|
Hjælp til netværk Panasonic 65" TX50 |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Det er godt nok et dårligt signal når den er på -80, det skal være på mellem -40 og -60, så find en kanal uden anden trafik, eller med så lidt som muligt. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
E.Larsen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2012 Sted: Århus, Danmark Status: Offline Point: 482 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Det lyder da fint for mine 2 de er jo på -50 begge 2 (lige målt) hvorfor fanden virker det ikke på fladskærnen
|
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
En signal styrke på -50 er fin, endnu bedre er det, hvis der ikke er andre, eller kun svage andre på samme kanal. Har selv en styrke på -55 ved TVet og ingen andre på kanal 13, så det kører fint. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
teleplus ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 364 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Er du koblet til 2.4Ghz eller 5Ghz netværk? Kan din router tilsluttes Netgear Genie app hvor du kan se signalstyrke på tilsluttede enheder?
http://www.netgear.com/home/discover/apps/genie.aspx Du kan prøvet at flytte forbindelse fra 2.4Ghz til 5Ghz og vice versa. Problemet er nok i din trådløs klient på dit TV. Alternativ er at flytte signal via PowerLine eller via trådløs switch med AC hastigheder (f.eks. Linksys WUMC710) |
|||
![]() |
|||
E.Larsen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2012 Sted: Århus, Danmark Status: Offline Point: 482 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Linket virkede, fint signal Ghz hvor ser jeg dette ?
|
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Man kan med Wi-Fi Analyser se frekvensen for de enkelte kanaler. Så find dit net og se frekvensen. Jeg har f.eks ingen net på 5GHz inden for rækkevidde, tror heller ikke min Router kan køre på de frekvenser. Redigeret af Radiomanden - 15-Februar-2015 kl. 21:30 |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
teleplus ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 364 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Hvis du logger på din Netgear router kan du se hvilke netværk der er konfigureret.
Dit TV tilsluttes et af disse netværk - men der er forskel mellem 2.4 og 5Ghz netværk. 2.4Ghz netværk giver bedre rækkevide men langsommere hastigheder - op til 300 Mbit/sec 5Ghz netværk giver lidt dårligere dækning men lang højere hastigheder - op til 2.4 Gbit/sec Disse hastigheder er teoretiske hastigheder - begge netværk skulle give rigeligt med båndbrede til Netflix - årsagen skal findes i enten "jammed" netværk (for mange brugere/net på samme frekvens) eller dårlig konfiguration af din trådløs klient. Derfor tænkte jeg det vil være godt at flytte din trafik fra 2.4Ghz til 5Ghz. Her kan du se eksempel af 2.4Ghz og 5Ghz konfiguration på Netgear router. http://www.hardwareheaven.com/content/reviews/gadgets-misc/29420/netgear-n750-wireless-dual-band-gigabit-modem-router-dgnd4000-review/3# - billede 2 Hvad kan du gøre? Log på Netgear router - navngiv dit 2.4Ghz netværk - wireless2.4 og 5Ghz netværk wireless5 og prøv at tilslutte dit TV på begge netværk. Er der forskel? hvis nej - skift kanal de er oprettet på - kan godt være mange naboer bruger samme kanal som dig... |
|||
![]() |
|||
kennethbrdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1194 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jeg kan også anbefale sådanne enheder. Har selv et Vt50 og når jeg kom over 720P så kneb det. Efter jeg kører netværket gennem stikkontakten ingen problemer overhovedet. Du kan hente en app til android der hedder wifi analyzer. Denne analyserer de netværk i nærheden af dig og hvilke channels de bruger. Hvis du vil fastholde at køre via wifi. |
|||
![]() |
|||
E.Larsen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2012 Sted: Århus, Danmark Status: Offline Point: 482 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Der er meget fint signal Det drejer sig alene om at Pana /Netflix opstartet Det gøres som gentaget flre gange ved at trække stikket ud og på igen Hvd F sker der ?
|
|||
![]() |
|||
teleplus ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 364 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Larsen, du er ikke særlig konstruktiv ![]() Har du prøvet en af de ting der foreslås? Skift mellem 2.4Ghz og 5Ghz, skift af kanal? Fejlen kan også være i Panasonics Netflix app - har du skrevet til dem og beskrevet problemet? "Der er meget fin signal" siger du? På et tidspunkt havde jeg signal hastighed på 877Mbit/sec - hvad hjælper det hvis kvaliteten er under 10%? Der er mange faktorer der påvirker trådløs performance. Redigeret af teleplus - 16-Februar-2015 kl. 18:30 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |