|
Udfald den sidste måneds tid på norlys antenne kan |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Forfatter | |
Usukjelds ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juni-2014 Status: Offline Point: 51 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kunne ikke se nogen fejl på mit tv i aftes. Hvordan ser det ud for jer andre? Har I stadig fejlen?
Redigeret af Usukjelds - 29-April-2025 kl. 09:33 |
|
Panasonic 55EZ950
Marantz NR1508 Scandyna 5.1 setup |
|
![]() |
|
kwh73 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 19-September-2011 Status: Offline Point: 33 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tænker om de overhovedet har løst fejlen endnu, for jeg har bemærket de seneste dage at når man skifter kanal mellem betalingskanalerne, så kommer billedet hurtigt frem, så jeg tænkte om kanalerne er gratis for tiden, så jeg har lige prøvet at tage kort og modul ud, og ganske rigtigt er alle kanalerne gratis. Er det noget andre kan bekræfte? Man kan jo næsten kun tænke en sammenhæng mellem udfaldene hvor de måske så bare har åbnet op for betalingskanalerne fordi de måske ikke har løst problemet endnu hvilket så selvfølgelig er godt nok frem for udfald
|
|
![]() |
|
Valgren ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-April-2025 Sted: Bornholm Status: Offline Point: 14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej Har lige prøvet at starte et af mine tv og så trække kort og modul ud, og kanalen kører ufortrødent videre ☺️ Så ja, virker som de har frigivet de kodede kanaler p.t. Så må vi se hvor længe det kører 🤷
|
|
L. Valgren
Tv via DVB-T2 Chromecast v.2 Google TV Streamer |
|
![]() |
|
Samsung_M ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Januar-2007 Sted: Randers Status: Offline Point: 297 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ha! Jeg har gjort præcis samme erfaring. Amatører
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10509 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er problemet der stadig nu efter kanalerne igen er kodet? Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
kwh73 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 19-September-2011 Status: Offline Point: 33 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har ikke haft kortet siddende i tvet længe nok siden det blev nødvendigt igen til at være sikker på problemerne ikke er tilbage, men vil tro det endelig er løst. Edit. og her efter nogle timer har der ikke været problemer.
Men bliver nødt til at dele det svar jeg lige har fået fra deres kundeservice da jeg bla havde spurgt til om de havde fundet ud af hvad fejlene så skyldtes og om de overhovedet havde fixet dem siden jeg havde bemærket at de bare havde åbnet op for det hele gratis. Jeg er målløs over at hun stadig prøvede at tørre udfaldene af på mit eget antenne signal og at det skyldes at jeg havde for godt signal på 100 procent og jeg burde have en antennedæmper på. Den undskyldning kan jeg også huske de brugte for 5 år siden da de havde nogle lignende landsdækkende problemer som de på præcis samme måde i flere måneder ikke ville anerkende. Der skal godt nok ignoreres mange ting for at komme op med sådan en undskyldning med at det var mit signal der var for godt der var problemet. Så skal det ignoreres at udfaldene kom på præcis samme tidspunkt på 3 forskellige adresser jeg tjekkede, og ingen adresser havde problemer med gratis kanaler, for ikke at snakke om alle de andre der kom på banen med præcis samme problemer, og flere til sidst fik anerkendt at norlys havde et problem de arbejdede på, og flere også fik sms om at problemerne endelig var blevet løst, og at jeg så sjovt nok heller ikke havde udfaldene længere fra den dag, og aldrig har haft så meget som et glitch udfald i de over 9 år jeg har haft den udendørsantenne som blev sat op gratis af antennemontør i samarbejde med Boxer som en del af Abonnementstilbuddet. Det er simpelthen forrykt hvad der foregår for deres kundeservice. "Du spørger ind til, hvorfor vi har åbnet op for alle kanaler, så man kan se alle kanaler uden at have et kort i sit fjernsyn. Vi har haft en krypteringsfejl på flere af vores kanaler, hvor de påvirkede kunder fik en 016-fejlkode. Indtil den fejl er løst har vi åbnet op for alle kanalerne og når de er løst, så vil dem der er påvirket af fejlen få besked, når de igen kan sættes deres kort i deres fjernsyn. Du har til dels ret i, at fejlen er hos os, men nok ikke på den måde du tænker: Det er faktisk sådan, at det signal du modtager er for godt. Når signalstyrken og signalkvaliteten er på 100 procent, så er det alt for højt og kan give de problemer, du oplever. Signalet skal helst ligge mellem 75 og 95 procent. Anbefalingen fra vores teknikere er derfor, at du får sat en signaldæmper på, det skulle fikse det. Redigeret af kwh73 - i går kl. 18:11 |
|
![]() |
|
Valgren ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-April-2025 Sted: Bornholm Status: Offline Point: 14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg lod mine kort og moduler blive siddende i apparaterne efter at krypteringen var fjernet så har ikke opdaget krypteringen var kommet tilbage :/
Vil dog sige at jeg har ikke oplevet problemer siden jeg fik besked om at fejlen var rettet tilbage fra d. 29. april...
|
|
L. Valgren
Tv via DVB-T2 Chromecast v.2 Google TV Streamer |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4755 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej. Min søster havde udfald den 5 maj lige som jer andre. Efter en kanalsøgning på hendes Panasonic TV, kunne vi se en masse kodede kanaler gratis indtil den 7 maj. I går den 7 maj flyttede jeg hendes Boxer Ci kort uden plus, fra hendes Dreambox 900 DVB-T2 til hendes Panaconic TV og vi kunne igen se, den ene TV2 Hovedkanal hun betaler for. Så det er vel OK. Men mit problem er, at vi ikke har kunnet modtage noget på hendes Dreambox siden 5 maj? Heller ikke hvis jeg laver en kanalsøgning. Den siger intet signal. Så jeg spørger om der er nogen der ved, hvikle ændringer der teknisk er lavet? Eller hvilke bokse der virker, eller ikke virker? Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4056 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Signalet så ud til kortvarigt at være kodet igen i går, men senere på aftenen og i dag er kodningen fjernet. Jeg har ikke oplevet de kortvarige udfald på Hove senderen som I andre skriver om (Nordjylland?), men der var et par dage hvor krypteringen drillede og jeg måtte have kort og CI moduler ud for at få signalet tilbage - det er ikke noget jeg kan huske at have oplevet tidligere (10+ år).
/Lars Opdatering - her d. 8/5 kl. 16 er krypteringen nu på igen
Redigeret af laursen - 3 timer 4 minutter siden kl. 16:34 |
|
![]() |
|
kwh73 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 19-September-2011 Status: Offline Point: 33 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Alle jer med præcis samme problem, som også fik det løst for ca 14 dage siden, da nogle modtog sms om at problemet var blevet løst, modtog i nogen fejlmeddelelse på jeres TV fra kortet, om nogen specifik fejlkode, for hende jeg skriver med i kundeservice hun bliver ved at ignorere alverdens fakta og i stedet forholder sig til et stillbillede af mit 100 procent signal og en fejlbeskrivelse fra hende til teknisk afdeling som hvis jeg stadig oplevede udfaldene som jo ophørte samtidig som hos jer andre... Men hun holder fast i at fejlene jeg oplevede måtte være fordi mit antennesignal var for stærkt, til trods for udfaldene skete på 3 forskellige adresser på præcis samme tidspunkt og udelukkende på de kodede kanaler, og udfaldende ophørte da det ophørte for alle andre. Men alt det bliver ignoreret for at holde fast i det ikke var det samme jeg oplevede som de andre som modtog fejlkode c16 på deres TV og var grunden til de også gjorde kanalerne gratis i en periode mens de endelig løste det.
Men hun påstår altså at de andre som har modtaget sms om at fejlen var løst, de oplevede en såkaldt c16 fejlkode og at den kom frem på skærmen hos dem med problemerne og derfor var det ikke det jeg var omfattet af. De er simpelthen så fulde af lo.. derinde og nu er det selvfølgelig løst, men har svært ved at finde mig i at blive ved ikke at blive taget seriøst af dem og at de opfinder en eller anden langt ude tese, som umuligt har noget med virkeligheden at gøre hvis de forholdt sig til det man beskriver. Det er en skam de er de eneste der sidder med antenne tv udbuddet, ellers var de forlængst opsagt ovenpå den joke af en kundeservice de kører.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |