|
Hvorfor tabes eller vindes tordenfluesager? |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | |||||||
sd2100 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Oktober-2008 Status: Offline Point: 309 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||
Nej, det var ikke, hvad jeg mente. Pointen er, at den handlende naturligvis sørger for at blive kompenseret af producenten, hvis denne sælger både til fysiske og netbutikker, da den fysiske butik ellers bare er gratis udstillingsvindue for netbutikkerne. Alternativ er, at de fysiske butikker kun handler produkter fra seriøse producenter som eks. Sonos og Apple, der har faste priser. Og hvad sker der, hvis et mærke fuldstændig forsvinder fra eksempelvis Fona, Elgiganten og Power? |
|||||||
![]() |
|||||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||
Jo men er forskellen i pris på nettet vs murstens butikken, ikke mest pga større husleje på attraktive beliggenheder for murstens butikken, samt flere personale omkostninger?
|
|||||||
![]() |
|||||||
xozzi ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Februar-2010 Status: Offline Point: 117 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||
Det engelske selskab Dixons Retail ejer 100 % elgiganten og købte i 2006 40% af fona koncernen. Fona skal fremstå som "ekspert" butikken og elgiganten som den billige på markedet. Da der i 2006 ikke var så stor fokus på nethandel kunne fona nemt tjene penge. Men dette kan de ikke længere da de er blevet for dyre. Fona kan kører med præcis de samme priser og lave den samme prismatch Elgiganten, hvis de får lov fra ledelsen. Bid mærke i at fona og elgiganten får deres vare til samme priser, da de begge indhenter deres vare deres fælles indkøbscentral ElKjøp.
|
|||||||
![]() |
|||||||
sd2100 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Oktober-2008 Status: Offline Point: 309 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||
Jo, men hvis grossisten/producenten vælger at sælge eks. tv billigere til murstensbutikker i forhold til netbutikker, så vil det nok udligne sig. Argumentet for det er naturligvis, at murstensbutikker gør et salgsarbejde for (naturligvis sig selv) men også for grossisten/producenten. Hvis murstensbutikken ikke fatter, at han/hun skal kompenseres for tabet ved netsalg og "nassere (som mig)" - tjah, så er man sgu en dårlig forretningsmand/-kvinde, og det gider JEG ikke kompensere for i form af højere pris i murstensbutikken. Hvad tror du ville ske, hvis FONA, Hifiklubben, Elgiganten og Power med et slag smed Samsung ud af butikkerne? Jeg tror Sony, Philips og LG ville blive meget glade :-). Så murstensbutikkerne har power, om de så vælger at bruge det, er ikke mit problem. Det er deres.
Redigeret af sd2100 - 03-December-2015 kl. 11:06 |
|||||||
![]() |
|||||||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||
Hvis mærket alligevel ikke virker, eller det koster forhandleren for mange penge/tid at sælge, så tror jeg det er ganske sundt for alle, at mærket forsvinder. Deri er jeg også ret uenig med dig i, at forhandlerne skulle føle sig presset til at tage nogle bestemte mærker, fordi markedet/forbrugerne efterlyser det. INGEN forbruger er interesseret i noget der ikke virker. Så hvorfor er det at det findes på markedet alligevel, og hvorfor er det at forbrugerne køber det? Mine svar på mine spørgsmål: Forbrugerne køber det, fordi det er på markedet, og fordi de modtager lovprisninger fra forhandlerne og producenterne - Ergo det er forhandler og producenters ansvar! Mærker findes på markedet fordi forbrugerne efterspørger dem, fordi de modtager lovprisninger fra forhandlerne og producenterne. - Igen, ansvaret skal findes hos producenter og forhandlerne. Der er meget vigtigt at notere, der er himmelvid forskel på, at et produkt er generelt dårligt, (kunne være et TV med dårlig billedekvalitet). Og så et produkt der fejler. De dårlige produkter skal der være plads til. Det er faktisk sundt at der er dårlige produkter, for ellers har du ikke noget at rose de gode op imod. Samtidig betyder forskellen i dårlig, mindre dårlige og gode, at du får dækket et market, hvor alle kan være med. Også den mindre bemidlet.
At dårlige produkter så kan have en betydning for andet, når det fx gælder om billedkvalitet, det er så lige en anden kedelig konsekvens. |
|||||||
![]() |
|||||||
kasper bille ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 27 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||
Hold nu kæft hvor er i dumme og høre på… I skulle prøve at have en butik, så kan vi se om i stadig er så smarte. ALT det som i har skrevet i tror en butik kompenseres for og den magt i tror den har overfor producenten, det er direkte forkert.
Det er meget enkelt, så længe i handler på nettet og i supermarkeder, så lukker og slukker butikkerne med fagfolk som evt. kunne have fortalt jer at samsung har et kendt problem med de fluer der, men når alt skal sælges til ingen penge, så må man også forvente at servicen er derefter. I kan jo bare tage jeres eget job som eksempel. Der kommer en der kan lave dit arbejde til den halve pris og på papiret udføre det samme arbejde - hvor ok vil du/i være med det? Vil i ikke umiddelbart mene at det ville være en synd og en skam at jeres job blev besat af en anden som gjorde det lidt dårlige, men til den halve løn? Husk på at de fleste butikker der sælger de her fjernsyn, de sælger dem med tab - der er ikke længere gode penge i at sælge fjernsyn fordi man som forbruger kun tænker på pris og ikk en skid andet, så kvaliteten af servicen i dag er derefter. Så stop med at brokke jer når i har købt jeres elektronik til ingen penge i en forretning som ved mere om sko end de ved om fjernsyn. Gør som man gjorde i gamle dage og køb jeres ting i en ordentlig kvalitet ved en fagmand. Om det så er jeres pålæg ved en slagter, maling ved en maler eller fjernsyn ved en rigtig radio/tv butik med fagfolk, og så lad være med at overforbruge så meget og vær glad for det i har købt i en ordentlig kvalitet som i har i mange flere år. Som forbruger ligger i som i selv har redt den dag i dag, og det bliver kun værre hvis ikke i ændre indstilling til hvor i vil ligge jeres penge henne.
|
|||||||
![]() |
|||||||
xozzi ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Februar-2010 Status: Offline Point: 117 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||
Nu sys jeg lige vi skal holde en pæn tone, det er jo ikke !Nationen.
ALT det du skriver her er desværre forket, nu har jeg selv arbejdet i branchen i flere år. Hvis virksomheden har en ordentlig kontrakt med producenten, kompenseres den med det fulde beløb som virksomheden har givet for et TV. Jeg har aldrig oplevet andet. Jeg kan fortælle at da jeg var i branchen, havde LG et problem at det ikke overholdte deres aftale ang. dette. Fra den ene dag til anden blev alle LG produkter fjernet fra hylderne i butikkerne i Danmark, Sverige og Norge, hvilket resulterede i at deres salg i norden faldt med 80% inden for et lille år og de kom herefter tilbage hvor de pludselig ville overholde kontrakten og tilbød væsentlig bedre priser.
Hvorfor skal jeg give 25.000 ved en fagmand for det samme tv jeg kan købe andet sted for 20.000?? Så er man, undskyld, ikke den skarpeste kniv i skuffen. Jeg vil hellere tørre røv med de 5.000 end at kaste dem i hovedet på en butik der sælger til langt over markedspris.
|
|||||||
![]() |
|||||||
kasper bille ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 27 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||
Ja fjernsynet bliver krediteret hvis der er fejl på det, men det er ikke det jeg mener. Der bliver skrevet tidligere at man mener at butikker kompenseres af producenter på alle mulige forskellige måder som ikke har med defekte produkter at gøre.
Jamen så har du vel arbejdet ved en meget stor kæde - og du er garanteret mega meget fagmand og skide dygtig, men de helt store varehuse er jo ikke just dem man forbinder med dygtige fagfolk. Hvis du selv har været i branchen så forstår jeg slet ikke hvorfor du stiller det spørgsmål.
|
|||||||
![]() |
|||||||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||
Ser jeg bekymret ud?
Fluerne er ikke nye. De fagfolk du påstår der står i butikkerne, de er der endnu, og de var der mens fluerne var der, i og med fluerne ikke er væk. Men hvor mange forbrugere tror du selv på du finder, der ved deres fulde fem kan sige, at de har hørt dine omtalte fagfolk fortælle dem, at Samsung har problemer med fluer? Mit gæt, antallet kan tælles på een hånd! Altså medmindre at de selvsamme fagfolk har en fordel ud at at råde forbrugeren til et andet mærke, fx pga prisen (indtjening) eller måske endda et forsikringsspørgsmål (bisalg).. Så kan det være at dine omtalte fagfolk kunne finde på at sige det.
Hvor meget er defekte og fejlagtige produkter værd i din verden? I min verden nada, ingenting, absolut nul-punkt. Hvor meget spendere du selv rent privat på fejlagtige og defekte produkter?
Jo, det er synd og skam, hvis mine kunder vælger at leve med et dårligere resultat. Men det er ikke noget jeg kan forhindre dem i, uanset om jeg så vælger at gå halvt ned i løn. Næste gang kommer der så en, der tager endnu mindre for det. Sådan er vilkårene - Lev med det, eller finde noget andet at lave.
Det er sgu da forhandlerens eget problem. Klag din nød til din importør eller producent. Find et passende niveau, hvor du kan tjene penge. Og hvis ikke det er muligt, så luk butikken. På et tidspunkt når nok forhandlere har gjort det, så skal importør/producent nok få øjnene op for, at noget gik galt imellem jer.
Det går jo ud på et for forbrugeren, for de informationer man får hos fagfolkene er tit lige så meningsfyldte som hos skomageren! De såkaldte uddannede fagfolk hænger jo ikke ligefrem på træerne. Og igen er jeg nødt til at spørge ind til - Hvad er værdien for dig, på fejlagtige og defekte produkter? Oven i dette, jf trådens emne her, så skal forbrugerne gud dødme også slås for deres ret, når så man reklamere over et produkt pga fejl/mangel. Og oftest skal man fortælle disse fagfolk, hvorledes reglerne i virkeligheden er. Eller som i sagen med Jan Poulsen og Bilka, at forbrugeren afvises fuldstændigt på tværs af købeloven. Eller en lign tidligere sag fra Hifi Klubben. Jo jo, det er skam imponerende fagfolk vi har med at gøre. De ved rigtig meget. Der er bare ingen der rigtig ved, hvad de ved meget om!
Blablabla..
Så når Elgiganten og Power slår deres forretninger op lige ved siden af hinanden, (BIG i Herlev fx) og dermed skaber konkurrence og priskrig, så er det forbrugernes skyld? Og forbrugerne er sågar dumme, når de udnytter det, og køber samme produkt det billigste sted? Underlig form for logik, som jeg vil skyde på du rent privat ikke engang selv følger! Jeg kan ikke lade være med at tænke, om dine udtalelser er rent personlige eller om de er afstemt med resten af detailbranchen. De er under alle omstændigheder ikke specielt godt gennemtænkt. Men interessant var det, et kort øjeblik. |
|||||||
![]() |
|||||||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||
Men det er bla. også det som det her handler om.
Ikke fra min side.. så du må have læst forkert.
Hov.. hvad var nu det.. "helt store varehuse" = ikke just dem man forbinder med dygtige fagfolk? Gider du forklare mig, hvor vi så finder disse fagfolk? Og gider du forklare mig, om det samme produkt er bedre, mere holdbart, mindre fejlagtig, hvis det købes hos fagfolket eller i et af de "helt store varehuse"? Og sidst men ikke mindst. Er forbrugerne bedre garanteret (generelt), hvis der opstår en fejl på et produkt, når de køber et produkt hos "fagfolket" end i et af de "helt store varehuse" ? At man i detailbranchen ikke kan se, at disse ting faktisk er ret relevante, og faktisk kan have en betydning for forbrugernes valg, det begriber jeg ikke. |
|||||||
![]() |
|||||||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||
@ Kasper
Hvis nu murstensforretningerne var så servicemindede og havde så ærlige og troværdige sælgere som de selv påstår og som de af mange (dig bla.) bliver gjort til, så havde de nok ikke så vanskeligt ved at overleve. Mine egne erfaringer har altid (både for og efter internettet og netbutikkerne) været at den lille forretning hverken er garanti for ærlig og informativ betjening eller eftersalgs service. I mange tilfælde nærmest tvært imod. Hvis du tror at nogen sælger i en radio/TV forretning frivilligt eller uopfordret fortæller en kunde der er interesseret i et Samsung TV, at der har været sager med fluer i panelet så er du helt ærligt talt ret blåøjet. I praksis bliver man altid talt efter munden næsten uanset hvad man svarer når man bliver spurgt om hvad man har i tankerne. |
|||||||
![]() |
|||||||
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||
Citat kasper bille: samsung har et kendt problem med de fluer der, .
Kasper: Hvilke producenter, der benytter LCD-skærme, har ikke problemer med tordenfluer?
|
|||||||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |