|
Hvorfor tabes eller vindes tordenfluesager? |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | ||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Næste gang ER gangen for sent, hver gang! Det burde slet ikke være sådan. Det er scenarier skabt unødigt af forhandlerne/detailbranchen. Se bare dagens omtale med Jan´s TV fra Bilka. Det er skandaløst sådan som vi forbrugere behandles. Og det er ubegribeligt at en koncern som Bilka overhovedet kan få lov at operere på den måde. Det ER og SKAL VÆRE forhandleren som tager ansvaret. Det giver ingen mening at lægge det over på producenten, da der ingen aftale er mellem producent og forbruger. Det er der derimod imellem forhandler og producent, samt forhandler og forbruger. Det næste problem er, at oftest er producenten slet ikke af samme nationalitet. Det vil oftest betyde, at i en stridighed, så kan forbrugeren praktisk talt skyde en hvid pil efter en bare tilnærmelsesvis anstændig behandling, (kan vi så også hos Bilka, åbenbart), og der er ingen der kan gøre noget ved det. Mange producenter tilbyder kun 1 års garanti, og ikke noget med 2 års reklamationsret, som vi ellers har i DK. I det hele taget er der så mange argumenter for, at det er en rigtig dårlig ide, at lægge ansvaret over på producenten, så det er slet ikke værd at bryde sine små grå med. Kan forhandlerne ikke håndtere disse sager, så har de fejlet i deres aftale imellem producenten/importøren og dem selv. Men lur mig om ikke der enten er taget forbehold for rigtig meget af den slags, eller at producenten/importøren efterfølgende kompensere forhandlere for fx defekte vare. Den kompensation har forbrugeren ingen indflydelse på, end ikke en del af.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
"Næste gang ER gangen for sent, hver gang!"
Ud fra den sætnings ordlyd har du slet ikke forstået hvad jeg mener. Så køb dog et andet mærke næste gang, istedet for hovedløst at stole på reklamer og forretningers lovprisninger af et bestemt mærke. |
||
![]() |
||
Stouenberg ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 226 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
- hvorfor skulle det tage så lang tid?
http://www.recordere.dk/2015/12/bilka-indgik-forlig-i-sag-om-tordenfluer-i-samsung-tv/
|
||
8-) Steen
BUSH DABradio + det løse... |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det er dig der misforstår mig. Det handler ikke om reklamer og lovprisninger fra forhandlerne eller producenter. Det handler om, at når noget ikke er som det burde være, så skal de laveste/sidste led ikke stå med ansvaret. Du vil pålægge det ansvar hos nogen (producenterne), der blot vil resultere i endnu mere besvær. Det forstår jeg ikke. Der er et mellemled, (forhandlerne) som dels betales for dette, og dernæst selv har mulighed for at udstikke forudsætningerne for aftalen mellem forhandler og forbruger. Det er der ansvaret skal ligge! |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Er vi mange der ikke forstår! |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Kandersen@ fint vi misforstår hinanden. Umuligt at diskutere så
Redigeret af Kampus - 02-December-2015 kl. 12:53 |
||
![]() |
||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Uanset hvad du mener, hvad forhandleren mener eller hvad producenten mener, så ligger ansvaret over for forbrugeren, efter loven, hos forhandleren. Det nytter heller ikke noget at boycutte, når man allerede har købt katten i sækken. Hvis forhandlerne ikke vil påtage sig dette ansvar, så må de lade være med at forhandle varer til private, lukke forretningen eller rette ind til højre. Redigeret af Trumle - 02-December-2015 kl. 13:24 |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg forstår, at du synes det er træls for forhandlerne, at de skal tage ansvaret for producenternes elendige makværk. Det lyder også helt fair sådan umiddelbart - Hvis altså forhandlerne var tvunget til det. Det er de ikke. Det lyder også helt fair, sådan umiddelbart - Hvis det ikke lige var fordi, at forhandlerne allerede har taget højde for dette, når de indgår forretningsaftaler med producenterne. Det lyder også helt fair, sådan umiddelbart - Hvis det ikke var fordi, at forhandlerne bliver/kan blive kompenseret for evt. tab pga defekte produkte, i deres aftaler med producenterne. Så jo, jeg forstår dig godt. Og jeg synes også det er træl for forhandlerne. Hvis det ikke lige var fordi... |
||
![]() |
||
sd2100 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Oktober-2008 Status: Offline Point: 309 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Enig. Det er absolut ikke synd for forhandleren. Han har indgået en aftale med producenten/grossisten, hvor der er taget højde for fejl og mangler. Så "medlidenhed" med forhandleren. Hele denne debat minder lidt om debatten vedr. den omstændighed, at det er "synd" for forhandleren, at man kigger på produktet hos forhandleren og så køber det billigt på nettet, hvilket jeg mener er helt fair. Har selv lige ( i mandags) været hos Fona for at kigger på en tablet. Den jeg ville købe så fin ud på nettet, men virkede lidt billig i virkeligheden, så det blev en anden. Sparede 25% på nettet :-). |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ja på den måde er du da sikker på at der udelukkende er netbutikker om 10 år
![]() Og så er det lige pludseligt blevet synd for forbrugerne, som ikke kan gå ned i en butik og se varen inden den bestilles på nettet ![]() |
||
![]() |
||
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Elgiganten har ved mine seneste handler rettet sig ind efter netpriserne, som jeg havde affotograferet. Det må være vejen for ikke at undgå butiksdøden.
|
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Samme oplevelse har jeg også. Elgiganten er så store at de kan det. Tvivler på Fona kan.. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |