|
|
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | ||
Ulrikwich ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 967 |
![]() |
|
Det er en Western Digital |
||
![]() |
||
jonasf ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 80 |
![]() |
|
http://support.wdc.com/warranty/index_end.asp?lang=en
Så må du selv betale porto. jeg vil gerne sende dig en antistatisk pose |
||
![]() |
||
Smurf ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
![]() |
|
Det her et en typisk adfærd fra forbrugere der ikke kender købeloven. Uanset hvad producenten har af regler, garanti osv. så er det i første omgang forbrugeren ret uvedkommende, da denne IKKE har handlet med producenten men med en forhandler - dette er uanset om det er korrekt eller ej og om det er "nemmere" for forbrugeren og forhandleren at det skal foregå via producenten. Omkring det med en antistatisk pose er det FORHANDLEREN der skal oplyse om det, hvorvidt de så rent faktisk har gjort det godt nok eller ej i denne sag er vist ikke så lige til, da oplysningerne dukker op sådan lidt efter lidt. de har dog oplyst om de kunne sende en fraglabel = de betaler for forsendelsen, så den del er som de skal være. |
||
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer BDP-LX71 Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61 Baghøjtalere 2 x DM685 TDCTV - bredbånd Itrends.dk |
||
![]() |
||
Ole ![]() Guld medlem ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 04-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 874 |
![]() |
|
Præcist! Du kan såmænd - i princippet - KASTE den ned til deres værksted i en pose med grus. En manglende anti-statisk pose kan derfor ikke i sig selv være årsag til at garantien "bortfalder". Så vil jeg i øvrigt lige minde om, at hvis du kræver handlen hævet og beder om, ...Ole Redigeret af Ole - 01-August-2008 kl. 08:45 |
||
Moderator, recordere.dk
|
||
![]() |
||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|
Nej, det er et svar fra en person, der gør opmærksom på, at hvis man ikke gider tage kampen med forretningen, kan man i stedet bruge producentens garanti uden om forretningen og uden hjælp fra Købelovens bestemmelser. |
||
![]() |
||
Smurf ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
![]() |
|
Så beklager jeg da helt sikkert min fejl, dog mener jeg ikke tydeligt det fremgår at du siger man kan gøre det istedet for det andet, det står mere som om det er måden. Udover det er det også et skråplan som bider os selv bagi som forbrugere da der på den måde opstår (den er der allerede) en gråzone hvor folk har rettigheder overfor forhandleren ifølge loven men de benytter producenten som reelt INTET mellemværende juridisk har med forbrugeren. Derfor er det en vej man bør overveje inden man bruger den, der er trods alt forskel på hvad der er ifølge loven og ifølge producenternes opfattelse af garanti. |
||
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer BDP-LX71 Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61 Baghøjtalere 2 x DM685 TDCTV - bredbånd Itrends.dk |
||
![]() |
||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|
Det var ikke mig, der sagde det. Jeg forsøgte bare at hjælpe dig til et overblik over diskussionen. |
||
![]() |
||
coxysailor ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 47 |
![]() |
|
Jeg har en stærk fornemmelse af at Trustpilot.dk og Getmore hænger sammen - jeg klagede nemlig også ( blandt andre) til trustpilot over Getmore - og undrede mig over alle de positive feedbacks Getmore lige pludeseligt havde fået - svaret (og jeg talte endda i telefon med dem) var MEGET "uden om snak" = intet svar ... jeg sad tilbage med denfornemmelse at trustpilot egentlig bare fungerede som getmres forlængede forbryderarm... |
||
![]() |
||
Bruger slettet ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1200 |
![]() |
|
I september måned bryder min harddisk ned og jeg er betænkelig ved at sende den til Getmore efter at have læst de mange der har haft problemer med deres garantiforsendelser til firmaet.
Men jeg har fået mig en ny harddisk og bare for "sjov" bestemmer jeg mig for at afprøve dem. Defekten i harddisken er simpel, den fremtræder ikke i BIOS, skift af print virkede ikke, således er harddisken fysisk død også selvom den snurrer, det har jeg dokumentation fra Maxtor på. Men jeg køber en kasse hos PostDanmark hvor harddisken sidder i spænd, den har absorberende sider, således kan pakken tåle at blive smidt med og hvad ellers det kære postvæsen kan finde på at udsætte den for. Defekten skyldes dermed ikke den manglende antistatiske pose, harddisken var død før forsendelse, det bedste jeg kunne håbe på at turen måske kunne vække den til live. Her er så det forventede svar fra Getmore Varenummer Antal TekstDet er altså lykkedes Getmore at bruge 1 time på at se at kassen er marginalt større end harddisken og forkaste garantien. Ganske imponerede ![]() Så nu starter det virkeligt sjove, jeg vil se om Getmore sender en regning på 1 time og ikke returnerer min harddisk som jeg ellers har bedt om, når de ikke vil opfylde deres garantiforpligtelse. Så jeg kan kun sige, at det er rigtigt at Getmore ikke har til hensigt at overholde dansk lovgivning omkring garanti og jeg vil opfordre andre til ikke at handle ved det firma eller hvis det er uundgåeligt, så benyt en producentgaranti. Sagen vil blive sendt til DR's forbrugermagasin Kontant og jeg er også betænkelig ved den overraskende gode karakter Getmore har hos Trustpilot. |
||
![]() |
||
jonasf ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 80 |
![]() |
|
Trist behandling ja.. Vil lige gøre opmærksom på at harddisk producenterne også afviser garenti på diske der sendes ude antiS pose, jeg er på en rigtig stor arbejdsplads og jeg oplever hverdag retur vare fra diverse producenter pga. dårlig indpakning.
|
||
![]() |
||
Bruger slettet ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1200 |
![]() |
|
Behandlingen var jeg nu forberedt på, efter at have læst de mange problemer med garantien hos Getmore, så havde jeg meldt harddisken fortabt forevigt.
Men indpakningen kunne ikke forværre harddiskens tilstand og det var en simpel ombytning som Getmore nu nægter. Men jeg ignorerede jo selv alle anbefalinger tilbage i april måned om at holde mig fra det firma, så jeg ligger som jeg har redt ![]() ![]() |
||
![]() |
||
edtwodth ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
![]() |
|
Hej
Trist sag - men hvad man kunne forvente med getmore.dk Husk at skriv til e-mærket - http://www.e-maerket.dk/ - om dine oplevelser. Jo flere der skriver, jo større er chancen for at getmore.dk på et tidspunkt mister e-mærket - selv om det nok aldrig sker, når man ser på hvor meget l... de har lavet indtil nu :-) mvh Edtwodth |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |