recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 - Er lyden OK?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 - Er lyden OK?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kaspergn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Direkte link til dette indlæg Emne: PS3 - Er lyden OK?
    Sendt: 10-April-2008 kl. 18:56
Hej.

Så skal der handles ind - planen er at købe flg:

- Panasonic TH 42 PX 80
- Marantz SR 4002 reciever
- 4 stk Monitor Audio Radius R 90
- 1 stk Monitor Audio Radius R 180
- 1 stk Monitor Audio Radius R 360

Kan det anbefales?

Derudover vil jeg gerne have en Blu-Ray-afspiller dertil.

Jeg har hele tiden haft PS3 i tankerne, vil gerne bruge den til at spille og
har et par brødre der også vil nyde godt af det. Og så vidt jeg ved skulle
det være en rigtig god blu-ray-afspiller. Men men men... forhandleren i
TapeConnection sagde at lyden var dårlig. Hvad er jeres erfaringer? Det er
jo altid lidt svært når en fagmand står og siger at lyden er dårlig, tror vi
har lidt forskellige kvalitetskriterier.

Alternativet er at købe DMP-BD30 der er som fælleskøb på recordere pt.
Spørgsmålet er derfor...

PS3 eller DMP-DB30?

Mvh Kasper
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2008 kl. 19:01
Lyden er ikke dårligere end i så mange andre Blu-ray afspillere, så med mindre at TC-sælgeren refererede til manglen på DTS-HD MA-dekodning (som kommer i næste uge!), så lyder det som om, at han stak dig en lille hvid løgn

Så vidt jeg ved dekoder Marantz SR4002 ikke HD-lyd, så hvis du købe en BD30 ville du udelukkende få HD-lyd på de (godt nok mange indtil videre) udgivelser med ren PCM på skiven! PS3 kan dekode både TrueHD og DTS-HD MA, så når bare din receiver kan modtage lyd via HDMI (hvilket SR4002 godt kan), så er du dækket ind med hensyn til lyd.
Til top
pr76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Marts-2008
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2008 kl. 22:38
Lyden er DÅRLIG på en PS3 på dvd siden, har ikke haft mulighed for at samligne på BD siden, samt som cdafspiller er den heller ikke noget at råbe hurra fra 
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2008 kl. 23:11
Hvordan DÅRLIG?

Jeg anbefaler PS3'en udelukkende som Blu-ray afspiller, skal det bemærkes; jeg har aldrig brugt den til cd eller dvd. Til den slags har jeg andre, dedikerede afspillere
Til top
kaspergn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-August-2007
Point: 68
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2008 kl. 23:55
Men lyden burde altså være helt fin på en PS3 til 5.1 surround så længe man
afspiller Blueray?
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2005
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2008 kl. 00:30

kaspergn, du og dine brødre vil spille ... glem BD30!

Jeg anbefaler DVD på PS3. Det lyder ikke dårligt med stereo lyd i mit setup.

I øvrigt super let betjening med sixaxis controlleren.

Du skal mere overveje robustheden. Der er meget, der kan gå i stykker på en PS3.

HDD støj er faktum.

Og så designet, men det kender du vel.

Kuro
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2008 kl. 01:05

Selfølgelig er lyden ikke dårlig på PS3.. Den spiller DVD/CD helt perfekt. Samt alt mulig andet medie

Dem som påstår det modsatte så jeg gerne stillede op til en blindtest så vi en gang for alle kan få aflivet den and!

Sjovt som PS3 skal disses så snart der er mulighed for det..

Redigeret af MartinJohansen - 11-April-2008 kl. 01:07
Til top
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2006
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2008 kl. 09:44
Jamen, det er jo bare nemt at trashe en spillekonsol - Den er jo meget billigere end de dedikerede afspillere osv.

Men PS3 er bare en super afspiller! Sådan er det bare.
Anders
Til top
pr76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2008 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Selfølgelig er lyden ikke dårlig på PS3.. Den spiller DVD/CD helt perfekt. Samt alt mulig andet medie

Dem som påstår det modsatte så jeg gerne stillede op til en blindtest så vi en gang for alle kan få aflivet den and!

Du nævner bare tid og sted

PS3 er en multiafspiller som gør det godt på nogle/ mange punkter, men også dårligt på andre. Det er især på lydsiden af PS3 er ringe. Måske ikke på et alt i et surround system til 5-10.000 kr men lige så snart at der er lidt ordenligt forstærker og højtaler så halter den STORT.

Så du skal være velkommen hjemme hos mig, så vi kan få lavet den test

Vi kunne jo vendte på at BD50 kommer og lave en lille A-B test af de 2 maskiner, det har jeg ihvertifald tænkt mig

Redigeret af Pierre - 11-April-2008 kl. 11:10
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Point: 2590
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2008 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af Pierre Pierre skrev:

PS3 er en multiafspiller som gør det godt på nogle/ mange punkter, men også dårligt på andre. Det er især på lydsiden af PS3 er ringe. Måske ikke på et alt i et surround system til 5-10.000 kr men lige så snart at der er lidt ordenligt forstærker og højtaler så halter den STORT.

Sikke noget sludder!!!!!!!!!!!!!!!

Eneste ankepunkt kunne være at PS3 støjer lidt (blæser)! Lyden er helt på højde med f.eks HD-XE1 (en af de bedste stand-alone HD-afspillere på markedet), til Onkyo 705.

Hvis du kan komme ud over dine objektive synspunkter og linke til en teknisk velunderbygget test (målinger) der beviser at den digitale lyd fra PS3 ikke er på højde med andre afspillere på markedet ville det være meget interessant for mig at se denne!!!! Ellers kan jeg ikke bruge dine kommentarer til noget!

Mvh

Redigeret af Pede8000 - 11-April-2008 kl. 11:19
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2008 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af kaspergn kaspergn skrev:

Men lyden burde altså være helt fin på en PS3 til 5.1 surround så længe man afspiller Blueray?

Ja. Jeg skal ikke kunne sige så meget om lyd på dvd-siden, men hvorfor den skulle være så meget dårligere end på så mange dvd-afspillere kan jeg ikke se. Mht. Blu-ray er du dog fint dækket ind.
Til top
pr76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2008 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af Pierre Pierre skrev:

Sikke noget sludder!!!!!!!!!!!!!!!

Eneste ankepunkt kunne være at PS3 støjer lidt (blæser)! Lyden er helt på højde med f.eks HD-XE1 (en af de bedste stand-alone HD-afspillere på markedet), til Onkyo 705.

Hvis du kan komme ud over dine objektive synspunkter og linke til en teknisk velunderbygget test (målinger) der beviser at den digitale lyd fra PS3 ikke er på højde med andre afspillere på markedet ville det være meget interessant for mig at se denne!!!! Ellers kan jeg ikke bruge dine kommentarer til noget!

Mvh

Jeg kender ikke noget til HD afspillere, så det skal jeg ikke sige noget om. Som jeg også har skrevet har jeg ikke noget at sige om lyden på HD siden endnu, men som dvd og cdafspiller er lyden ikke noget at skrive om og jeg kunne ikke forstille mig at det ville være meget anderledes på Bd siden. Men skal nok komme med min 100% bedømmelse når fx. BD50 kommer på markede.

Jeg har samlignet PS3 på dvdsiden med Bla. en Denon dvd1930 og PS3 vinder klart på billede siden, men er nærmest en katastrofe på lydsiden (og jeg syntes heller ikke at denon er noget at råbe hurra for på lydsiden, dog betydeligt bedre)

Men kan godt forstå at du bliver svær at overbevise når du ligger din dyd til alverdens målinger  

Redigeret af Pierre - 11-April-2008 kl. 11:46
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu