|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
xEmiilx ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 122 |
![]() Sendt: 14-Februar-2010 kl. 20:14 |
|
Jeg bruger en ældre computer om medie pc, og den har desværre ingen hdmi udgang, kun vga, dvi og s-video.
Så jeg overvejer at købe et blu-ray drev og smide i pc'en og vil derfor gerne kunne se det i fuld HD, er dette på nogen måde muligt, hvis ikke hvilken udgang er bedst at benytte: vga, dvi eller s-video? Og samme spørgsmål vil jeg gerne stille ved lydudgange, hvilken giver højest kvalitet, og hvilke udgange er digitale og hvilke er analoge? Håber i kan hjælpe
![]() |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
VGA og DVI, kan jo overføre HD. Til lyd når der ikke er HDMI, kan så bruges Coax eller Toslink.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
langben ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2009 Status: Offline Point: 194 |
![]() |
|
DVI er digitalt men mangler lydsignalet. Du nævner det er en ældre pc og lydkortet har derfor formentlig ikke digital udgang - kig efter "spdif" - det er nemlig digitalt. Har du et onboard lydkort så kig også efter spdif på bundkortet.
|
||
![]() |
||
xEmiilx ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 122 |
![]() |
|
Her er et billede af lydudgangene på min computer, ved den orange udgang står der: "digital audio out" men hvilket kabel skal bruges til denne udgang, og hvor skal den sættes i tv'et???
![]() Redigeret af xEmiilx - 14-Februar-2010 kl. 21:30 |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Det er en standard RCA Coax udgang, som du tilslutter til din Reciver.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Okay så dette kabel skulle virke??: http://www.av-cables.dk/lydkabler/coaxial_digital_kabel/coaxial_digital_kabel/standard_coaxial_digital_audio_kabel_1_5_m_584_da.html
Og lige et andet spørgsmål jeg har tilsluttet min pc til fjernsynet med et vga stik, men jeg kan maks sætte opløsningen til 1360 x 768, men det er jo ikke fuld hd, hvad gør jeg?
|
||
![]() |
||
![]() |
|
ja det er et sådan kabel der skal bruges. Den opløsning er helt fin til HD (720).
|
||
|
||
![]() |
||
dymomat ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 14-Februar-2010 Status: Offline Point: 21 |
![]() |
|
Kan dit tv vise full hd?
Jeg får mit til at vise ved at højre klik på skrivebordet -> skærmopløsning -> avancerede instillinger -> vis alle tilstande og derinde vælge den rigtige opløsning og trykke på anvend. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jamen hvis jeg nu gerne vil se blu-ray film på min pc, altså (1080p) ???
kan det lade sig gøre? :)
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Men har det noget med grafikkortet i pc'en at gøre, eller er det udelukkende tv opløsningen der afgør hvor høj opløsningen kan være? :)
|
||
![]() |
||
Eiberg ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 209 |
![]() |
|
Det kommer an på dit TV. Hvis din skærm ikke kan vise mere end 1366 x 768, så kan du heller ikke vælge en højere opløsning end det. (det er ikke helt sandt, man kan i nogle tilfælde få enten grafikkort eller skærm til at nedskalere og så vælge 1920x1080 som opløsning, men det gør kun resultatet værre).
|
||
42PX80, BDP-S350, PC-Setup, Marantz SR7500, Primare A30.5 MKII Effekt, CI Audio VDA2 DAC
Jamo C80-serie http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52076&PN=1 &TPN=500 |
||
![]() |
||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
|
Egentlig behøver ens skærm vel ikke have HD-opløsning for at se HDTV..
Mener jeg engang via en s-video (scart) faktisk kunne se BBC-HD. Det skyldes det er i dette tilfælde var dvbviewer, som dannede skærmbillede og når ens grafik-nehed kun kunne vise 1024 x 576, så måtte billedet af dvbviewer scaleres til dette... Der findes jo også plasma TV med en opløsning 1024x768 som kan vise HD. |
||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |