recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken bluray-afspiller: Panasonic - eller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken bluray-afspiller: Panasonic - eller?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
amarone Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken bluray-afspiller: Panasonic - eller?
    Sendt: 07-Juni-2010 kl. 18:21
Hejsa Tongue

Så er den gal igen: TVIVLEN Confused (LOL)

Jeg havde egentlig haft 2 bluray-afspillere i kikkerten: LG570 & senest rykkede den nye Samsung 6500 helt frem i førefeltet.

MEN nu kom jeg så (desværre?) til at kigge på Panasonic-modellerne også......Big smile.
Jeg har en Panasonic G20, 46", så der kunne jo måske nok være en vis logik og visse fordele (?) i at vælge en Panasonic...

HVIS jeg skulle vælge en af Panasonic-modellerne, er det en af disse, jeg har fået kig på:
BD85 til knap 2.000 kr.
Eller måske kan jeg "nøjes" med BD65 til ca. 1400 kr. ? (sidstnævnte har jo ikke wifi, men spørgsmålet er om G20`eren kan "opveje" det - DLNA o.s.v?)

Måske kunne sidste års storvindende model BD80 også være interessant? (ca. 1.600 kr.)

Hvis nogle derude sidder med lidt konstruktiv input til at lede en forvirret sjæl på ret kurs - ville det være skønt Hug.

På forhånd TAK for hjælpen.

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 18:42
Samsung var nok en af de sidste jeg selv ville købe. Jeg har en pana bd80, og det eneste der irriterer mig ved den, er den tid den er om at starte op, plus det varer lang tid inden filmen starter. Bd85, skulle være en del hurtigere. Og ellers er der de nye sony modeller, bla. bdp470. Den er ret billig også. Jeg venter selv på den der hedder 570.
Edit; Lg kender jeg intet til.

Redigeret af flemming larsen - 07-Juni-2010 kl. 18:44
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 19:04
Man kan sige meget om Panasonic BD afspillere, men de fungere godt, giver ret sjældent problemer. Pæne og elegante kan man vel næppe kalde dem, og meget avancerede er de typisk heller ikke.

Samsung og LG vil jeg typisk ikke vælge fremfor PanasonicSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 19:13
Ligesom Flemming, ville jeg gå efter en Sony bdp470, udover at den er en hel del hurtigere end afspiller fra Panasonic, så er den også forberedt for 3D (3D firmware skulle komme juni mdr)
Til top
ErikUkendt1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Marts-2010
Point: 152
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 19:15

Jeg har selv en Panasonic BD 65, og er yderst tilfreds med den. Den er hurtig og klarer også DVD afspilning rigtigt flot.

De sidste DVD'er jeg har set er Katie Meluas "The Arena Tour 2008", som stod så flot at jeg lige måtte tjekke om det var en BluRay skive, den var indspillet påSmile. Den anden var Sandra Bullocks "Agent Catwalk" som også var helt OK.

Den skifter også automatisk over på G20eren når der bliver tændt for den.

Designet er meget enkelt og diskret/anonym efter min vurdering.

Mvh Erik
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af ErikUkendt1 ErikUkendt1 skrev:

Jeg har selv en Panasonic BD 65, og er yderst tilfreds med den. Den er hurtig og klarer også DVD afspilning rigtigt flot.

De sidste DVD'er jeg har set er Katie Meluas "The Arena Tour 2008", som stod så flot at jeg lige måtte tjekke om det var en BluRay skive, den var indspillet påSmile. Den anden var Sandra Bullocks "Agent Catwalk" som også var helt OK.

Den skifter også automatisk over på G20eren når der bliver tændt for den.

Designet er meget enkelt og diskret/anonym efter min vurdering.

Hvis du synes, at "The Arena Tour 2008", står som Blu-Ray, så har du vist ikke set, hvor flot de bedste Blu-Ray koncerter kan være. Jeg har også "The Arena Tour 2008" på dvd, synes ikke den er noget særligt.

Alle skærme og afspiller understøtter Anynet (HDMI-CEC), som gør at de starter op, når man tænder dem.

Til top
amarone Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 20:04
Okay, tak for input - ind til videre Tongue

Jeg kan lige tilføje, at jeg også har wifi-donglen til Panasonic G20`eren. 
Kan ikke helt overskue om det gør Panasonic bluray-afspilleren BD85 lidt "overflødig" - jeg mener: Hvis de har de samme/dobbelte/overlappende trådløse muligheder... Eller er det mig, der måske er lidt hurtig i den konklusion?
(Jeg elsker skam ellers de trådløse muligheder, men ikke nødvendigvis i "dobbeltudgaver" Embarrassed)

Jeg kan også fortælle, at jeg har en Qnap TS119 NAS - så de muligheder der evt. måtte være at hente på den konto, vil jeg naturligvis også gerne kunne gøre brug af.

Da jeg først hørte om Samsung BD 6500 tænkte jo også, hmmmmm. Men prøv evt. lige at kaste et blik på den:
http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/blu-ray/blu-ray/BD-C6500/XEE/index.idx?pagetype=prd_detail&returnurl= (har også set en del gode anmeldelser - men det gælder jo naturligvis også for Panasonic`erne).

Men jeg har også den idé, at der er må være en række fordele ved at købe en Panasonic bluray afspiller, når nu TV`et også er et Panasonic. Men måske jeg "overdriver" fordelene ved dette?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af amarone amarone skrev:

Okay, tak for input - ind til videre Tongue

Jeg kan lige tilføje, at jeg også har wifi-donglen til Panasonic G20`eren. 
Kan ikke helt overskue om det gør Panasonic bluray-afspilleren BD85 lidt "overflødig" - jeg mener: Hvis de har de samme/dobbelte/overlappende trådløse muligheder... Eller er det mig, der måske er lidt hurtig i den konklusion?
(Jeg elsker skam ellers de trådløse muligheder, men ikke nødvendigvis i "dobbeltudgaver" Embarrassed)

Jeg kan også fortælle, at jeg har en Qnap TS119 NAS - så de muligheder der evt. måtte være at hente på den konto, vil jeg naturligvis også gerne kunne gøre brug af.

Da jeg først hørte om Samsung BD 6500 tænkte jo også, hmmmmm. Men prøv evt. lige at kaste et blik på den:
http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/blu-ray/blu-ray/BD-C6500/XEE/index.idx?pagetype=prd_detail&returnurl= (har også set en del gode anmeldelser - men det gælder jo naturligvis også for Panasonic`erne).

Men jeg har også den idé, at der er må være en række fordele ved at købe en Panasonic bluray afspiller, når nu TV`et også er et Panasonic. Men måske jeg "overdriver" fordelene ved dette?

Der som sådan ikke noget galt med billedekvaliteten på Samsung's afspiller og de har faktisk rigtig mange gode funktioner, som de andre ikke har. Men de virker desværre meget "billige", når man har dem i hænderne, hvilket er synd at Samsung ikker har brugt lidt penge på, at gøre dem lækkere og i bedre kvalitet

Redigeret af kskruger - 07-Juni-2010 kl. 20:16
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 22:41
Jeg melder mig under fanerne til at rose Panasonic for kvaliteten af afspilningen...både af DVD og de blå. 

Jeg havde en BD65, men har solgt den til en tålmodig stakkel, for jeg giver Flemming helt ret. Den er sindsygt langsom til at starte op og jeg mener også at den havde problemer med at starte hurtigt op igen, hvis man stoppede afspilningen i en periode. (Kan være min hukommelse svigter her :))

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
amarone Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 22:45
Nu kan jeg så f. eks se, at Panasonic BD85 ikke har DLNA indbygget, men det har min G20`skærm jo. Vil det så gøre noget, at bluray-afspilleren ikke har DLNA, når nu fjernsynet har?
Til top
amarone Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 23:08
Hmmm, der er åbenbart lidt modstridende oplysninger derude i cyberspace.
Kom forbi en hjemmeside, hvor der stod, at BD85 ikke hade DLNA. Men jeg kan da se, at på panasonic.dk skriver de, at der er DLNA. Jeg vælger at stole på panasonic.dk Thumbs Up.
- Et andet sted læste jeg i øvrigt også, at maskinen ikke havde MPEG4, men det kan jeg også se, at de siger god for på panasonic.dk Thumbs Up.
Man skal da godt nok dobbelt-tjekke Sleepy
Til top
amarone Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2010 kl. 14:43
Nå, efter at have sovet på det og grublet lidt/læst lidt mere på lektien her i løbet af dagen, trækker det op til en Panasonic BD85. Selv om den nok er lidt "bagudskuende" på nogle områder, så er der vist trods alt ikke meget at sætte fingren på, i hvert fald ikke hvad angår billede, lyd, DVD/CD-afspilning Big smile

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu