Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Aspagilus
Guld medlem
Oprettet: 30-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 543
|
Emne: Panasonic DMP-BD60 (kodefri) fra Laserdisken Sendt: 06-Maj-2010 kl. 02:39 |
Jeg har bestilt en kodefri Panasonic DMP-BD60 hos Laserdisken og de siger at man vælger Blu-ray regionen blot ved et enkelt tryk på remoten, men desværre ikke hvordan. Så bare for en god ordens skyld, hvordan vælger man egentlig regionen på den Blu-ray kodefri Panasonic DMP-BD60 at de sælger ?
|
 |
veyron
Guld medlem
Oprettet: 23-Oktober-2007
Point: 682
|
Sendt: 06-Maj-2010 kl. 07:28 |
Aspagilus skrev:
Jeg har bestilt en kodefri Panasonic DMP-BD60 hos Laserdisken og de siger at man vælger Blu-ray regionen blot ved et enkelt tryk på remoten, men desværre ikke hvordan. Så bare for en god ordens skyld, hvordan vælger man egentlig regionen på den Blu-ray kodefri Panasonic DMP-BD60 at de sælger ?
|
Hvis der ikke medfølger ark med instruks, bør du vel maile dem og få fremgangsmåden på skrift........
Den specifikke fremgangsmåde for netop din model kender jeg ikke ,men bare en ide..
Har selv kodefri, så tillykkke med uafhængigheden af verdens sære regler ;-)
|
Pioneer KRP-600A(ISF-by Otto)
Oppo BDP-83 (reg.free.)
Supra HDMI
|
 |
Circon
Super bruger
Oprettet: 05-Januar-2005
Point: 299
|
Sendt: 06-Maj-2010 kl. 10:57 |
Undskyld mig, men gav du 3000 kr. for en Pana bd60???????
|
 |
Aspagilus
Guld medlem
|
Sendt: 06-Maj-2010 kl. 14:31 |
veyron skrev:
Aspagilus skrev:
|
Hvis der ikke medfølger ark med instruks, bør du vel maile dem og få fremgangsmåden på skrift........
Den specifikke fremgangsmåde for netop din model kender jeg ikke ,men bare en ide..
Har selv kodefri, så tillykkke med uafhængigheden af verdens sære regler ;-) |
Prøver hvis der ikke følger instrukser med.
|
 |
Aspagilus
Guld medlem
|
Sendt: 06-Maj-2010 kl. 14:37 |
Circon skrev:
Undskyld mig, men gav du 3000 kr. for en Pana bd60??????? |
Samme spørgsmål kan du stille dem der vitterlig giver dobbelt så meget for en kodefri Oppo her hjemme end i forholdet til den pris at Oppo selv har givet den som vejledende pris på deres eget site (non kodefri).
|
 |
Th@mas
Bruger
Oprettet: 03-August-2009
Point: 83
|
Sendt: 06-Maj-2010 kl. 15:07 |
Hold da op, jeg gav 1.395 kr. for min BD60 og det var engang sidste år og den er endda afløst af nye modeller nu.
Mvh
|
Mvh.
Th@mas
TX-P42S10E TX-P50ST60 LG HR550c
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 06-Maj-2010 kl. 15:51 |
Th@mas skrev:
Hold da op, jeg gav 1.395 kr. for min BD60 og det var engang sidste år og den er endda afløst af nye modeller nu. |
Ikke kodefri på BD delen... BD60 kan gøres kodefri på DVD delen med en speciel remote (samme remote som alle andre Panasonic DVD afspillere) enten hos en forhandler der har remoten, ved at købe en klon af remoten på eBay (50-100 kr), eller finde IR koderne på nettet. Altså næsten gratis uanset hvordan. Kodefri på BD delen kræver montering af en chip, og det er noget dyrere..
Redigeret af JesperLund - 06-Maj-2010 kl. 15:51
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
|
Sendt: 06-Maj-2010 kl. 16:39 |
Aspagilus skrev:
|
Bare rolig - der følger et papir med på dansk, hvor det er forklaret.
|
Venlig hilsen KB
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 06-Maj-2010 kl. 16:51 |
JesperLund skrev:
Th@mas skrev:
Hold da op, jeg gav 1.395 kr. for min BD60 og det var engang sidste år og den er endda afløst af nye modeller nu. |
Ikke kodefri på BD delen...
BD60 kan gøres kodefri på DVD delen med en speciel remote (samme remote som alle andre Panasonic DVD afspillere) enten hos en forhandler der har remoten, ved at købe en klon af remoten på eBay (50-100 kr), eller finde IR koderne på nettet. Altså næsten gratis uanset hvordan.
Kodefri på BD delen kræver montering af en chip, og det er noget dyrere..
|
Den BD60 som Laserdisken lev. skulle være kodfri både på BD og DVD siden, med bruge at en chip, som skal montering med lodning, og derfor er den en hele del dyre en standart BD60, og så komme den i en pris klasse med en kodefri Oppo BDP-80. http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=1240657571276528 http://www.av-connection.dk/?PNo=OP-BDPS80-B Så når men er der oppe i pris, ville valget stå mellem BD60 eller Oppo BDP-80 (jeg ved god hvad jeg ville vælge (Oppo Fan)).
Redigeret af Startrek - 06-Maj-2010 kl. 16:55
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
|
Sendt: 06-Maj-2010 kl. 17:43 |
Det er meget enkelt at skifte region: Mens afspilleren er slukket (uden skive i skuffen) klikker du på 1, 2 eller 3, alt efter om du vil have region A, B eller C. Men som nævnt følger der en seddel med. Det gjorde der i hvert fald da jeg købte en BD35 til en mindre formue for lidt over et år siden  Hvad angår det med at der ikke må være en skive i skuffen, så nævnes der måske ikke noget om dét nogle steder, men per mine egne erfaringer er der nogle BD-skiver der forhindrer regionsskift. Hvordan det kan gå til aner jeg ikke, men sådan er det. Og jeg har hørt fra andre der havde samme problem, og kunne bruge samme løsning. Så husk at prøve at hive skiven ud hvis regionen ikke gider skifte.
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 06-Maj-2010 kl. 17:50 |
Der er nogle BD Disk der låser reg. kodning (i teorien), og derved gør det besværlig eller umulig at skifte reg. kode.
|
 |
Aspagilus
Guld medlem
|
Sendt: 07-Maj-2010 kl. 01:50 |
Naiera skrev:
Det er meget enkelt at skifte region: Mens afspilleren er slukket (uden skive i skuffen) klikker du på 1, 2 eller 3, alt efter om du vil have region A, B eller C.
Men som nævnt følger der en seddel med. Det gjorde der i hvert fald da jeg købte en BD35 til en mindre formue for lidt over et år siden 
Hvad angår det med at der ikke må være en skive i skuffen, så nævnes der måske ikke noget om dét nogle steder, men per mine egne erfaringer er der nogle BD-skiver der forhindrer regionsskift. Hvordan det kan gå til aner jeg ikke, men sådan er det. Og jeg har hørt fra andre der havde samme problem, og kunne bruge samme løsning. Så husk at prøve at hive skiven ud hvis regionen ikke gider skifte.
|
Aha, det lydder jo meget enkelt nok, vælg region når den er i standby og tænd så for afspilleren for at den booter op i den region man ønsker at afspille. Jeg er blot lidt træt af det her regions fidus og at man konstant skal holde øje med hvad regionerne siger netop det sted jeg handler Blu-ray i USA, så kan man lige så godt bladre de 1000kr ekstra på bordet og så få en chippet afspiller. Jeg ved godt der er Oppo fans der hellere vil have sådan en, men nu har jeg mange års erfaring med Panasonic på DVD området og synes selv at de er noget godt kram, desuden har lige den Panasonic også nogle understyttelser på BD-R området der kommer "in handy" i fremtiden, da jeg også har en Plextor Blu-ray brænder.
|
 |