|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
kasperns ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() Sendt: 10-Juni-2007 kl. 16:51 |
Hejsa - jeg har set, at andre også har været i samme situation som mig - mit Acer Idea 500 mediecenter fungerer ikke og jeg vil gerne have det tilbage til udgangspunktet - det skal jeg bruge recovery-dvd'erne til, som jeg desværre har været så dum ikke at lave... øv... (det er altså dem, man selv laver via Acer's program)...
Derfor vil jeg høre - er der nogen herinde, som har lavet dem og vil sende en kopi til mig? Jeg betaler naturligvis porto og udgifter til dvd'er :-) Så ville jeg være rigtig glad - lige nu har jeg bare en sort skærm og et mediecenter, der ikke vil noget som helst... :( Mvh Kasper Redigeret af kasperns - 10-Juni-2007 kl. 17:42 |
|
![]() |
|
Maggerholm ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 1677 |
![]() |
Jeg skyder på at Acer Mediacenter er bygget op på samme måde som deres bærbare, og hvis det er tilfældet, så er der en skjult partition på harddisken der indeholder et image.
Kig i din manual, hvordan du booter op så du får adgang til denne. Husk at tage backup af alt nødvendigt først. proceduren sletter alt data på dit C-drev, men bibeholder et eventuelt D-drev. Ved at højreklikke på "Denne Computer", vælge "Administrer" og "Diskhåndtering" kan du se om en sådan partition findes. Hos mig hedder den "PQSERVICE" og fylder små 3GB. Mvh Michael |
|
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
|
![]() |
|
kasperns ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() |
Hej Michael - tak for rådet - jeg tror faktisk at det er den partition, jeg nu har fået den til at boote på ved at lave en ny boot record. Men jeg kan desværre ikke køre proceduren, da der er et password på at få lov til at køre recovery'en og ham jeg købte mediecenteret af, kan ikke huske det.... øv øv... men jeg ser lige på, om jeg kan finde frem til partitionen og om jeg kan bruge det til noget! :)
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Ja, mom ikke, at de fleste PCer i dag har en sådan. det er der i alt fald også på min HP, hvor den hedder D:Recovery og fylder 6Gb, findes i mappen Denne Computer. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
OK - nu har jeg godt nok fundet partitionen - og den hedder PQSERVICE... men som sagt, så går den nok ikke pga. det tabte password... øv øv øv. Så jeg er lidt tilbage ved, om jeg kan finde nogen, der har lavet et par recovery-dvd'er eller som kan gøre det for mig!
|
|
![]() |
|
BeLLe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Status: Offline Point: 302 |
![]() |
har acer ikke en support linie du kan ringe til og få dem til at sende dig et recovery sæt?
Det er nemlig ikke sikkert at et brændt sæt fra en anden maskine vil virke. På HP maskiner bliver de nemlig knyttet til serienummeret på maskinen og virker derfor kun på den maskine de er brændt på. |
|
![]() |
|
Maggerholm ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 1677 |
![]() |
Jeg tvivler på at han har ændret det password.
Hvis du nu kiggede i din manual, og fulgte de trin der står, så går det nok af sig selv. Tror faktisk endda at der på selve siden, hvor PW skal indtastes står hvad det er. Hos mig mener jeg det er 6x nul, altså 000000. Jeg ved ikke om den nye bootrecord kan have lavet ged i proceduren Mvh Michael |
|
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
|
![]() |
|
![]() |
OK - jeg har fået at vide, at Acer ikke kan sende dem... det vil de åbenbart ikke - ikke den bedste service. Jeg læste bare på en udenlandsk webside, at der var nogen, der udvekslede recovery-dvd'er, da man åbenbart er ret fortabt, hvis man ikke har fået lavet disse og der sker noget...
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har forresten prøvet alle mulige passwords - bl.a. stod der ganske rigtigt i manualen, at 6 gange "0" er standard... men det virker ikke...
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Mon ikke, at det er muligt at få gang i den igen, ved at installere den med en anden OS CD. De krvæver jo så bare at du har Serie nummeret til den nye OS. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Vendel ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-April-2004 Status: Offline Point: 423 |
![]() |
Kan man ikke føre den tilbage til et tidligere tidspunkt med systemgendannelsen, evt i fejlsikret tilstand, ligesom en almindig pc?
|
|
PV
|
|
![]() |
|
fedthans ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 61 |
![]() |
Hej Kasperns Har selv prøvet det der.... Kik her http://www.eksperten.dk/spm/757453 der var en der inde som kunne det der med linux, hans hjemme side er http://www.helgec.dk/bootcd.html Kontakt ham evt. hvis du ikke kan finde ud af og lave det... han er en rigtig flink mand... jeg holder øje med tråden... hvis det hele fucker up kikker vi på de dvd til dig....:) Fedthans Redigeret af fedthans - 11-Juni-2007 kl. 10:53 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |