recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan med returret?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvordan med returret?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Status: Offline
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2011 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:


Principielt har du naturligvis krav på at få det udført af Proshop. Men en anden gang bør du overveje at kontakte Logitech direkte. De har efter min mening noget af det bedste reklamationsbehandling overhovedet. Ofte behøver man ikke engang indsende den defekte vare, før man får en ny.

+1 til den løsning. Jeg har også før prøvet at kontakte Logitech, hvor de heller ikke ville se den defekte vare, men blot sendte en ny. Det har både været småting som nye glidepads til en mus (de dersens plastic-puder under musen) og større ting som en Harmony One. Sidstnævnte kan de jo så styre adgangen til via deres egen database, så det er jo nemt at "lukke" for den defekte model, så den ikke virker mere.

Edit: glemte Quoted...
 
og endnu et +1 herfra...
 
Det er godt nok et par år siden, jeg blev også dengang anbefalet at tage kontakt til Logitech direkte. Det drejede sig om en subwoofer til et 5.1 sæt. De sendte bare en ny uden jeg skulle sende retur.
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1271
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2011 kl. 18:02
Du er helt rimelig. Og som de andre skriver, med Logitech produkter er det nemmeste for det meste at kontakte dem direkte - selv om det principielt er butikken der bør håndtere det.

Jeg fik selv tilsendt en helt ny Harmony-fjernbetjening mod at love at smide den gamle ud - hvilket jeg naturligvis ikke gjorde Wink.

Man ved jo ikke om man får brug for reservedele...
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2011 kl. 20:37
logitech "reparerer" ikke varer. de bytter bare og derfor skulle det også være en simpel sag om ombytning fra forhandlerens side - men den kan sagtens være faldet i et "hul" hos dem og det er selvfølgelig meget sørgeligt, men det er trods alt kun mennesker der skal sidde og håndtere det.
Til top
Morten Proshop Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Maj-2011
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 11:13
Hej Steffen
Jeg har kigget på sagen. Du har indleveret en mus, som har en fysisk skade. Der er et hul i den. Derfor er den ikke dækket af reklamationsretten. Vi har skrevet dette til dig, og vi har også skrevet, at vi har prøvet at sende den ind til leverandøren alligevel for at se, hvad de siger til det. Men du kan ikke regne med at få en ny mus.
mvh
Morten, Proshop
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 21:30
Det er desværre sådan jeg har fået den leveret fra jer er.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Det er desværre sådan jeg har fået den leveret fra jer er.
jeg kan desværre godt bekræfte at proshop service har lavet sådanne "retur" til kunde salg med mig en anden gang.. jeg fik en rs232 bluetooth adapter som en tidligere kunde sendte retur som defekt. så brevet fra kunden lå sammen med retur varen, og den havde de så pænt solgt til mig istedet som ny.
 
Nå, men alt i alt så var jeg stædig, og prøvede varen og jeg fik den så til at virke, og henvente mig dog til proshop og forklarede at jeg havde kundens brev, og samtidig kontaktede jeg kunden som havde inkluderet navn og adr, så jeg kunne forklare hvorledes varen kunne bruges korrekt.
 
men de har altså et par svupsere, og ser altså ikke altid ud at få dobbelt checket om retur vare virkelig skal retur til grossist, eller om den virker fint. Tror lidt deres folk "normalt" checker om det ser ok ud og så ryger retur sedlen ud og varen tilbage på hylden hvis de mener alt er ok.
tror ikke de har en dedikeret afdeling som checker det, men bare nogle service medarbejdere på et lager som tager imod retur vare og kikker på indhold.
 
vi har jo hørt samme historier om elgiganten og bærbare, og TDC og mobil telefoner, de er i deres fulde ret til at sælge varen igen, hvis de kan stå inde for den er som ny. (når de gør det korrekt)
 
 
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af Morten Proshop Morten Proshop skrev:

Hej Steffen
Jeg har kigget på sagen. Du har indleveret en mus, som har en fysisk skade. Der er et hul i den. Derfor er den ikke dækket af reklamationsretten. Vi har skrevet dette til dig, og vi har også skrevet, at vi har prøvet at sende den ind til leverandøren alligevel for at se, hvad de siger til det. Men du kan ikke regne med at få en ny mus.
mvh
Morten, Proshop

Hvis dette er tilfældet er det da helt urimelig lang reperationstid. Det kan da ikke tage mange sekunder at konstatere??? 
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2011 kl. 11:10
Nå, men jeg har lige modtaget en mail fra proshop om at Logitech har lavet en bytter. De har ikke rigtig givet mig svar på om jeg kan få pengene tilbage, men en ny mus er da heller ikke helt hen i vejret. Så har jeg en ekstra.

Det er naturligvis beklageligt at det har taget så langt tid for noget så simpelt, men det afholder mig ikke fra at handle der igen en anden gang.
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2011 kl. 19:09
Jeg har lige et andet spørgsmål. Er det muligt, nu hvor jeg har fået en ny mus i indpakning, at levere musen tilbage og få pengene retur? Altså gælder returretten på 14 dage, nu hvor jeg har fået en ny mus?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2011 kl. 19:36
LOL
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2011 kl. 20:31
Nu synes jeg ikke du er rimelig.
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2011 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Jeg har lige et andet spørgsmål. Er det muligt, nu hvor jeg har fået en ny mus i indpakning, at levere musen tilbage og få pengene retur? Altså gælder returretten på 14 dage, nu hvor jeg har fået en ny mus?
 
Du kan da helt sikkert returnere den. Du kan sikkert også få "købsprisen" tilbage. Hvad var det du "betalte med"? en ødelagt mus. Den kan du sikkert nok få i bytte...
 
Synes også du begynder at blive noget kreativ....
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu