recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer VSX-LX70
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer VSX-LX70

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Stig82 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer VSX-LX70
    Sendt: 03-Februar-2008 kl. 14:25

Hej,

Jeg går med tankerne om at udskifte min gamle Pioneer VSX-1014 receiver med en ny og da jeg har Pioneer i forvejen har jeg set mig lidt varm på denne:
http://www.pioneer.dk/dk/products/42/98/405/VSX-LX70/index.h tml

Har set at KTRADIO har den til 12.599
http://www.ktradio.dk/detail.asp?id=921

Har også fundet en i England som leverer til Danmark hvor den koster ca. 10.730 kr.
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B000Y8111K/ref=ord_ cart_shr?%5Fencoding=UTF8&m=A3NPEZ1JLDMX4B

Er der nogen, som har prøvet at handle HI-FI fra England eller nogen som ved om der er noget man skal ligge mærke til f.eks med strømkabler osv?

Håber der er nogen som kan hjælpe!

Redigeret af Stig82 - 03-Februar-2008 kl. 14:26
Alan Pedersen

Panasonic TH-37PX70EA - Samsung SMT-H3106 YouSee HD Box (HDMI) - Panasonic DMP-BD50 (HDMI) - Onkyo TX-SR606 - Xbox 360 (HDMI) - Xbox
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2008 kl. 14:41
HVorfor SKAL det lige være pio (udover at dit andet udstyr, og din gamle reciever er pio)?
Der findes mange andre produkter på markedet der leverer mere på markedet, IMO.

MVH
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Stig82 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2008 kl. 14:59

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

HVorfor SKAL det lige være pio (udover at dit andet udstyr, og din gamle reciever er pio)?
Der findes mange andre produkter på markedet der leverer mere på markedet, IMO.

MVH

Jeg har altid bedst kunne li' Pioneer både i design og kvalitet! Og så har det altid bare virket som det skulle!

Alan Pedersen

Panasonic TH-37PX70EA - Samsung SMT-H3106 YouSee HD Box (HDMI) - Panasonic DMP-BD50 (HDMI) - Onkyo TX-SR606 - Xbox 360 (HDMI) - Xbox
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2008 kl. 15:07
Ok, men der findes bedre produkter derude... Så jeg syntes næsten bare det ville være ærgeligt hvis du ikke gav dem en chance og lyttede til dem også!

MVH
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2008 kl. 15:54

Forstår godt hvor Stig82 vil hen. Hvis først man er blevet tilfreds med korrekt, ufarvet lydgengivelse som Pioneer er expert i, så er det svært at tro på at der skulle være andre der kan gøre det lige så godt.

Er der forhandlere i trekantområdet hvor man kan lytte til Onkyo, så det kunne være at man blev overbevist?  

Til top
Stig82 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2008 kl. 16:58

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Ok, men der findes bedre produkter derude... Så jeg syntes næsten bare det ville være ærgeligt hvis du ikke gav dem en chance og lyttede til dem også!

MVH

Jeg hælder mest til Pioneer og er også derfor jeg ville høre om erfaringer om køb udenfor DK, når der nu er prisforskel.

Alan Pedersen

Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2008 kl. 17:57

Nu er Onkyo jo ikke det eneste saliggørende i denne verden, som mange her inde ellers prøver at gøre Onkyo til.

Pioneer har jo som et af de få mærker et efter min mening flot design.

Redigeret af -C5- - 03-Februar-2008 kl. 18:01
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2006
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2008 kl. 18:19
Jeg er meget enig med -C5- Pioneer har faktisk gjort noget ud af designet og jeg synes også de har en pænt design. Hvor imod Onkyo er rent ud sagt piv grimme. Jeg tvivler ikke de laver noget godt kram, men kønne er de ikke. Men som så meget andet er smag i desing jo forskelligt. Jeg har valgt min VSX- LX60 fordi den er pæn og samtidig rigtig god kvalitet, og har alle de features som jeg havde brug for (HD lyd og 24f).
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2008 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af -C5- -C5- skrev:

Nu er Onkyo jo ikke det eneste saliggørende i denne verden, som mange her inde ellers prøver at gøre Onkyo til.

Pioneer har jo som et af de få mærker et efter min mening flot design.

Jeg har aldrig lyttet til Pioneer, men deres store Surround Recievere for da gode karaktere.

En grund til Onkyo bliver så positivt omtalt herinde og mange andre steder kan jeg kun tilskrive en ting:

De er hamrende gode, ganske enkelt.

De sidste par generationer af Onkyo har været rigtigt gode og den nyeste er ganske enkelt fantastisk, især når man tager prisen i betragtning.

Tag fat i csn-teknik, han giver ofte en mulighed for at prøve Onkyo hjemme, så man i ro og mag kan finde ud af om den passer til ens udstyr og en selv .

Jeg mener ikke Onkyo er de eneste som kan lave gode Surround Recievere, men de laver i mine øre noget af et bedste, man kan købe for almindelige indtægter.

Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2008 kl. 19:16

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Jeg har aldrig lyttet til Pioneer, men deres store Surround Recievere for da gode karaktere.

En grund til Onkyo bliver så positivt omtalt herinde og mange andre steder kan jeg kun tilskrive en ting:

De er hamrende gode, ganske enkelt.

De sidste par generationer af Onkyo har været rigtigt gode og den nyeste er ganske enkelt fantastisk, især når man tager prisen i betragtning.

Tag fat i csn-teknik, han giver ofte en mulighed for at prøve Onkyo hjemme, så man i ro og mag kan finde ud af om den passer til ens udstyr og en selv .

Jeg mener ikke Onkyo er de eneste som kan lave gode Surround Recievere, men de laver i mine øre noget af et bedste, man kan købe for almindelige indtægter.

Jeg betvivler ikke at Onkyo's receivere er gode. Men hver gang nogen nævner Denon, Sony, Pioneer eller andre mærker, så kommer der en storm af indlæg som lovpriser Onkyo og på det nærmeste ringeagter de andre mærker. Hvis man skal måle på alle parameter så har Onkyo også sine dårlige sider. Den er fx kæmpe store med mindre man går efter de små modeller. Onkyo har i den største model kun 4 HDMI indgange Sony har 6.

Jeg vil ikke afvise at jeg ender med at købe Onkyo ( dog har jeg kun plads til 705, hvilket godt kan betyde at jeg vælger et andet mærke)

Men der findes altså andre gode mærker som laver fremragende receivere.

Redigeret af -C5- - 03-Februar-2008 kl. 19:18
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2008 kl. 21:40
Vil bare sige, man kan få en Onkyo 875 til ca. 8.400,-. Det kræver dog man køber i Tyskland.

Den er THX Ultra 2 godkendt (hvis man lægger vægt på det).

Den er udstyret med Burr Brown D/A-konverter, hvilket er nogle rigtig fine siges der.

Den er udstyret med  HQV REON-VX video processor  til opskaléring/ billed behhandling.

Det er bare lige for at nævne nogle af de fede ting  ved  den, udover den spiller forrygende godt.

Som skrevet tidligere har jeg ikke hørt Pioneer, ville blot lige "reklamere" for min  drømme  surround reciever. Onkyo 905 er helt uden for min økonomiske rækkevidde .
Til top
dude Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juni-2006
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2008 kl. 17:36
Jeg vil være så fræk, at holde mig mere on-topic end de fleste besvarelser her :-)
Jeg har netop også set mig lun på netop lx70'eren. Jeg overvejer dog en lx60'er, da jeg ikke er sikker på, om jeg vil bruge internet-radio (de ekstra 10 watt betyder ikke noget for mig). Hvis der er flere, der er interesseret, så kunne der jo være basis for noget fælleskøb eller lignende.

Jeg vil dog vente med, at bestille indtil den annoncerede vsx-1018 rammer markedet, for at se pris-forskellen.

(PS: den amerikanske version af lx70'eren hedder vsx-94txh, og du kan læse en masse gode erfaringer om den her - i modsætning til alle de mange erfaringstråde om Onkyo i selvsamme forum)
Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu