|
Hvor godt er SONOS? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4075 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
||
LG nanocel, Denon x1400h front Dali (opticon LCR og sur. zensor 1, C zensor vocal, FH alteco). Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, music assistent med heos, pladespiller argon med ortofon 2M blue
|
||
![]() |
||
Christoffer ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2017 Sted: København Status: Offline Point: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg er vældig tilfreds med Sonos. Er dog bruger gennem 15 år, så det bliver voldsomt at skulle skifte.
Kan ikke afvise at jeg ville gå med Wiim eller lignende hvis vi skulle starte forfra i dag, for enklere/billigere at kunne montere lofthøjtalere og mere diskret og lige så fin lyd. Vi bruger sjældent Sonos app, men bruger i stedet Google assistant, så det er ærgerligt at det ikke virker i de nyere Sonos højtalere. Sonos arc er pæne soundbar, og ved ikke hvad alternativet er hos de andre løsninger.
|
||
![]() |
||
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1155 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg er også sådan set godt tilfreds. Trækker mine højttalere i stuen med en Sonos AMP og har ellers div Sonos 1, Five og roam forskellige steder.
Men jeg synes at deres app er noget skrammel. Er gået væk fra den og bruger udelukkende Spotify Connect - det virker perfekt når man spiller på et device af gangen. Men det der med multirum og alt i huset skal spille det samme har jeg ikke haft god erfaring med. F.eks med julemusik i alle rum juleaften, så står forskellige højttalere af hen af aftenen og man skal bøvle med at connecte dem igen. Har ellers god netværksforbindelse overalt i huset. men det er så droppet
|
||
![]() |
||
suk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-November-2021 Status: Offline Point: 76 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Har haft Sonos siden 2009 og har altid været glad for det.
Jeg gjorde ikke rigtig noget væsen af mig da de introducerede S2 selvom jeg var een af dem som blev ramt og måtte opgradere en del enheder. Men.. deres nye app har ødelagt tilliden kraftigt for mig, til et niveau hvor at skulle jeg ud og købe en større mængde i dag, så er jeg meget usikker på om der står Sonos. Jeg har aldrig valgt Sonos for lydkvaliteten, for lad os være ærlige, de lyder middelmådig og ikke meget mere end det. Det det har handlet om for mig er letheden. Deres app, deres streaming, trådløse højttalere man nemt kan sætte op hvor man har lyst og et fornuftigt design, og så kom lyden i anden række. Tilgengæld kan jeg have lyd i køkkenet, bryggerset, haven og dermed høre meget mere musik end jeg har gjort førhen, og styre det automatisk, så hvis ringeklokken lyder, så muter den musikken, ellers hvis vi forlader huset slukker den selv musikken osv. Så, for mig handler det ikke så meget om lyden, men hele Sonos oplevelsen, derfor rammer det også ekstra hårdt når de ødelægger hele oplevelsen, og stadig har bøvl efter så lang tid, det er pinligt og har ødelagt min tillid. Og Niels og andre, nej.. det er ikke et fåtal som har problemer, det er en kæmpe mængde af deres kunder som har haft og stadig har problemer.
|
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7228 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Du skriver der er en kæmpe mængde der stadig har problemer.
Så 50-75% har problemer ? Alle der havde problemer med app er nu løst, tilbage står nu dem med wifi af dårlig kvalitet. Her tænkes på dem der bruger udbyders router. og nogle med mesch som sonos aldrig har været glad for Har hjulpet flere med at skifte til en fornuftig router og placering af den, og så kører sonos stabilt bagefter
|
||
![]() |
||
suk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-November-2021 Status: Offline Point: 76 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ta et kig på Reddit, der er rigeligt med tråde fra folk med problemer.
Udover det, så er jeg netværks arkitekt, og har rimelig godt styr på mit netværk og wifi, jeg oplever ikke problemer med noget andet trådløst, og havde ingen problemer inden deres opdatering, så jeg vil våge den påstand at det ikke er et mig problem
|
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7228 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Kan du beskrive dit netværk
grej og afstande ? Sonos er bare sart så selv om du har et #super" godt wifi netværk så skal det stadig leve op til sonos krav.
|
||
![]() |
||
suk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-November-2021 Status: Offline Point: 76 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Niels, er det dig? Det er fair nok at forsøge at forsvare Sonos, men 1. Hvis systemet var stabilt inden deres opdatering og ustabilt efter, skal jeg så fikse mit netværk, eller skal de fikse deres håndtering af mit netværk? 2. Igen, Reddit massere af tråde med folk som har fået en meget dårlig oplevelse efter deres opdatering. 3. Sonos har for ca 3 måneder meldt ud at de stadig arbejder på deres problemer, ikke at problemerne er løst. 4. Du skriver mit netværk skal leve op til deres krav, kan jeg få dig til at linke til nogle reelle krav, for jeg kan kun finde nogle generiske krav. Jeg bruger UniFi switche og APere og pfsense firewall, men igen, det gjorde jeg også før deres opdatering.
Redigeret af suk - 18-Juni-2025 kl. 14:40 |
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7228 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Uden vi behøver lange diskussioner
Så hvis du droppede ap og kørte med en single router af god kvalitet Så ville du opleve Sonos stabilt. Men der kan selvfølgelig være boligforhold der vanskeliggør det simple setup Kn se at der kan opstå bøvl med UniFi og Sonos |
||
![]() |
||
suk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-November-2021 Status: Offline Point: 76 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Som jeg siger, det virkede før deres update, men har stadig bøvl efter
Bevares, det er blevet bedre, men ikke perfekt. Hvis Sonos laver om på deres opsætning/app, så det skaber problemer med UniFi, så er det ikke et UniFi problem, men et Sonos problem. Du har ikke sendt linket til deres netværks krav, kunne du ikke finde det, eller findes der ingen krav udover deres generiske krav, for så er det trodsalt svært at sætte sit netværk op efter deres krav. Nej, det skal ikke være nødvendigt at købe en consumer router med indbygget WiFi for at få stabilt Sonos, og det giver heller ikke mening, da 1. Jeg ikke kan finde nogle netværks krav som hjælper mig med at finde en "god router" som virker med Sonos, og 2. Om du har ap for sig og router for sig eller om du har det hele i een boks, ændre intet på netværket. Der kan være indstillinger som jeg har slået til i UniFi som skaber problemer, men de samme indstillinger kan "den gode router" jo også have slået til. UniFi følger wifi standarderne, hvis Sonos ikke gør, så må de beskrive hvilke specielle krav de har, men hvor er de? |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7228 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Enig i at Sonos burde understøtte wifi netværk bedre.
Men det virker som at der ikke er vilje hos dem. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |