette, jf trådens emne her, så skal forbrugerne gud dødme også slås for deres ret, når så man reklamere over et produkt pga fejl/mangel. Og oftest skal man fortælle disse fagfolk, hvorledes reglerne i virkeligheden er. Eller som i sagen med Jan Poulsen og Bilka, at forbrugeren afvises fuldstændigt på tværs af købeloven. Eller en lign tidligere sag fra Hifi Klubben.

Jo jo, det er skam imponerende fagfolk vi har med at gøre. De ved rigtig meget. Der er bare ingen der rigtig ved, hvad de ved meget om!

Oprindeligt skrevet af kasper bille kasper bille skrev:

 Som forbruger ligger i som i selv har redt den dag i dag, og det bliver kun værre hvis ikke i ændre indstilling til hvor i vil ligge jeres penge henne.

Blablabla..
Så når Elgiganten og Power slår deres forretninger op lige ved siden af hinanden, (BIG i Herlev fx) og dermed skaber konkurrence og priskrig, så er det forbrugernes skyld? Og forbrugerne er sågar dumme, når de udnytter det, og køber samme produkt det billigste sted? 
Underlig form for logik, som jeg vil skyde på du rent privat ikke engang selv følger!

Jeg kan ikke lade være med at tænke, om dine udtalelser er rent personlige eller om de er afstemt med resten af detailbranchen. De er under alle omstændigheder ikke specielt godt gennemtænkt. Men interessant var det, et kort øjeblik.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af kasper bille kasper bille skrev:

Ja fjernsynet bliver krediteret hvis der er fejl på det, men det er ikke det jeg mener.

Men det er bla. også det som det her handler om. 

Oprindeligt skrevet af kasper bille kasper bille skrev:

 Der bliver skrevet tidligere at man mener at butikker kompenseres af producenter på alle mulige forskellige måder som ikke har med defekte produkter at gøre.

Ikke fra min side.. så du må have læst forkert.

Oprindeligt skrevet af kasper bille kasper bille skrev:

Jamen så har du vel arbejdet ved en meget stor kæde - og du er garanteret mega meget fagmand og skide dygtig, men de helt store varehuse er jo ikke just dem man forbinder med dygtige fagfolk.

Hov.. hvad var nu det.. "helt store varehuse" = ikke just dem man forbinder med dygtige fagfolk?
Gider du forklare mig, hvor vi så finder disse fagfolk? 

Og gider du forklare mig, om det samme produkt er bedre, mere holdbart, mindre fejlagtig, hvis det købes hos fagfolket eller i et af de "helt store varehuse"?

Og sidst men ikke mindst.
Er forbrugerne bedre garanteret (generelt), hvis der opstår en fejl på et produkt, når de køber et produkt hos "fagfolket" end i et af de "helt store varehuse" ?

At man i detailbranchen ikke kan se, at disse ting faktisk er ret relevante, og faktisk kan have en betydning for forbrugernes valg, det begriber jeg ikke.

Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 13:59
@ Kasper

Hvis nu murstensforretningerne var så servicemindede og havde så ærlige og troværdige sælgere som de selv påstår og som de af mange (dig bla.) bliver gjort til, så havde de nok ikke så vanskeligt ved at overleve. Mine egne erfaringer har altid (både for og efter internettet og netbutikkerne) været at den lille forretning hverken er garanti for ærlig og informativ betjening eller eftersalgs service. I mange tilfælde nærmest tvært imod.
Hvis du tror at nogen sælger i en radio/TV forretning frivilligt eller uopfordret fortæller en kunde der er interesseret i et Samsung TV, at der har været sager med fluer i panelet så er du helt ærligt talt ret blåøjet. I praksis bliver man altid talt efter munden næsten uanset hvad man svarer når man bliver spurgt om hvad man har i tankerne.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 14:01
Citat kasper bille: samsung har et kendt problem med de fluer der, .

Kasper: Hvilke producenter, der benytter LCD-skærme, har ikke problemer med tordenfluer?
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu