recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billig surround til nyt TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBillig surround til nyt TV

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Lhadrepsak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Emne: Billig surround til nyt TV
    Sendt: 08-Juli-2008 kl. 21:02

Hejsa!

Jeg har lige købt ny fladskærm, og vil gerne have noget mere power på lyden Smile

Jeg er dog på ingen måder audiofil, men bare gerne vil have noget surround til mit nye indkøb.

Jeg forestiller mig en pris på 1000-1500 kr.

De systemer jeg har kigget på so far, har været et sæt med højttalere og en DVD afspiller - jeg har ikke decideret bru for denne DVD afspiller, skal bare bruge lyden.

Jeg havde forestillet mig et system hvor jeg kunne få lyden fra mit TV, playstation 3 og min PC (når denne er tilsluttet TV'er via HDMI) ud i 5.1 surround

Hvis det gør nogen forskel skal systemet tilsluttes en Sony D3500 LCD skærm.

Jeg snakkede med en gut der havde købt et sæt til 1600 med trådløse baghøjttalere - han var ikke sikker, men mente det var Logitech - nogen der har en idé om modelnavn?

Mvh
Kasper

Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2008
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2008 kl. 21:14
Det er nok Logitech z5450 du tænker på. Link:
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2008 kl. 21:16

Du får NADA til de penge, andet end rent skrald, det er lavet af pap og kasserede komponenter fra den seriøse produktion. Hvorfor tror du da, at det ellers kan sælges så billigt.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Lhadrepsak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Januar-2008
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2008 kl. 21:37

Oprindeligt skrevet af A_Nielsen A_Nielsen skrev:

Mange tak - jeg er næsten 100% sikker på at det er den han har - han nævnte nemlig noget om at den var THX certificeret  Har du nogle erfaringer med systemet? Han virkede umiddelbart ret glad for sit sæt

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Du får NADA til de penge, andet end rent skrald, det er lavet af pap og kasserede komponenter fra den seriøse produktion. Hvorfor tror du da, at det ellers kan sælges så billigt.

Jeg har læst herinde i noget tid nu, og kan forstå på det hele, at du er en respekteret poster - men synes sgu det er en noget nedladende tone du ligger for dagen.

Jeg ønsker på ingen måde et high-end system, som du nok også kan se på mit valg af TV? Jeg er på SU, og ønsker - som trådens titel kraftigt antyder - et billigt system.

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2008 kl. 21:37
Enig, hvis du vil tilslutte dine 3 ting til en reciever og videre til tv er det en helt anden pris.
Den nye sony 820 til 4000,- er godt bud med det nyeste.
Et Focal 5,1 sæt til 6000,- fra hififreaks.dk.
Ialt 10.000,-, men så lyder det godt.
Men ja en helt anden pris.
SVP03
Til top
Boffer24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2006
Point: 885
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2008 kl. 21:40
Radiomand: Han skriver jo at han mere eller mindre er ligeglad og bare vil
have noget surround til sit tv. Hvorfor kommer du ikke med noget
konstruktivt i stedet for dit sædvanlige fis?

Køb det sæt Logitech. Der er fin "power på lyden" til dit behov
Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2004
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2008 kl. 21:44

Hvad er dit forslag så? Overskriften er jo billig surround. Det betyder nok at et forslag som "køb i stedet udstyr for 20.000 kr det bliver du glad for"  ikke er relevant . Jeg kender dog ikke Logitech udgaven, men det er vel bedre end ingenting eller de indbyggede tv-højtalere ikke?

EDIT: Kan se at det er kommenteret af andre (for langsom/forstyrret til anden side)

Redigeret af clausewitz - 08-Juli-2008 kl. 21:48
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2008 kl. 21:52

Mit forslag er, at kan man ikke købe noget der er godt, så venter man til det er muligt, et udemærket TV blev jo købt i stedet for noget dårligere, så samme koncept med lyd. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2008 kl. 21:55

Alternativt har jeg købt et sony 230 system med dvd til junior, det kostede 1500,-
Billede og lyd til tv via hdmi, lyd fra tv retur via scart kabel, der er ikke yderligere tilslutninger, men du kan tilslutte pc til tv med billede og lyd og få lyd retur til sony anlægget via scartkablet.
Udemærket løsning, men langt fra god lyd, men acceptabel.

http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=DAV-DZ230 &site=odw_da_DK&imageType=Main&category=HCS+Surr ound+Kit+%26+DVD+Player

Kan se at dz260 er afløseren, koster 1900,-

Redigeret af SVP03 - 08-Juli-2008 kl. 22:00
SVP03
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2008 kl. 22:48
Jeg ville kigge efter brugt.

Modsat så mange andre, er jeg ikke bange for Eltax.

De har både gode og mindre gode produkter.

Til dit behov er der bla. dette her på QXL.

Jeg har selv testet lidt andet Eltax udstyr, Eltax Monitor III en meget overset højttaler som spiller forbavsende godt, Eltax Symphony 8.3 en højttaler som spiller ganske okay uden at være en referencehøjttaler samt Tangent HTD-50 en ganske fin baghøjttaler.

Så kig på dba.dk, der er masser af ting som kan sættes sammen til et hæderligt surroundsystem.

Har selv diverse brugte højttalere til salg, så pm mig hvis det har interesse.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2008 kl. 23:06

Jeg har PT et eller andet billigt philips system, det er en lille receiver med 5 tilhørende plastik højttalere og en SUB. Lyder det godt? Næ ikke hvis man sammenligner med et "rigtigt" surround anlæg - lyder det bedre end mit tv når jeg ser en film eller spiller? Ja så afgjort!.

Personligt skifter jeg det snart ud, så det er så afgjort ikke den endelige løsning - Jeg vil nok anbefale enten logitech sættet, eller tag ud og kig/lyt på de billige sæt i prisklassen - hvis du synes det er godt nok, jammen så er det jo bare at købe, men naturligvis får man ikke super kvalitet til prisen.

Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2008
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2008 kl. 23:58
Oprindeligt skrevet af Lhadrepsak Lhadrepsak skrev:

Oprindeligt skrevet af A_Nielsen A_Nielsen skrev:

Mange tak - jeg er næsten 100% sikker på at det er den han har - han nævnte nemlig noget om at den var THX certificeret  Har du nogle erfaringer med systemet? Han virkede umiddelbart ret glad for sit sæt

Jeg har selv haft storebroderen Logitech Z5500, link, og det spiller fint til prisen - Men mit nye anlæg spiller klasser bedre.

Jeg har læst herinde i noget tid nu, og kan forstå på det hele, at du er en respekteret poster - men synes sgu det er en noget nedladende tone du ligger for dagen.

Jeg ønsker på ingen måde et high-end system, som du nok også kan se på mit valg af TV? Jeg er på SU, og ønsker - som trådens titel kraftigt antyder - et billigt system.

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu