recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Getmore og garanti
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGetmore og garanti

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Emne: Getmore og garanti
    Sendt: 30-Juli-2008 kl. 19:26
Jeg havde en 1TB HDD som var død. Den er ikke særlig gammel, under ½ år, så der er garanti på. Ergo skulle den tilbage til Getmore.

Jeg skriver til dem at min HDD er død, de skriver så jeg skal sende den til dem og i den mail de skriver, skriver de en masse om hvad der skal gøres:

Her er en vejledning i hvordan varer skal returneres til Getmore A/S i forbindelse med reklamation: 

Læs venligst hele denne vejledning grundigt igennem inden du evt. vælger at returnere en vare til os.

Da vi ikke tager imod personlig indlevering på vores adresse, skal varen sendes retur til os.

Vi anbefaler at du sender varen til os som pakkepost med Post Danmark.

Husk at pakke varen forsvarligt ind, så varen ikke tager skade under transporten.

Husk også at vedlægge en forklaring og en fejlbeskrivelse, samt faktura eller bestillingsnummer sammen med varen.

Desuden står der i mailen:

Vi skal have varen retur i sin helhed, hvilket vil sige at hele varen skal sendes retur til os inkl. alt tilbehør og original emballage, medmindre denne eller dette er bortkommet. Mangler evt. tilbehør ved returvaren, kan behandlingstiden blive forlænget betragteligt.

Jeg har ikke gemt den pose man får HDDen i. Hvem gør det? Mere om hvorfor det er vigtigt længere nede.

Jeg pakker den ind i en boblekuvert. Pakker derefter den kuvert ind i en helvedes masse bobleplast, og til sidst ned i en post pakke, og sender den som pakke. Så burde det være i orden ikke?

NEJ!!!

De siger at garantien er bortfaldet fordi at den ikke var pakket i en antistatisk pose, og at det kunne jeg læse om på deres hjemmeside. Den har de bare ikke henvist til i den mail de har sendt til mig.

Jeg mener bestemt den er længe fint pakket ind og at jeg har gjort som de foreskrev i deres mail - og så bliver man bare fucked alligevel.

Nu ringer jeg til dem i morgen og forklarer hvad der er sket. Alternativt tager jeg sgu fat i EB.dk Det strider lidt mod hvad jeg normalt gør - men det her pisser mig af. Kan ikke se hvad ellers jeg kan gøre!
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2008 kl. 20:07
det er desværre getmore i en nøddeskal. de er gode til at levere varer, men så snart man skal bruge service, så fucker de dig.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2008 kl. 20:36
Det må være en sag til Forbrugerklagenævnet.

Send Getmore en email eller et brev om at du forlanger handelen ophævet med henvisning til at de nægter reparation. Det kommer der selvfølgelig ikke noget ud af, men så er formalia i orden inden næste skridt, en klage til Forbrugerklagenævnet hvor du gentager din påstand om ophævelse af købet. Der går 1-2 år inden sagen er færdigbehandlet, og på det tidspunkt er du ikke interesseret i reparation, men kun i at få pengene tilbage. Derfor er det vigtig at ophævelse af købet er din eneste påstand. Lad Getmore beholde den defekte harddisk indtil videre. Den skal undersøges af en uafhængig ekspert, og det vil skade Getmore's sag hvis de smider den ud (det viser andre sager ved klagenævnet).

Betal klagegebyret, køb en ny harddisk, og vent og se hvad der sker. Ingen kan garantere dig noget, men chancerne bør være bedre end i lotto.

Skulle Getmore tabe sagen koster det dem prisen for harddisken samt et gebyr på 4000 kr, som vel er 2-3 gange harddiskens pris. Måske kan de få dem på andre tanker. Hvem ved...
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Chr. R. Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-December-2005
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2008 kl. 21:19

Tja...det fremgår jo af deres betingelser - godt gemt - hvorledes varen skal sendes. Hvorfor de har en sådan bestemmelse bør vel bero på deres erfaring, og bliver nok et afgørende punkt i en evt. sag.

Men der er dårlig information du har fået, specielt hvis du har oplyst hvilken vare reklamationen gælder for.

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2008 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af Chr. R. Chr. R. skrev:

Tja...det fremgår jo af deres betingelser - godt gemt - hvorledes varen skal sendes. Hvorfor de har en sådan bestemmelse bør vel bero på deres erfaring, og bliver nok et afgørende punkt i en evt. sag.

Getmore kan ikke frit opdigte betingelser for at behandle reklamationer, og  "original emballage" er absolut ikke et krav som de kan stille ved reklamationer (retursager inden for 14 dage kan diskuteres, men aldrig reklamationer). Det helt klare udgangspunkt er at berettigede reklamationer skal ske uden udgift for forbrugeren.

Selvfølgelig skal varen sendes forsvarligt (på Getmore's regning), men Getmores instruktioner er ikke til meget hjælp her. Hvis Getmore insisterer på en anti-statisk pose, og hvis forbrugeren ikke har en sådan, må det være Getmore's opgave at fremsende en.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Jacob P Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Januar-2008
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2008 kl. 21:58

Helt enig med Jesper.

Og hvis de endelig vil stille krav er det ikke nok det står på hjemmesiden når de giver en beskrivelse i mail må man regne med der er godt nok.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2008 kl. 22:05

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Selvfølgelig skal varen sendes forsvarligt (på Getmore's regning), men Getmores instruktioner er ikke til meget hjælp her. Hvis Getmore insisterer på en anti-statisk pose, og hvis forbrugeren ikke har en sådan, må det være Getmore's opgave at fremsende en.

Jeg er enig.

Det er Getmores ansvar at få varene ind til reklamation. Kunden må gerne hjælpe med at sende varen ind, mod at de refunderer portoen.

Har Getmore specielle ønsker til forsendelsen, må de gøre opmærksom på det. I dette tilfælde spørge om kunden har en antistatisk pose, og hvis ikke så vejlede kunden i at afvente Getmore får fremsendt en til ham/hende.

Det er ikke kunden der skal gætte Getmores ønsker. Hvis de ikke hjælper kunden er det deres egen fejl - de kunne bare have sendt en mand ud og afhente varen.

De kan ikke afvise en reklamation på den begrundelse.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2008 kl. 22:07

btw,

Udover at smide en klage afsted, så giv dem lige nogle rigtig negative point på www.trustpilot.dk

De reklamerer med en go' score der, så vil det være perfekt at drive dem ned igen på sådanne et godt grundlag..

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2008 kl. 22:32

hmmm,

Tror ikke at trustpilot.dk er så pålidelig en kilde mere..
Getmore.dk har fået ikke mindre en 10500 vurderinger derinde på et par måneder, og alle kommer fra edbpriser.dk..

Så glem vurdering på deres website... jeg tror der er desværre gået bedrag i deres "vurderinger" og nok derfor de står med 10k+ vurderinger og andre websites kun 500-1000 vurderinger..

Getmore.dk er rådden fra A til B.. det handler om cash og ikke kundeservice, derfor de hurtige varer leveret, men ingen service.

Din negative vurdering vil slet ikke være noget værd, når deres 10k andre vurderinger er positive...

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2008 kl. 22:46

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Tror ikke at trustpilot.dk er så pålidelig en kilde mere..
Getmore.dk har fået ikke mindre en 10500 vurderinger derinde på et par måneder

Nemlig.

Hvis vi sætter det højt, så er det max. 5% af kunderne som gider lave den slags bedømmelse. Og Getmore har altså ikke haft over 200.000 kunder på 2 måneder.

Det kan kun være svindel.

Desværre så er trustpilot ikke bedre, for de vil ikke afsløre snydet da det ødelægger deres egen forretning. De vil godt nok hævde at det ikke er snyd - men det kan enhver med almindelig sund fornuft jo sige sig selv at det er.

Den ene er bare klogere end den anden, og det er Getmore der er den smarte i denne sammenhæng. Eller også lukker trustpilot øjnene - og håber at ingen opdager det.

/Lars

Redigeret af Lars - 30-Juli-2008 kl. 22:48
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2008 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Desværre så er trustpilot ikke bedre, for de vil ikke afsløre snydet da det ødelægger deres egen forretning. De vil godt nok hævde at det ikke er snyd - men det kan enhver med almindelig sund fornuft jo sige sig selv at det er.

Nu har jeg da informeret

Peter H. Mühlmann

www.trustpilot.dk

Så er hovedmanden da informeret omkring hans medvirken til bedrag.. Eller at han kan præsentere grundlag for at vores enkelte negative kommentarer ender imellem 10000 gode kommentarer og derved vægter 0.001% .

Så vil sådanne tilfælde at uretmæssig behandling som en "manglende pose" ikke klinge positivt ret længe for getmore...

Til top
kylle_one Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Maj-2008
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2008 kl. 23:20
Har for noget tid siden påpeget over for trustpilot at getmores bedømmelser så suspekte ud. Her er hvad de skrev tilbage:

Tak for din rapportering. Vi kigger dagligt alle igennem og gennemgår dem hver for sig. Vi kan desværre ikke meddele dig om udfaldet, da systemet simpelthen ikke tillader det pt.

Jeg forstår din bekymring omkring getmore.dk, og jeg lover dig at vi monitorerer samtlige af deres bedømmelser nøje, ligesom alle andre bedømmelser på sitet. Vi dog ekstra opmærksomme på getmore pga. deres fortid.

Sagen om Getmore er dog ganske klar. De har igennem en periode opfordret ALLE kunder, gamle som nye at bedømme dem hos os. Vi har løbende holdt meget nøje med sikringen af validiteten af bedømmelserne, for at undgå snyd eller osv.

Dengang de mistede e-mærket har de haft en MASSE problemer, hvilket også reflekterede sig i deres rating. Tilsyneladende ønsker de at bevise at de har forbedret sig.

Jeg må indrømme, at jeg HÅBER de har forbedret sig, men med deres forhistorie får de ikke mange billige point herfra.

Vi har foretaget 3 test-køb ved dem, og har også returneret nogle af tingene, for at se om servicen rent faktisk er forbedret. Vi har kunne mærke en stor forskel i forhold til tidligere oplevelser.

Det ville rent ud sagt være en katastrofe hvis de kan snyde sig til så mange bedømmelser, uden at blive opdaget, så vi gør alt vi kan for at teste at alt går ordentligt til.

Håber svaret er tilfredsstillende, ellers skriv gerne igen :-)

Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu