recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Getmore og garanti
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGetmore og garanti

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2008 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af jonasf jonasf skrev:


M� man sp�rge hvilket m�rke der er tale om her?

Det er en Western Digital
Til top
jonasf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 80
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2008 kl. 23:19

http://support.wdc.com/warranty/index_end.asp?lang=en

 

Så må du selv betale porto. jeg vil gerne sende dig en antistatisk pose

Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2008 kl. 07:41
Oprindeligt skrevet af jonasf jonasf skrev:

http://support.wdc.com/warranty/index_end.asp?lang=en

 

Så må du selv betale porto. jeg vil gerne sende dig en antistatisk pose

Det her et en typisk adfærd fra forbrugere der ikke kender købeloven. Uanset hvad producenten har af regler, garanti osv. så er det i første omgang forbrugeren ret uvedkommende, da denne IKKE har handlet med producenten men med en forhandler - dette er uanset om det er korrekt eller ej og om det er "nemmere" for forbrugeren og forhandleren at det skal foregå via producenten.

Omkring det med en antistatisk pose er det FORHANDLEREN der skal oplyse om det, hvorvidt de så rent faktisk har gjort det godt nok eller ej i denne sag er vist ikke så lige til, da oplysningerne dukker op sådan lidt efter lidt. de har dog oplyst om de kunne sende en fraglabel = de betaler for forsendelsen, så den del er som de skal være.

PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
Ole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

recordere.dk teamet

Oprettet: 04-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 874
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2008 kl. 08:43
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af Jacob P Jacob P skrev:

Og hvis de endelig vil stille krav er det ikke nok det står på hjemmesiden når de giver en beskrivelse i mail må man regne med der er godt nok.

Lige for en ordens skyld:
Kravet om antistatisk pose står i mailen, eller i hvert fald i den mail, som jeg modtog d. 21/7 på en tilsvarende reklamation:
Alle produkter, der modtages fra Getmore A/S indpakket i antistatisk materiale, 
skal ifald de returneres være indpakket i tilsvarende antistatisk materiale.
Sker dette ikke, kan varen tage skade, hvilket kan resultere i bortfald af dine rettigheder.


Men det er naturligvis stadig Getmore, der har bevisbyrden for,
at den manglende antistatiske pose har beskadiget harddisken.


Præcist! Du kan såmænd - i princippet - KASTE den ned til deres værksted i en pose med grus.
Så længe de ikke kan bevise (sandsynliggøre), at det er derfor den er gået i stykker, så gælder garantien stadig..
(overdrivelse fremmer forståelsen)

En manglende anti-statisk pose kan derfor ikke i sig selv være årsag til at garantien "bortfalder".

Så vil jeg i øvrigt lige minde om, at hvis du kræver handlen hævet og beder om,
at de giver dig pengene retur inden for 30 dage, så vil renter begynde at løbe på fra den 30. dag.
- Og det er ca 10% i øjeblikket, så det er en helt god gevinstopsparing du sættet i gang,
hvis du går til forbrugerklagenævnet.

...Ole



Redigeret af Ole - 01-August-2008 kl. 08:45
Moderator, recordere.dk
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2008 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:

Det her et en typisk adfærd fra forbrugere der ikke kender købeloven.

Nej, det er et svar fra en person, der gør opmærksom på, at hvis man ikke gider tage kampen med forretningen, kan man i stedet bruge producentens garanti uden om forretningen og uden hjælp fra Købelovens bestemmelser.

Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2008 kl. 18:54

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:

Det her et en typisk adfærd fra forbrugere der ikke kender købeloven.

Nej, det er et svar fra en person, der gør opmærksom på, at hvis man ikke gider tage kampen med forretningen, kan man i stedet bruge producentens garanti uden om forretningen og uden hjælp fra Købelovens bestemmelser.

Så beklager jeg da helt sikkert min fejl, dog mener jeg ikke tydeligt det fremgår at du siger man kan gøre det istedet for det andet, det står mere som om det er måden.

Udover det er det også et skråplan som bider os selv bagi som forbrugere da der på den måde opstår (den er der allerede) en gråzone hvor folk har rettigheder overfor forhandleren ifølge loven men de benytter producenten som reelt INTET mellemværende juridisk har med forbrugeren. Derfor er det en vej man bør overveje inden man bruger den, der er trods alt forskel på hvad der er ifølge loven og ifølge producenternes opfattelse af garanti.

PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2008 kl. 20:17
Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:

Så beklager jeg da helt sikkert min fejl, dog mener jeg ikke tydeligt det fremgår at du siger

Det var ikke mig, der sagde det. Jeg forsøgte bare at hjælpe dig til et overblik over diskussionen.
Til top
coxysailor Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 23:36
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Desværre så er trustpilot ikke bedre, for de vil ikke afsløre snydet da det ødelægger deres egen forretning. De vil godt nok hævde at det ikke er snyd - men det kan enhver med almindelig sund fornuft jo sige sig selv at det er.



Nu har jeg da informeret

Peter H. Mühlmann

www.trustpilot.dk


Så er hovedmanden da informeret omkring hans medvirken til bedrag.. Eller at han kan præsentere grundlag for at vores enkelte negative kommentarer ender imellem 10000 gode kommentarer og derved vægter 0.001% .

Så vil sådanne tilfælde at uretmæssig behandling som en "manglende pose" ikke klinge positivt ret længe for getmore...

 

Jeg har en stærk fornemmelse af at Trustpilot.dk og Getmore hænger sammen - jeg klagede nemlig også ( blandt andre) til trustpilot over Getmore - og undrede mig over alle de positive feedbacks Getmore lige pludeseligt havde fået - svaret (og jeg talte endda i telefon med dem) var MEGET "uden om snak" = intet svar ... jeg sad tilbage med denfornemmelse at trustpilot egentlig bare fungerede som getmres forlængede forbryderarm...  

Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2008 kl. 16:41
I september måned bryder min harddisk ned og jeg er betænkelig ved at sende den til Getmore efter at have læst de mange der har haft problemer med deres garantiforsendelser til firmaet.
Men jeg har fået mig en ny harddisk og bare for "sjov" bestemmer jeg mig for at afprøve dem.

Defekten i harddisken er simpel, den fremtræder ikke i BIOS, skift af print virkede ikke, således er harddisken fysisk død også selvom den snurrer, det har jeg dokumentation fra Maxtor på.

Men jeg køber en kasse hos PostDanmark hvor harddisken sidder i spænd, den har absorberende sider, således kan pakken tåle at blive smidt med og hvad ellers det kære postvæsen kan finde på at udsætte den for.
Defekten skyldes dermed ikke den manglende antistatiske pose, harddisken var død før forsendelse, det bedste jeg kunne håbe på at turen måske kunne vække den til live.

Her er så det forventede svar fra Getmore

Varenummer     Antal  Tekst
-------------- ----- ------------------------------------------------------------ -

STM3500320AS 1 HD SATA2 500 GB MAXTOR DIAMOND
S/N: 9qm116l3
Fejl: BIOS kan ikke se harddisk.

081008: reklamation afvist og garanti bortfaldet.
harddisk er ikke send forsvarligt og mangler Antistatisk pose.
Harddisken er sendt i en lille kasse der er ligeså stor som selve
hardisken, og der er derfor intet til at absorbere stød under
forsendelsen.
Reklamatationen er derfor afvist og garantien bortfaldet.
Det er nøvt på vores hjemmeside, samt salgsbetingelserne som du
modtog ved køb af varen, at varen skal sendes forsvarligt til os,
hvis du ønsker at benytte reklamationsretten.
Vi har foto dokumenteret denne sag

Servicetimer registreret på ordrenr. 1066761
14 1 Diverse RMA sager
S/N: 9qm116l3
Det er altså lykkedes Getmore at bruge 1 time på at se at kassen er marginalt større end harddisken og forkaste garantien.

Ganske imponerede

Så nu starter det virkeligt sjove, jeg vil se om Getmore sender en regning på 1 time og ikke returnerer min harddisk som jeg ellers har bedt om, når de ikke vil opfylde deres garantiforpligtelse.

Så jeg kan kun sige, at det er rigtigt at Getmore ikke har til hensigt at overholde dansk lovgivning omkring garanti og jeg vil opfordre andre til ikke at handle ved det firma eller hvis det er uundgåeligt, så benyt en producentgaranti.

Sagen vil blive sendt til DR's forbrugermagasin Kontant og jeg er også betænkelig ved den overraskende gode karakter Getmore har hos Trustpilot.
Til top
jonasf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 80
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2008 kl. 16:48
Trist behandling ja.. Vil lige gøre opmærksom på at harddisk producenterne også afviser garenti på diske der sendes ude antiS pose, jeg er på en rigtig stor arbejdsplads og jeg oplever hverdag retur vare fra diverse producenter pga. dårlig indpakning.
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2008 kl. 17:01
Behandlingen var jeg nu forberedt på, efter at have læst de mange problemer med garantien hos Getmore, så havde jeg meldt harddisken fortabt forevigt.
Men indpakningen kunne ikke forværre harddiskens tilstand og det var en simpel ombytning som Getmore nu nægter.

Men jeg ignorerede jo selv alle anbefalinger tilbage i april måned om at holde mig fra det firma, så jeg ligger som jeg har redt
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2008 kl. 19:16
Hej

Trist sag - men hvad man kunne forvente med getmore.dk

Husk at skriv til e-mærket - http://www.e-maerket.dk/ - om dine oplevelser.

Jo flere der skriver, jo større er chancen for at getmore.dk på et tidspunkt mister e-mærket - selv om det nok aldrig sker, når man ser på hvor meget l... de har lavet indtil nu :-)

mvh

Edtwodth
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu