Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
BeoBrian
Super bruger
Oprettet: 25-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 305
|
Emne: HD-DVD det sidste nådesstød Sendt: 12-Februar-2008 kl. 15:43 |
Her er et meget præcist blik på hardware salget i USA, og hvor stor indvirkning en messe som CES, har på branchen. Herunder ser vi salget af HD-DVD og Blu-Ray, den første uge af 2008, på billedet ved siden af, ser vi salget en uge efter og hvor CES er afsluttet.
Så er den kamp vist afgjort!

|
 |
Iron Man
Guld medlem
Brugeranmelder
Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
|
Sendt: 12-Februar-2008 kl. 15:54 |
Efter en prisnedsættelse af HD-DVD afspillerne, har de vundet en smule tilbage igen, men selv med prisnedsættelser er HD-DVD salget omkring 60% af det som det var før Warner.
Hvad der er mere interessant på det Amerikanske marked er nok, at det største firma indenfor leje af film online "Nexflix" i går valgte Blu-ray eksklusivt.
Derudover har "Best Buy" som er den største elektronikkæde, med den største andel af HD-hardware salg officielt udmeldt, at de vil anbefale deres kunder Blu-ray maskiner.
Standard svaret har HD-DVD promo group er allerede kommet:
"We have long held the belief that HD DVD is the best format for consumers based on quality and value, and with more than 1 million HD DVD players on the market, it's unfortunate to see Netflix make the decision to only stock Blu-ray titles going forward. While the Best Buy announcement says they will recommend Blu-ray, at least they will continue to carry HD DVD and offer consumers a choice at retail."
Redigeret af Iron Man - 12-Februar-2008 kl. 15:56
|
 |
mortenkn
Super bruger
Oprettet: 30-December-2004
Point: 325
|
Sendt: 12-Februar-2008 kl. 16:00 |
Ah, lad os nu tage det roligt, inden I dømmer HD DVD ude.
Nyeste tal for uge 4:
HD DVD continued to trail Blu-ray in hardware sales and sales dollars
in the week ending January 26. These numbers show Blu-ray at 65% of
units sold, HD DVD at 28%
Kilde: engadgethd.com
|
 |
kikkomaniac
Junior bruger
Oprettet: 06-Oktober-2007
Point: 40
|
Sendt: 12-Februar-2008 kl. 16:01 |
jep, kan ikke sige det tit nok. HOLD jer fra ny køb af HD-DVD maskiner.... det er et dødt format - det er kun HD-DVD prom. group som tror på det har en fremtid
Et meget rammende citat jeg læse på blu-ray.com
"at købe hd-dvd er det samme som at købe en billet til titanic EFTER det har ramt isbjerget"
Redigeret af kikkomaniac - 12-Februar-2008 kl. 16:02
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
|
Sendt: 12-Februar-2008 kl. 16:01 |
BeoBrian skrev:
Her er et meget præcist blik på hardware salget i USA, og hvor stor indvirkning en messe som CES, har på branchen. Herunder ser vi salget af HD-DVD og Blu-Ray, den første uge af 2008, på billedet ved siden af, ser vi salget en uge efter og hvor CES er afsluttet.
Så er den kamp vist afgjort! |
Det var ikke messen som sådan, mere Warners udmelding. Det var ikke fordi Blu-ray solgte helt vildt mere i den uge - det var istedet HD DVD der slet ikke solgte.
Senere er tallene kravlet op igen:

/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
 |
Bruger udmeldt 9
--
Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
|
Sendt: 12-Februar-2008 kl. 17:18 |
kikkomaniac skrev:
jep, kan ikke sige det tit nok. HOLD jer fra ny køb af HD-DVD maskiner.... det er et dødt format - det er kun HD-DVD prom. group som tror på det har en fremtid |
Nemlig, og du får en trist nytårsmenu, hvis det skulle vise sig at det stadig lever pr. 01.01-2009 kl. 00.00.
Det var vist noget med en gammel hat... Men hvis du er sød resten af året, kan det være, at du får lov at dyppe i lidt ketchup.
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 12-Februar-2008 kl. 17:46 |
Som jeg har sagt før, så er de hårde facts i virkeligheden ikke lige så interessante som den generelle stemning i branchen - og den er at HD-DVD er død. Jeg tror at flertallet af dem der køber HD-DVD i øjeblikket kan deles op i to grupper: Early adopters, der bare vil have så meget HD som muligt NU, og er ligeglad med om deres 150$ afspiller kan bruges til noget om et år, og som _også_ ejer en blu-ray afspiller, og så gruppen af mennesker der bare skulle have en ny DVD-afspiller, og så tager dét der HD-DVD med i købet når det nu ikke koster nævneværdigt ekstra. I begge tilfælde har det ikke den store betydning for dem om formatet lever om et par år. Jeg tror at en meget stor andel af HD-DVD ejerne også ejer en blu-ray afspiller, derfor bliver det ikke så afgørende for HD-DVD's fremtid, hvor mange afspillere der sælges.
Den mest interessante statistik er dén som vi ikke rigtigt kan få fat i - ud af de film der findes på begge formater til samme pris, hvordan ligger salget da? Der er mange der har investeret i en afspiller af dén ene årsag at de vil se Transformers i HD. Når de så har den, så er det naturligt at købe HD-DVD frem for blu-ray, hvis filmene er billigere, og at købe lidt af de film der ikke findes på blu-ray p.t. - men jeg tror de fleste i dag godt er klar over at de ikke køber fremtidens format, når de køber HD-DVD. Disse ting kan måske nok redde HD-DVD et år eller to ekstra levetid i markedet, men på sigt er løbet kørt.
Jeg er personligt holdt op med at købe HD-DVD, udover ting jeg må eje af professionel interesse. Selv om jeg oprindeligt havde en større plads i hjertet til HD-DVD end til Blu-Ray, så er jeg faktisk som tingene har udspillet sig ikke specielt utilfreds. Toshiba har ikke lykkedes med at levere en afspiller med en brugbar 24 fps feature, og har tilsyneladende stillet sig tilfreds med den nuværende løsning, hvor man kan vælge mellem kun at bruge afspilleren til HD-DVD film, undvære 24 fps, eller skifte i setup-menuen alt efter hvad man putter i afspilleren. Lad os give HD-DVD en klapsalve for at de har presset blu-ray lejren til at udnytte formatet ordentligt, og så kan de iøvrigt godt pakke sydfrugterne.
|
 |
henrik-t
Guld medlem
Oprettet: 08-August-2007
Point: 1553
|
Sendt: 12-Februar-2008 kl. 18:22 |
Jeg tror først vi ser et rigtig graf Anno maj 08 , det interssante her er om de exklusive får lov at følge WB, lions gate og Hbo over til Blu ray, som følge af en bagdør i deres kontrakter , at de må skifte side når/hvis hd Formatet taber for meget tærren til BD
|
 |
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
|
Sendt: 12-Februar-2008 kl. 18:24 |
Jeg giver Otto ret i det er lidt irriterende med, at skulle slå 24 fps til og fra i setup på Toshiba, men det overlever jeg nok. Hvis vi ser på axelmusic.com, her ligner ugesalgsbilledet sig selv hvad angår fordeling af BD/HD DVD fra før Warner´s kniv i ryggen politik  . 65%/35% i BD´s favør. Så helt dødt er HD DVD ikke endnu.
|
 |
kikkomaniac
Junior bruger
Oprettet: 06-Oktober-2007
Point: 40
|
Sendt: 12-Februar-2008 kl. 19:19 |
Hans j skrev:
Jeg giver Otto ret i det er lidt irriterende med, at skulle slå 24 fps til og fra i setup på Toshiba, men det overlever jeg nok.
Hvis vi ser på axelmusic.com, her ligner ugesalgsbilledet sig selv hvad angår fordeling af BD/HD DVD fra før Warner´s kniv i ryggen politik . 65%/35% i BD´s favør. Så helt dødt er HD DVD ikke endnu.
|
Tror du tænker på Paramount og Toshiba's payoff til dem
Redigeret af kikkomaniac - 12-Februar-2008 kl. 19:19
|
 |
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
|
Sendt: 12-Februar-2008 kl. 19:34 |
kikkomaniac skrev:
Hans j skrev:
Jeg giver Otto ret i det er lidt irriterende med, at skulle slå 24 fps til og fra i setup på Toshiba, men det overlever jeg nok.
Hvis vi ser på axelmusic.com, her ligner ugesalgsbilledet sig selv hvad angår fordeling af BD/HD DVD fra før Warner´s kniv i ryggen politik . 65%/35% i BD´s favør. Så helt dødt er HD DVD ikke endnu.
|
Tror du tænker på Paramount og Toshiba's payoff til dem |
Nææææ, mere de løber fra HD DVD som de selv har været bannerføre for. Det ville ikke røre mig hvis filmselskaberne gik formatneutral. Jeg ved ikke hvor mange HD-DVD afspillere der er solgt på verdensplan, men jeg tror nu godt, der kan tjenes penge på formatet for de filmselskaber som vil lave HD DVD også selvom de også udkommer på Bluray. Når først der er lavet en master, tror jeg ikke det koster meget ekstra at lave til begge formater frem for et.
|
 |
Iron Man
Guld medlem
Brugeranmelder
Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
|
Sendt: 12-Februar-2008 kl. 20:04 |
kikkomaniac skrev:
det er kun HD-DVD prom. group som tror på det har en fremtid |
Tiltroen er sgu nok ikke så stor længere, når man siger sådan om Best Buy's beslutning:
"at least they will continue to carry HD DVD"
|
 |