|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
reiler ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 61 |
![]() Sendt: 05-Januar-2010 kl. 20:00 |
Hej
Jeg har et mediacenter med 2 Fire-DTV tunere, på Yousee kabel.
Tingene fungerer jo efter min mening efterhånden ret fint efter opgraderingen til Win7, men jeg har problemer med EPG'en.
Nogle ting får jeg fra Microsoft, men nogle kanaler ligger programinformationene åbenbart i datastrømmen (Går jeg ud fra, jeg har ikke forstand på det)
Problemet er at data kun bliver opdateret når jeg ser noget på kanalen, det virker som om programinformationen ligger i blokke, så flere kanaler bliver opdateret når jeg ser en speciel kanal.
Spørgsmålet er så: er der en måde at få opdateret programinformationen uden at skulle skifte til kanalen først?
Alternativt, er der nogen der kender andre opsæt, som ikke er for langhårede at sætte op, jeg har f.eks. kigget på Ontv.dk, men ved ikke lige hvordan det skulle sættes op. At det koster 90 kr. om året er selvfølgelig ikke noget problem.
Michael
|
|
mvh
Michael |
|
![]() |
|
RMortensen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-November-2009 Status: Offline Point: 132 |
![]() |
Efter tip fra andre her bruger jeg ontv.dk hvor jeg henter data og får det over i 7MC vha. "Big Sreen EPG", se: bigscreenglobal.com Deres sw er pt gratis da der er tale om en beta version pt. Det er faktsik rimelig nemt og få det til og spille, men sæt et par timer af til det ...
|
|
Still learning ...
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Du kan lave nogle tricks med XMLTV og Big Screen Global's EPG parser. Programmet er i Beta men virker fint. XMLTV data kan dannes selv vel at bruge pythonscripts eller perlscripts som kan findes på xmltvdk. Redigeret af Patriarken - 05-Januar-2010 kl. 20:59 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
2 mins for sent.... |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
RMortensen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-November-2009 Status: Offline Point: 132 |
![]() |
XMLTVDK ... that's new to me, tak!
|
|
Still learning ...
|
|
![]() |
|
Mnemonic ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 32 |
![]() |
Tak! Jeg har ellers brugt TVGG og Bladerunner i årevis på MCE og VMC, men for nyligt mente mine to spejlede Seagate harddiske at jeg skulle opgradere til 7MC - De stod i hvert fald begge af inden for 3 timer... ![]() Er det muligt at resette EPPG data fra 7MC, så de ikke vises sammen med ontvs data? Og er det muligt at få episodenumre fra ontv? Det virkede i min tidligere løsning, men tilsyneladende ikke med ontv og BSG? |
|
![]() |
|
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1145 |
![]() |
@reiler, hvordan får du 7MC til at køre med to DVB-C kort?
|
|
![]() |
|
Mnemonic ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 32 |
![]() |
AFAIK, så kan FireDTV kun fungere i 7MC ved at "narre" Media Center til at tro at det er DVB-T tunere - Da 7MC forhindrer at scanne efter kanaler i DVB-Cs frekvensbånd. Se evt. denne tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69688&PN=5&title=hdhomerun-diskussion Redigeret af Mnemonic - 07-Januar-2010 kl. 09:45 |
|
![]() |
|
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1145 |
![]() |
Jeg synes ikke lige den tråd giver noget svar på hvordan man får to DVB-C tunere til at fungere med WIN7 MC.
Findes der et decideret program til at få MC til at tro det er en DVB-T modtager?
|
|
![]() |
|
reiler ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 61 |
![]() |
Er det til at have med at gøre?
Mvh
Michael
|
|
mvh
Michael |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har lige sat det op (7MC/ontv.dk/BigScreenGlobal), og jeg synes det var meget nemt. Du kan, som nævn andetsteds, selv generere xml data - det har jeg selv gjort tidligere, men for 89,- om året gider jeg personligt ikke at bruge tid på at sætte det op mere. Hvis du registrerer dig hos ontv.dk får du et http link til xmldata som du bare sætter ind som en "online EPG provider" i BigScreenGlobal og derefter vil den hente data fra ontv.dk automatisk - meget nemt! Opsætningen i 7MC er lige så besværlig som den plejer... ![]() Der skal lidt mere arbejde til hvis du vil have kanal logoer til at virke - Det er ikke svært, men omstændigt. Der er én kæmpe mangel ved løsningen så vidt jeg kan se: Umiddelbart virker episodeafsnit ikke, selvom data ligger i xmldata fra ontv.dk - f.eks: "<episode-num system="onscreen">33</episode-num>" men BigScreenGlobal parser tilsyneladende ikke denne information ind i EPG - Det er temmeligt irriterende hvis man har vænnet sig til at have den. Jeg eksperimenterer dog stadig med opsætningen så måske har jeg bare ikke brugt tid nok på det endnu... |
|
![]() |
|
![]() |
Det er så vidt jeg ved heller ikke muligt endnu direkte fra 7MC - Men ud fra din egen tråd om DVBLinkTVsource ved du mere om det end mig. Jeg selv venter til MS får rettet 7MC, eller HDHomeRun kommer til at virke som FloppyTV. Redigeret af Mnemonic - 07-Januar-2010 kl. 23:32 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |