recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af satelit receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til valg af satelit receiver

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Sickboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-April-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 20:05

Jeg har netop modtaget en Tilgin boks for ca. en uge siden, og det er stadig ikke lykkedes mig at få den til at virke.  Jeg opgraderede fra en 10/10mbit ren internetforbindelse til en 30/30 med 24 digitale tv kanaler netop for at afprøve Tilgin boksen. Jeg har haft ringet til Profiber kundeservice flere gange og de har fejlmeldt den. En ting er at det tager gennemsnitlig op til 1 time at komme igennem og når man så endelig gør det, får man nogen gange fat i totalt inkompetente folk. Den blev fejlmeldt sidste onsdag, men intet er sket endnu. Det er simpelthen for dårligt. Det giver mig ikke ligefrem lyst til at udbygge med hverken CD eller Viasat hos Profiber. Og så har jeg netop hørt om problemet med hakkeri på HD kanalerne, hvis man downloader samtidigt.

Så min konklussion er derfor blevet, at jeg må have en parabol.

Jeg talte med en kollega idag, og han kørte med et CD familie pakke på hans Dreambox 800HD. Så det ser ud til at kunne lade sig gøre.

Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 21:57

Ja kundeservise er ikke deres stæke side og jeg har da også lige Pt selv store problemer med den boks jeg har nu så jeg skulle modtage en anden i morgen .

Og ja jeg overvejer da også at gå tilbage til Parabol og så prøve Canal Digital igen af den vej .

Har lige læst en del om deres Hd boks i øjeblikket er meget ustabil lagsom skal genstartes så den løsning bliver det heller ikke , skal ikke til at undvære undertekster på mine optagelser det har jeg døjet meget med med på min Viasat + boks ca 1 År .

Nu har jeg brugt lidt tid og kan se at folk generalt døjer meget med deres udstyr om det er fra canal digital Zaptor Viasat Profiber ja jeg kan blive ved .

Hvad sker der lige med vores udbydere af Tv Internet måske en tråd vi skal have opretet , det er efterhånden ikke muglig at have noget hightec udstyr kørende i vores hjem uden en masse bøvl , Tv er jo også efterhånden blevet en dyr fornøjelse .

 

Har lige sagt mit Viasat abonnement op på parabol her pr 1 Aug hovedsaglig på grund af den høje pris det koster at have Viasat  ca 6000 kr hvis man også skal have Hd pr år . Og så også fordi at jeg skulle prøve Profiber , så jeg håber det snart kommer til at virke ordenligt .

Et andet spørgmål har du også haft store problemer med din Zaptor boks siden du vil holde med det ?

Min Viasat + Boks var helt nyudviklet da jeg modtog den det tog næsten et År inden den virkede optimalt så jeg er også snart ved at være træt af at mange af de bokse der sendes på markedet ikke virker ordenligt når de sendes på markedet !!!!

Hvad får dig til at tro at du hvis du vælger en løsning med Canal Digital på en sådan boks , Det kan da eftrhånden blive en dyr oplevelse med alle de abonnementer .



Redigeret af janbau - 08-September-2009 kl. 00:14
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 00:25

Og lige en ting mere ang Profiber gider du skrive hvilke problemmer du har haft med boksen .

Jeg har efterhånden prøvet en del med den boks , det er den 3 boks jeg gerne skulle motage i morgen .

Så måske skal din også byttes ud .

Er det slet ikke lykkes dig at få billed på endnu så skyldes det nok at boksen ikke er registredret rigtig på deres server , står den og blinker blåt heletiden , har du ikke haft den Blå boot skærm når du tilslutter strøm til boksen .

Måske jeg kan hjælpe dig lidt . Og du skal simpelhen ligge pres på dem da som du selv siger totalt inkompetente folk nogle af dem det er som at snakke til en dyne . Mens andre får min boks op at køre på under 1 time , da jeg i øjeblikket har den samme fejl ca hver fredag som så betyder at jeg først har tv igen mandag eller tirsdag . ( sort skærm igen noget med at boksen taber opkoblingen til deres server . )

Hvis mit ikke kommer op at køre ordenligt tager jeg til Kolding på deres hovedsæde .



Redigeret af janbau - 08-September-2009 kl. 00:29
Til top
Sickboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-April-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 07:47

Da jeg sidder på arbejde lige nu, kan jeg ikke helt fortælle dig ordret, hvad den kommer med af fejl. Den blå boot skærm kommer frem, men den når kun at tælle op til 301, så kommer den med fejlen og starter fra ca. 250 igen. Herefter kører det hele bare i loop. Den skriver vist nok et eller andet med "can not join session". Når jeg kommer hjem idag, skal jeg nok skrive hvad den helt nøjagtig skriver.

Angående min Zaptor boks har jeg haft en del problemer. Den er dog blevet bedre. Stofas kundeservice prøver da i det mindste at hjælpe. De virker langt mere kompetente. Dog har jeg desværre som så mange andre ikke kunnet kører min Zaptor gennem min surround receiver siden sidste software opdatering, som kom tilbage i marts. De har fundet fejlen, men agter ikke at rette det pt. Lidt øv. En anden grund til jeg er lidt træt af Zaptor boksen, er det spinkle udvalg af HD kanaler, samt billedkvaliten. Det virker som om de ofte komprimerer temmelig kraftigt. Da jeg var oppe i Profibers demolokale for et par uger siden, kunne jeg se de havde markant bedre billedkvalitet.

Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 15:38

Den fejl vil jeg tro har noget med den 2 timers binding Profiber har af sikerhedsmæsige årsager .

Den kommer hvis man feks slukker for sit modem Router uden ikke også samtidig slukke for fiberboksen .

Men den burde kunne gennemføre et boot , har du lagt mærke til om den blinker blå hele tiden , Og kan du overhovedet få den til at lyse Rød , hvis ikke tror jeg du skal have en ny boks , da det så kunne tyde på at det er boksen den er gal med .

Har du prøvet at køre et Boot fra Fiberboksen direkte kan godt hjælpe dig med det evt over mobil , men ellers kan jeg også skrive det kort i en tråd .

Hvis du har muglighed for at køre ind til Profiber i Enten Kolding eller Horsens så få dem til at se om den kan køre et Boot .

Det kan også have noget med at boksen ikke er registredret på profibers server , jeg mener jeg fik en lignende fejl da jeg bestildte Canal Digital Famely Mix for det gjorde jeg over nettet i Mit Profiber .

Det vidste sig at de sendte bindingen til en boks som var defekt , de havde åbenbart ikke tjæket serienr og Mac adresse på den nye boks . Det fandt de ud af i Horsens afdelingen , man da det var i ferietiden og at deres servere havde store problemmer med netop registredring hvis folk ændrer på deres pakker .

Den fejl jeg har på min boks er den med at den skal have indtastet Kundenummer og Pinkode noget som kommer når boksen er færdig med at gennemføre Bootningen den blå skærm hvor den tæller op . og den fejl har jeg som sagt haft 5 6 gange som betyder sort skærm intil profibers teknikere får boksens Serienr og Macadresse oprettet igen eller sådan noget , har dog aldrig fået den helt rigtige forklaring på netop mit problem så derfor sender de mig en ny boks .

Så jeg kan godt forstå du er træt af det . Det er også en mærkelig måde at køre suport på , da den du snakker med ikke er tekniker og rent fysisk sider et andet sted i huset . D.v.s. at den kundemedarbejder som du snakker med skal fejlmelde dit problem videre til en tekniker Via Mail han kan ikke stille dig om så du snakker med en tekniker .

Det har jeg sagt til dem da jeg stort set har fået en ny Medarbejder hver gang jeg kontakter det de kalder Teknisk Suport .

Det skal dog siges at jeg har oplevet 2 medarbejdere som har kunet min boks op at køre inden for en time og enda været flink til at ringe tilbage og sagt at bnu skulle det gerne virke igen .

Så jeg synes ikke du skal give helt op endnu da billedkvaliteten virkelig er god , og så er Canal Digital enda en lille smulle billigere ved Profiber .

Og husk at hvis du bestiller FAMILY MIX får du også Analog Tv og billedkvaliteten er faktisk slet ikke så ringe enda lang bedre end stofas .

Men kanaludvalget er dog stadig bedst på satelit . Og jeg kan da godt forstå at du overvejer Parabol men har du ikke læst at der også er store problemmer med den Hd boks med hartdisk  som Canal Digital Bruger lige pt . Er godt klar over at du måske vil satse på en af de andre bokse men de koster jo en del penge og hvem siger at du ikke også kan risikere at løbe ind i problemmer med dem .

Kører til tennis kl 16-00 og er først hjemme i aften igen og jeg får min boks imorgen da den skulle have været leveret til nærmeste posthus med de har selfølgelig sendt den til min adresse men ingen var hjemme .

 

Hilsen Jan



Redigeret af janbau - 08-September-2009 kl. 15:40
Til top
Sickboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-April-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 15:58
Nu har jeg fundet ud af hvilken fejl boksen helt nøjagtig kommer med. Den siger "No matching session found" når den når til 315. Den starter så forfra fra 301 og kører så ellers i loop.
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 22:55
Lige en opdatering af min fejl med Tilginboksen , har fået boksen op at køre igen opretter lige en tråd om det under Iptv .
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu