|
TimeFor.TV og DVBViewer |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Kolvig ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2004 Status: Offline Point: 296 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-November-2014 kl. 00:55 |
Hej...
Har Stofa lagt ind og er nu blevet godt og grundigt træt af en EPG på bare 3 dage... Derfor går jeg med tanken om at købe TimeFor.TV, da de ser ud til at have en EPG varighed på hele 14 dage? Men jeg har ingen anelse om, hvordan man sætter sådan en ekstern EPG udbyder op med DVBViewer og derfor håber jeg på lidt hjælp fra jer? Mvh. |
|
![]() |
|
Kolvig ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2004 Status: Offline Point: 296 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og nu er jeg så faldet over en tilsyneladende forståelig guide på lige netup timefor.tv på Digitalt.tv.
Nu prøver jeg at følge denne guide og hvis der opstår problemer, vil jeg forsøge at få en hjælpende hånd her... :-) Mvh. |
|
![]() |
|
sirvival3 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 168 |
Jeg bruger Xepg til at grabbe epg-data fra timefor.tv til dvbviewer. Det virker upåklageligt.
|
|
![]() |
|
Sirvival3, da det også er Xepg og DVBViewer jeg gerne vil benytte. Kan jeg så få dig til at guide mig lidt?....
Jeg har læst den guide der er på Digitalt.tv og der bliver også sagt at det er let at opsætte, men jeg har svært ved at se den røde tråd, da jeg tror at Digitalt.tv roder DVBViewer og DVBViewer RS lidt sammen?... Og det er jeg jo så selvfølgelig ikke den rette til at sætte spørgsmålstegn til, men jeg bliver bare usikker, når man skal lave en kanal pairing i RS, men tilsyneladende ikke i DVBViewer? Og så føler jeg mig også usikker på, om det kun er RS der kan importere XMLTV filer automatisk. For jeg gider ikke og rode med at skulle hente manuelt hele tiden? Ovenstående er grunden til at jeg ikke bare har taget springet ud i det blå, med overbevisningen om at det skal jo nok lykkedes.... Og tak for alle de "gode" guider til Digitalt.tv, med især DVBViewer. - I dette tilfælde, er det højest sandsynlig mig der bare er lidt for forsigtig. Mvh. |
|
![]() |
|
sirvival3 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 168 |
Jeg må indrømme, at jeg netop bruger Xepg sammen med DVB-viewer og recording service, da XBMC er min frontend.
Men kanalopsætningen i recording service sker netop gennem DVB-viewer-programmet, så umiddelbart er det min opfattelse at det vil være det samme, også selvom du har valgt recording service fra. Jeg brugte denne guide http://www.a123.dk/ i sin tid, og har ikke kigget på det siden, da det bare kører. |
|
![]() |
|
espersen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 284 |
jeg bruger Microsofts MEdiacenter med yousee
men bruger også EPG eksternt fra timefortv se evt her : http://mcefun.nrossen.dk/post/2012/09/21/Godt-nyt!-Nu-beh248;ver-man-ikke-mit-program-mere-hvis-man-k248;rer-med-DVBLink-TVSource.aspx |
|
;o)
|
|
![]() |
|
Rart at vide, men har ikke så meget med tråden at gøre. |
|
![]() |
|
Need help!... :-)
Jeg har i dag købt mig Timefor.tv Pro til kr. 99,- for et år. Så langt så godt..... Derefter installerede jeg Xepg og fik guidet Xepg til DVBViewer.exe, som der bliver bedt om og så kommer jeg til det vindue, hvor jeg skal add min XML fil fra Timefor.tv og her bliver jeg forvirret, for jeg har ikke modtaget nogen fil og jeg kan heller ikke finde et sted inde på Timefor.tv der bekriver hvor jeg kan få denne fil? Jeg ved ikke om det har noget med sagen at gøre, men inde på Timefor.tv og under min profil, der er der nogle indstillingsmuligheder. - Har disse indstillingsmuligheder noget at gøre med den XML fil jeg ikke ved hvordan jeg skal få fat i? Sorry, hvis det er mig der bare er lidt for tungnem... Mvh. |
|
![]() |
|
digitalt.tv ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-November-2005 Status: Offline Point: 720 |
Har lavet et grab af indstillingerne.
Data file er bare en henvisning til i hvilken fil det du henter fra Timefor.TV skal gemmes i. Grabber URL: bruger du den personlige URL, du kan finde inde på Timefor.TV. Klik på linket XMLTV for dit mediecenter nederst på siden, når du er logget ind. Bare kopier Din personlige feed URL ind i XEPG. Du kan benytte DVBViewer Recording Service ved under Options at vælge Use Recording Service if available i General delen. Derefter indtaster du dine Racording Service login og IP oplysninger under Recording Service delen i XEPG Options. ![]() Redigeret af digitalt.tv - 03-December-2014 kl. 12:16 |
|
![]() |
|
Hej Bo og mange tak for den hjælpende hånd...
Men jeg kan desværre stadig ikke få det til at køre...? Jeg fandt min personlige feed URL og kopierede den direkte ind i "Grabber executable/URL" feltet i Xepg.... I "XMLTV Data File" har jeg bare skrevet timefortv.xml som der står i din illustration og så har jeg valgt dansk i "Format Data File" Det kan være fejlen er ved de 2 første felter, da det jo godt kunne se ud til at man skal guide Xepg programmet til de korrekte filer? Mvh. |
|
![]() |
|
digitalt.tv ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-November-2005 Status: Offline Point: 720 |
Hvad sker der hvis du trykker Run Grabbers i XEPG? Skriver den en fejl eller noget?
|
|
![]() |
|
Hej Bo..
Jeg får at vide at jeg ikke kan stoppe processen, hvis jeg sætter den i gang og jeg skal være opmærksom på at det kan tage meget lang tid Mvh. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |