recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 15.000 Kr til lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket15.000 Kr til lyd

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Emne: 15.000 Kr til lyd
    Sendt: 22-April-2008 kl. 16:13
Hej Alle

Jeg går og overvejer at købe noget nyt lyd til min stue.

Jeg vil bruge ca. 15.000 KR.

Først og fremmest vil jeg høre kan man få en god surround forstærker, der også er god til stereo ?

Forbruget vil være Ca.
40 % Musik afspilning i stereo.
40 % playstation gaming.
20 % Se film / TV.

Jeg overvejer at starte med at købe forstærker + 2 gode stereo højtallere, men vil gerne ha en forstærker der senere kan udbygges til 5.1 system. Så de 15.000 behøver nødvendigvis ikke være for et komplet system, bare muligheden for at udbygge det senere er der.

Krav til forstærkeren er som minimum også at jeg skal kunne tilslutte TV, recorder, PS3 på samme tid digitalt. Meget gerne flere input da, man aldrig ved om man får brug for at tilkoble flere enheder.

Er det muligt at få noget der er ok i det her prisleje, og hvis ja hvad vil i anbefale ?

Meget gerne links til forhandlere også, hvor jeg kan tage ud og høre udstyret.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2008 kl. 16:20
Med den prioritering i starten (som jeg i øvrigt synes er en god idé, som jeg selv følger, omend i et lidt lavere prisleje til at starte med ), så tror jeg det ville være fornuftigt nok at bruge ca. halvdelen på et sæt højttalere og resten på receiveren. F.eks. kunne et bud på højttalere være DLS R55, og så kan du smide resten efter f.eks. en Marantz AV-receiver, der lyder godt i både stereo og surround (hvilket er sjældent for en surround receiver), og som har mere end rigeligt med tilslutningsmuligheder.
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2008 kl. 16:59
Jeg er grundlæggende MEGET enig med Naiera, start med at lave et super godt stereo setup (men med surround reciever) og udbyg senere hen. Det var også sådan jeg gjorde...
Dog er jeg lidt uenig i valget af Marantz, grundet at deres nye reciever 7002 ikke er specielt god - hvilket de også erkender i TC.
Men som reciever kan der overvejes, Denon, Onkyo, Yamaha, Pioneer, Sony.
Specielt interesserede jeg mig for Denon, Onkyo og Yamaha da jeg syntes de var bedst. Men der spiller mange ting ind i valget, så jeg ville da tage rundt og "lure" lidt.
Denon kan du høre/se i HFK, Onkyo+pionner i KT Radio, Yamaha (evt. Marantz) i TC og Sony kan du sikkert se i Sony center (hvor du bor).

Disse steder ville jeg også lytte til lidt forskellige højtalere for at se/høre hvad der passer din smag - det er også meget forskelligt.
Jeg syntes bedst om Audiovector og Elac, men igen, det handler meget om smag.
Og i de ovenstående butikker er der et stort udvalg som burde stille både de interesserede og de audiophile tilfredse!

Med venlig hilsen
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Perls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Juli-2007
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2008 kl. 19:15
Er helt enig med de andre. Yamaha'en synes jeg er for dårligt i stereo. Konen kunne bedst lide designet på Onkyo frem for Denon'en.

HT lige PT bliver der snakket godt og ELAC. Audiovector har helt sikkert et godt ry jeg ville også se (lytte) lidt efter KEF og Dali.

Men det er jo meget smag og behag. Så du må nok ud at lytte og se lidt på varene.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2008 kl. 20:25
En onkyo TX-SR606 + 1 sæt brugte KEF Q7 eller iQ7 så er du i stereohimlen .
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2008 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Dog er jeg lidt uenig i valget af Marantz, grundet at deres nye reciever 7002 ikke er specielt god - hvilket de også erkender i TC.

Man kunne jo gå udenom lige præcis dén model Jeg foreslog bare Marantz generelt, fordi de som en af få surround-receiver producenter også leverer god stereo-lyd.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2008 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Man kunne jo gå udenom lige præcis dén model Jeg foreslog bare Marantz generelt, fordi de som en af få surround-receiver producenter også leverer god stereo-lyd.

Jamen det kan man da sagtens...  Problemet er bare lidt at nr. større koster 18K så vidt jeg husker. Og spørgsmålet er hvor fremtidssikret man er med nr. ældre fra Marantz, set i lyset af ny køb fra anden producent??
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos

Atlas Cables

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2008 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

En onkyo TX-SR606 + 1 sæt brugte KEF Q7 eller iQ7 så er du i stereohimlen .

Sådan en lille Onkyo er altså ikke nogen vildt god start på et seriøst surround setup, synes jeg. Af de 15k mener jeg at man minimum bør bruge omkring halvdelen på selve receiveren, så vi altså er en klasse eller to over Onkyo 606 og Marantz SR4002.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2008 kl. 21:37

Jamen det kan man da sagtens...  Problemet er bare lidt at nr. større koster 18K så vidt jeg husker. Og spørgsmålet er hvor fremtidssikret man er med nr. ældre fra Marantz, set i lyset af ny køb fra anden producent??

Forrige generation fra Marantz understøtter LPCM over HDMI helt fint, så dér mangler de jo egentlig ikke noget. Nu er det netop også en PS3 der skal bruges til hvad jeg går ud fra blandt andet er Blu-ray-visning. Når afspilleren dekoder HD-lyden, så kan receiveren have nok så mange fancy nye codecs, uden at det hjælper en disse.

I øvrigt kan jeg se, at SR7002 står i 12k (SR8002 står i lige over 15k). Dét synes jeg er lidt for meget at bruge, her i første omgang i hvert fald, de 15k som startbudget taget i betragtning.

Redigeret af Naiera - 22-April-2008 kl. 21:39
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2008 kl. 21:51

Forrige generation fra Marantz understøtter LPCM over HDMI helt fint, så dér mangler de jo egentlig ikke noget. Nu er det netop også en PS3 der skal bruges til hvad jeg går ud fra blandt andet er Blu-ray-visning. Når afspilleren dekoder HD-lyden, så kan receiveren have nok så mange fancy nye codecs, uden at det hjælper en disse.

Jamen så er der jo ingen problem, så kan man kigge på de lidt ældre modeller!

I øvrigt kan jeg se, at SR7002 står i 12k (SR8002 står i lige over 15k). Dét synes jeg er lidt for meget at bruge, her i første omgang i hvert fald, de 15k som startbudget taget i betragtning.

Helt enig, man bør nok kunne finde på noget andet at bruge sine penge til, især når man er ved at opbygge en hjemmebio!
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-April-2008
Point: 925
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2008 kl. 21:57

[QUOTE=Asklepios]

Kna stå inde for Marantz, virkelig godt produkt.

skal lige være sikker, kan man bruge en Marantz 8001 og så få fuldt udnyttelse af de nye lyd hd-formate

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2008 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af Emilos88 Emilos88 skrev:

[QUOTE=Asklepios]

Kna stå inde for Marantz, virkelig godt produkt.

skal lige være sikker, kan man bruge en Marantz 8001 og så få fuldt udnyttelse af de nye lyd hd-formate

Ja, det kan du jo så - HVIS din afspiller understøtter decodning af de nye formater...
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu