Den fejl vil jeg tro har noget med den 2 timers binding Profiber har af sikerhedsmæsige årsager .
Den kommer hvis man feks slukker for sit modem Router uden ikke også samtidig slukke for fiberboksen .
Men den burde kunne gennemføre et boot , har du lagt mærke til om den blinker blå hele tiden , Og kan du overhovedet få den til at lyse Rød , hvis ikke tror jeg du skal have en ny boks , da det så kunne tyde på at det er boksen den er gal med .
Har du prøvet at køre et Boot fra Fiberboksen direkte kan godt hjælpe dig med det evt over mobil , men ellers kan jeg også skrive det kort i en tråd .
Hvis du har muglighed for at køre ind til Profiber i Enten Kolding eller Horsens så få dem til at se om den kan køre et Boot .
Det kan også have noget med at boksen ikke er registredret på profibers server , jeg mener jeg fik en lignende fejl da jeg bestildte Canal Digital Famely Mix for det gjorde jeg over nettet i Mit Profiber .
Det vidste sig at de sendte bindingen til en boks som var defekt , de havde åbenbart ikke tjæket serienr og Mac adresse på den nye boks . Det fandt de ud af i Horsens afdelingen , man da det var i ferietiden og at deres servere havde store problemmer med netop registredring hvis folk ændrer på deres pakker .
Den fejl jeg har på min boks er den med at den skal have indtastet Kundenummer og Pinkode noget som kommer når boksen er færdig med at gennemføre Bootningen den blå skærm hvor den tæller op . og den fejl har jeg som sagt haft 5 6 gange som betyder sort skærm intil profibers teknikere får boksens Serienr og Macadresse oprettet igen eller sådan noget , har dog aldrig fået den helt rigtige forklaring på netop mit problem så derfor sender de mig en ny boks .
Så jeg kan godt forstå du er træt af det . Det er også en mærkelig måde at køre suport på , da den du snakker med ikke er tekniker og rent fysisk sider et andet sted i huset . D.v.s. at den kundemedarbejder som du snakker med skal fejlmelde dit problem videre til en tekniker Via Mail han kan ikke stille dig om så du snakker med en tekniker .
Det har jeg sagt til dem da jeg stort set har fået en ny Medarbejder hver gang jeg kontakter det de kalder Teknisk Suport .
Det skal dog siges at jeg har oplevet 2 medarbejdere som har kunet min boks op at køre inden for en time og enda været flink til at ringe tilbage og sagt at bnu skulle det gerne virke igen .
Så jeg synes ikke du skal give helt op endnu da billedkvaliteten virkelig er god , og så er Canal Digital enda en lille smulle billigere ved Profiber .
Og husk at hvis du bestiller FAMILY MIX får du også Analog Tv og billedkvaliteten er faktisk slet ikke så ringe enda lang bedre end stofas .
Men kanaludvalget er dog stadig bedst på satelit . Og jeg kan da godt forstå at du overvejer Parabol men har du ikke læst at der også er store problemmer med den Hd boks med hartdisk som Canal Digital Bruger lige pt . Er godt klar over at du måske vil satse på en af de andre bokse men de koster jo en del penge og hvem siger at du ikke også kan risikere at løbe ind i problemmer med dem .
Kører til tennis kl 16-00 og er først hjemme i aften igen og jeg får min boks imorgen da den skulle have været leveret til nærmeste posthus med de har selfølgelig sendt den til min adresse men ingen var hjemme .
Hilsen Jan
Redigeret af janbau - 08-September-2009 kl. 15:40