recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV med/uden digital tuner?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV med/uden digital tuner?

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
jannikh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Juli-2006
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: TV med/uden digital tuner?
    Sendt: 06-Juli-2006 kl. 12:14
Hej,
Hvorfor vil I købe et fjernsyn uden dvb-t tuner?
Mener I ikke, at det er pengene værd eller har I digital tv via ekstern enhed eller bor uden for dækning?
Jeg ville være meget interesseret i tv'et hvis ikke det var pga. den manglende dig. tuner.

Jeg har ikke den store viden på området, men har da forstået at dig.tv skulle være en stor forbedring.

mvh
Jannik
Til top
skipper Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2006 kl. 12:21

Oprindeligt skrevet af jannikh jannikh skrev:

Hej,
Mener I ikke, at det er pengene værd eller har I digital tv via ekstern enhed eller bor uden for dækning?
Jeg ville være meget interesseret i tv'et hvis ikke det var pga. den manglende dig. tuner.

Jeg har ikke den store viden på området, men har da forstået at dig.tv skulle være en stor forbedring.

mvh
Jannik

Nu kan jeg kun tale for mig selv -

Jeg er koblet op med kabel-tv (Stofa) og har derfor ikke noget at bruge dvb-t til, gider ikke betale ekstra for noget jeg ikke bruger. Jeg kan jo altid købe en ekstern tuner og så kode en universiel remote, så den kan styre tv og ekstern boks. Endvidere med udsigt til hd-tv, skal man nok alligevel have en hd-tv decoder ved siden (medmindre de får integreret i TV) Til den tid kan jeg jo så bare købe et nyt tv og smide det gamle i soveværelset.

Just my 5 cent

Bruger dog DVB-T på min spand via USB, det giver da et godt billede (dog kun 4 kanaler (1 tegnsprog som jeg ser vildt tit --- NOT) :-)

/Skipper

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9432
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2006 kl. 12:22

Hej,

mvh
Jannik

Hvis du har kabel tv så er digital-tv (DVB-T) totalt ubrugeligt.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2006 kl. 12:28

Toshiba har godt nok en model med digital tuner, men det er ikke bekræftet om den virker i Danmark (med undertekster).

Men som lahan også skriver, så er det kun dem med egen antenne der kan få glæde af en digital tuner.

Har du brug for en digital tuner lige nu, så køb et Philips TV eller Sony TV.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
jannikh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2006 kl. 12:29
Jeg har også kabel tv . Men jeg har også en antenne siddende oppe på loftet og den ville jeg jo have mulighed for at plotte i, når jeg vil se digital-tv.
Det er noget rigtigt øv, for den tosh. opfylder alle behovene bortset fra den dvb-t tuner. Og den version der har tuneren, understøtter ikke undertekster

Jeg går sgu snart efter en hyundai q320. Den har bare kun DVI og ikke HDMI....hvorfor skal det være så svært?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2006 kl. 12:34

Jeg har også kabel tv . Men jeg har også en antenne siddende oppe på loftet og den ville jeg jo have mulighed for at plotte i, når jeg vil se digital-tv.
Det er noget rigtigt øv, for den tosh. opfylder alle behovene bortset fra den dvb-t tuner. Og den version der har tuneren, understøtter ikke undertekster

Jeg går sgu snart efter en hyundai q320. Den har bare kun DVI og ikke HDMI....hvorfor skal det være så svært?

Hvorfor er det lige du vil bruge din egen antenne ?

Det kan da kun være pga tegnsprog kanalen, for du får ikke et bedre billede ved DVB-T end ved kabel tv.

Men ellers køb et Philips eller Sony. De er en del dyrene end dette tv, men  ligger også et par niveauer højere.

Til top
jannikh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2006 kl. 12:44
Er det virkelig sandt? -at mit kabel-tv er lige så godt som dvb-t?? Det var jeg ikke klar over....det giver mig jo et noget større udvalg. Så kan jeg jo altid supplere med en "slagter" senere hen.

Tusinde tak for den info!

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2006 kl. 12:47

Er det virkelig sandt? -at mit kabel-tv er lige så godt som dvb-t?? Det var jeg ikke klar over....det giver mig jo et noget større udvalg. Så kan jeg jo altid supplere med en "slagter" senere hen.

Tusinde tak for den info!

Ønsker du endnu bedre kvalitet så kan du købe en selector. (200kr pr år)

Til top
jannikh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2006 kl. 12:54
Præcis: Slagter.
Jeg ved, via insighter viden, at følgende scene har udspillet sig:
On Cable Support: "Hvad kan jeg hjælpe med?"
Kunde: "Hallo! Da'r schnee på Slagter!"
Til top
drBob Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Marts-2005
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2006 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Kommer det ikke lidt an på hvordan man er tilsluttet kabel-tv? Har kun prøvet at være på kabel-tv gennem bolig/ejerforeningers fællesnet, og kvaliteten i signalerne har altid været gement ringe.

Er kvaliteten i DVB-T (antenne) og DVB-C (kabel) iøvrigt ikke ens?
Hvis ja, og hvis DVB-T er dårligere end analog kabel-tv som du siger, så må digital kabel tv (DVB-C) altså være dårligere end analog kabel-tv??

Der er nok noget jeg har overset?

Fjernsyn burde sælges uden tuner, med muligheden for at sætte sin egen i efter eget valg.

Til top
Casper Tai Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Juni-2006
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2006 kl. 08:05
Oprindeligt skrevet af drBob drBob skrev:

Kommer det ikke lidt an på hvordan man er tilsluttet kabel-tv? Har kun prøvet at være på kabel-tv gennem bolig/ejerforeningers fællesnet, og kvaliteten i signalerne har altid været gement ringe.

Hvis ja, og hvis DVB-T er dårligere end analog kabel-tv som du siger, så må digital kabel tv (DVB-C) altså være dårligere end analog kabel-tv??

Fjernsyn burde sælges uden tuner, med muligheden for at sætte sin egen i efter eget valg.

Jeg bliver mere og mere forvirret over det her digital/analog DVB-C / DVB-T.  Findes der nogen links til uddybende forklaringer ang. kabelTV og så digital signal? Får selv mit kabelTV via ejerforeningen, og har ingen anelse om en Selector vil kunne hjælpe mig, men jeg kan da forstå at en digital tuner er ligegyldig for mig - eller er jeg helt galt afmarcheret?!
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2006 kl. 08:11
Oprindeligt skrevet af drBob drBob skrev:

Selvfølgelig kan man være ude for et fælleskabel net der er elendigt, gamle kabler m.m.

Nej DVB-T og DVB-C har ikke samme kvalitet.

DVB-T ~ alm kabel tv
DVB-C er bedre end DVB-T og alm kabel TV.

Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu