Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bruger slettet
--
Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
|
Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 11:57 |
enand skrev:
Det er kun ved fortrydelse - altså returnering af en vare der ikke fejler noget - at kravet om original emballage skal opfyldes. Og det endda kun, hvis man er blevet gjort opmærksom på det. Ved en defekt vare kan der ikke stilles krav om returnering i originalemballagen. Så I kan godt gå i gang med at rydde kælderen for barndfarlige kasser.
Mvh. |
Jeg har lige snakket med Forbrugerstyrelsen og det er fuldstændigt rigtigt, Getmore kan ikke afvise sagen med den begrundelse, da det ikke ville kunne forringe produktet. Så nu skal jeg lige have skrevet til Getmore igen og iøvrigt så har jeg læst deres betingelser igennem igen, her er et lille udpluk: FORSVARLIG RETURNERING
Alle produkter der returneres til Getmore A/S skal være forsvarligt
indpakket.
Ved CPU'er, ram, harddiske m.v. skal disse sendes tilbage
i en kasse eller lignende.
Skade som følge af mangelfuld emballering
kan medføre, at Deres rettigheder bortfalder.
Getmore A/S anbefaler,
at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som
pakkepost.
På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system
og
det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret
til Getmore A/S.
Der står intet om den antistiske pose. Så Getmore er igen på glat is, det lyder så flot i deres egne bestemmelser, sjovt hvad der sker når det så skal overføres til praksis. Men det er vel nok heldigt for dem, at jeg er svær at stoppe når jeg først kommer igang.
|
 |
enand
Guld medlem
Oprettet: 18-Januar-2006
Status: Offline
Point: 819
|
Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 12:02 |
"Der står intet om den antistiske pose."
Det står lidt længere nede. Læs post fra kl. 11.33. - Ikke at det ændrer noget.
Mvh.
|
 |
Bruger slettet
--
Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
|
Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 12:09 |
enand skrev:
"Der står intet om den antistiske pose."
Det står lidt længere nede. Læs post fra kl. 11.33. - Ikke at det ændrer noget.
Mvh.
|
Ok, det står faktisk længere nede, men det ændrer ikke noget. Jonas, de kan ikke forlange en specifik kasse, hvis den ikke er almindeligt tilgængelig for forbrugeren. Men de kan så sende den specielle kasse til forbrugeren, hvis det er den en defekt vare skal sendes i ellers skal forbrugeren bruge det, der er almindeligt tilgængelig.
Redigeret af Kim Jespersen - 09-Oktober-2008 kl. 12:15
|
 |
jonasf
Bruger
Oprettet: 29-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 80
|
Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 12:16 |
Sender man ikke i antistatisk post kan det da forringe produktet da det jo kan gå i stykker.
Jeg er internt i en rigtig stor virksomhed der fejler 20% af det indsendte ikke noget, hvordan ved man så hvad ikke fejlede noget inden det blev sendt hvis alle pakkede uforsvarlig ind???
|
 |
Bruger slettet
--
Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
|
Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 12:19 |
jonasf skrev:
Sender man ikke i antistatisk post kan det da forringe produktet da det jo kan gå i stykker.
Jeg er internt i en rigtig stor virksomhed der fejler 20% af det indsendte ikke noget, hvordan ved man så hvad ikke fejlede noget inden det blev sendt hvis alle pakkede uforsvarlig ind???
|
Det kan ikke gå i stykker, da det er gået i stykker. Det er det man skal hæfte sig ved og det er det der gør en forskel. Hvis den antistiske pose kunne have vækket den til live, så var det en anden sag, men så havde jeg slet ikke sendt den.
|
 |
jonasf
Bruger
Oprettet: 29-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 80
|
Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 12:22 |
Det kan jeg godt forstå..
Men hvis getmore får lige så meget som vi gør der ikke fejler noget hvordan, hvordan skal de se foreskel på kunder der ved hvad de laver om dem der ikke har forstand på pc hardware og bare sender retur selv om det ikke fejler noget??
|
 |
enand
Guld medlem
Oprettet: 18-Januar-2006
Status: Offline
Point: 819
|
Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 12:26 |
"Men hvis getmore får lige så meget som vi gør der ikke fejler noget hvordan, hvordan skal de se foreskel på kunder der ved hvad de laver om dem der ikke har forstand på pc hardware og bare sender retur selv om det ikke fejler noget??"
Det kan du ha' en pointe i. Men det har Getmore ikke sikret sig imod, som bestemmelsen er formuleret. Iflg. den vil det påhvile Getmore at bevise, at Kims harddisk er ødelagt pga. den manglende pose. Reklamationsretten bortfalder ikke generelt, blot fordi de ikke kan lide indpakningen.
Mvh
|
 |
Bruger slettet
--
Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
|
Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 12:26 |
jonasf skrev:
Det kan jeg godt forstå..
Men hvis getmore får lige så meget som vi gør der ikke fejler noget hvordan, hvordan skal de se foreskel på kunder der ved hvad de laver om dem der ikke har forstand på pc hardware og bare sender retur selv om det ikke fejler noget??
|
Den kan jeg også sagtens forstå, det er sikkert et problem for firmaer at nogle forbrugere sender noget tilbage, som antages at være i stykker men som ikke er det. Derfor havde jeg også skrevet i min fejlbeskrivelse hvad der var galt, hvad jeg havde forsøgt og hvad Maxtor havde givet af dom. Så den kan ikke afvises på baggrund af emballering og forsendelse.
|
 |