recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fra TS til mp4
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fra TS til mp4

Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
Allanbp Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-November-2006
Sted: Holbæk
Status: Offline
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allanbp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fra TS til mp4
    Sendt: 02-Januar-2016 kl. 23:41
Jeg håber nogle kan hjælpe her.

Jeg optager af og til noget tv til knægten fra NickHD. Jeg har et TvHeadend setup som anvender en HdHomerun som tuner.

Jeg har intet problem med at optage. Men jeg ville gerne konvertere optagelserne om til et andet format end TS. lige nu fylder 20min optagelse 1.2GB hvilket er lige i overkanten. Dette er dog i 1080i.

Mit problem ligger i at ligegyldigt hvordan jeg får omkodet dette, så hakker billedet en lille smule hvert sek. (Det ligger et vsync problem, men det er det ikke) som om at billedhastigheden ikke passer. Jeg har nu forsøgt med andre billedhastigheder og opløsninger, men intet hjælper.

Det optimale ville være en 1280*720 opløsning og en fil størrelse på ca 500mb

Er der nogen som har forsøgt sig med noget i denne stil og IKKE er endt ud med samme problem som mig. Jeg har indtil videre forsøgt mig med nero recode, freemake video konverter. (min tålmodighed har ikke været til handbrake da det tager år og nat at omkode)

"Help me obi-wan you're my only hope"
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-September-2011
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2016 kl. 23:50
Prøv ffmpeg:
ffmpeg -i file.ts -c:a copy -c:v copy -bsf:a aac_adtstoasc file.mp4
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10574
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 10:26
Jeg benytter WinAvi All In One converter til den slags. Den er lynhurtig og giver fremragende billedkvalitet, men kan give synkroniseringsproblemer hvis kildematerialet ikke er 100% i orden. Og så er den ikke gratis.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 10:57
Jeg kan anbefale http://www.videoredo.com/en/index.htm

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10574
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Jeg kan anbefale http://www.videoredo.com/en/index.htm

Det kan jeg også, men den er ekstrem langsom. Til gengæld ingen synkroniseringsproblemer, heller ikke med filer der ikke er helt OK.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Allanbp Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allanbp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 12:20
Jeg kan se at jeg har et par muligheder at prøve med.

Jeg vender tilbage når jeg har testet. Og hvis problemet stadig er tilstede, er der mon så nogen som vil prøve at omkode et minuts optagelse for at se om problemet også opstår hos jer.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af Allanbp Allanbp skrev:

Jeg kan se at jeg har et par muligheder at prøve med.

Jeg vender tilbage når jeg har testet. Og hvis problemet stadig er tilstede, er der mon så nogen som vil prøve at omkode et minuts optagelse for at se om problemet også opstår hos jer.
Skal gerne teste det for dig, med VideoRedo
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
Allanbp Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allanbp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 12:34
Det tager jeg gerne i mod.
Det bliver dig først engang i aften at jeg kan få tid til at rode med det.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4832
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af Allanbp Allanbp skrev:

Mit problem ligger i at ligegyldigt hvordan jeg får omkodet dette, så hakker billedet en lille smule hvert sek. (Det ligger et vsync problem, men det er det ikke) som om at billedhastigheden ikke passer.

Hej.

Jeg bruger MkvToMp4.

Ja den tager TS og Reencoder ikke video, så den er meget hurtig.

I program setup, Video, Kan man sætte output formatet til mp4.

Hilsen Carsten.
Til top
Allanbp Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allanbp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 13:02
Ender jeg så ikke bare med en fil i samme størrelse?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4832
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 13:41
Hej.

Jeg bruger ikke MkvToMp4 ret tit. Men jeg mener at mp4 filen bliver mindre, måske ikke så meget som DU ønsker.  Men det vil være interessant om dit hakkerri forsvinder?

Hilsen Carsten.

.

Hilsen Carsten.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 14:48
Lavet lidt stat på VideoRedo:

Med en Intel Core i7

Fra .TS Til H264 .MP4

Actual Video Bitrate: 8.28 Mbps

Fra 4,95 GB til 4,68 GB

Tid: 59 sekunder

Fra .TS til .MP4

Actual Video Bitrate: 6.03 Mbps

Fra 4,95 GB til 3,44 GB

Tid: 1 time 11 min.

Til top

Besvar Besvar Side  123 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu