Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
argiex
Bruger
Oprettet: 04-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
|
Emne: Pirates of the Carribean i Elgiganten Sendt: 18-Februar-2008 kl. 10:36 |
Hej.
I lørdags invisterede jeg i alle 3 Pirates of the Carribean film, på blu-ray, hos Elgiganten. Men da jeg kom hjem og satte den første i kunne jeg ikke vælge danske undertekster, kun engelsk, tysk og spansk tror jeg det var.
Det viste sig at det kun var den trejde film i serien der havde danske undertekster.
Men må de sælge dem uden at oplyse om dette ?
Jeg tror jeg tager ned forbi dem med de 2 uden tekster og forlanger at få dem byttet til nogle med danske undertekster.
|
Denon 3806 7.1 receiver
Pi7 front, center højttaler
Coral CX-5 baghøjttaler
Optoma HD72i projektor
Toshiba HD-EP35 HD-DVD
PS3 Bluray
Xbox360
Nintendo Wii
|
 |
Zuluop
Bruger
Oprettet: 18-Juli-2006
Point: 208
|
Sendt: 18-Februar-2008 kl. 11:15 |
tror du får problemer med at bytte kun de to.
du skal nok bytte alle 3 hvis du vil bytte nogen er mit gæt.
Så længe der er tale om region B skal de ikke oplyse om noget - dog kunne det da have været en fin service vil jeg mene.
|
 |
hedberg
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
|
Sendt: 18-Februar-2008 kl. 13:21 |
Det kan jeg ikke rigtigt genkende. Hvis en dansk butik sælger en film uden danske tekster skal de naturligvis oplyse om dette. Oplyser de ikke om dette skal kunden naturligvis have ret til at returnere produktet.
Såfremt de 3 film er individuelle produkter og ikke del af en samlet kasse/tilbud kan 2 af dem naturligvis byttes.
Netop El Giganten har jo rigtigt fine muligheder for at bytte varer normalt og jeg kan slet ikke tro de ikke tager en film retur der ikke er danske tekster på (når de ikke har skiltet med at var et import produkt).
Hvis de ikke tager dem retur syntes jeg du skulle skrive i forum'et igen.
|
 |
kbh4
Guld medlem
Oprettet: 20-Oktober-2007
Point: 721
|
Sendt: 18-Februar-2008 kl. 13:34 |
hedberg skrev:
Det kan jeg ikke rigtigt genkende. Hvis en dansk butik sælger en film uden danske tekster skal de naturligvis oplyse om dette. |
Mon ikke det står bag på boksen hvilke sprog der er tekstet på? Jeg hader denne 'amerikanisering' hvor producenten forventes at oplyse om alt det man ikke kan/må... -Kent
|
 |
Vanderlay
Guld medlem
Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
|
Sendt: 18-Februar-2008 kl. 13:35 |
Med mindre der står forkerte oplysninger på boksen så er man jo også blevet oplyst om manglende danske undertekster derved, at der kun står de andre sprog bag på æsken?
Jeg tror ikke der er nogen særlig forpligtelse til at film i DK skal have danske tekster, men de oplysninger, der gives, skal selvfølgelig være rigtige.
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
|
Sendt: 18-Februar-2008 kl. 13:41 |
de bokse de er i, er det ikke de tykke 14mm fra uk? jeg købte et par af deres tilbudsfilm. og de var fra uk. der var en del af filmene i elgiganten som er uk import, som de lige glemmer at skrive. og så passer det jo med det to første. prøv at se om der er dk tekst på ekstramaterialet, hvis der er, så er det uk import.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
Ning
Guld medlem
Oprettet: 26-April-2006
Point: 1759
|
Sendt: 19-Februar-2008 kl. 01:58 |
Jeg syntes også at man burde kunne regne med at der er danske tekster på film købt i elgiganten.
Da jeg fik de film der var med i elgigantens Toshiba-tilbud var jeg også meget overrasket over at der ikke var dk-tekst på dem alle, DET var træls.........(ja det syntes jeg, også selv om der ikke var nogen i dette forum der gav mig ret )
Redigeret af Ning - 19-Februar-2008 kl. 01:59
|
Ning
|
 |
Stampe
Guld medlem
Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
|
Sendt: 19-Februar-2008 kl. 08:15 |
hedberg skrev:
Det kan jeg ikke rigtigt genkende. Hvis en dansk butik sælger en film uden danske tekster skal de naturligvis oplyse om dette. Oplyser de ikke om dette skal kunden naturligvis have ret til at returnere produktet.
|
Og hvor står det skrevet at man skal det?
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
|
Sendt: 19-Februar-2008 kl. 09:42 |
Stampe skrev:
hedberg skrev:
|
Og hvor står det skrevet at man skal det?
|
det står nok ikke nogen steder, men ville være god service. tp musik marked har det stående på, deres importtitler. det kan ikke være det store arbejde.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
|
Sendt: 19-Februar-2008 kl. 09:57 |
Ning skrev:
Jeg syntes også at man burde kunne regne med at der er danske tekster på film købt i elgiganten.
Da jeg fik de film der var med i elgigantens Toshiba-tilbud var jeg også meget overrasket over at der ikke var dk-tekst på dem alle, DET var træls.........(ja det syntes jeg, også selv om der ikke var nogen i dette forum der gav mig ret )
|
jeg vil godt give dig ret i at de godt, kunne have oplyst om at det ikke var alle titler som ville komme med tekst.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
hedberg
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
|
Sendt: 19-Februar-2008 kl. 10:35 |
Stampe skrev:
Og hvor står det skrevet at man skal det? |
Dengang jeg gik i skole og blev undervist i købeloven var der passager om at produkter skulle sælges med dansk vejledning mm. (indrømmer det er omkring 15 år siden).
Jeg ser ovenstående som faldende ind under en sådan en lovtekst. Iøvrigt tager du det ud af contekst - Jeg skriver ovenstående som en del af en samlet tekst hvor jeg roser ElGiganten for generelt at have en yderst liberal byttepolitik.
Det er noget andet når man går i special forretninger, men ElGiganten ønsker at være Hr og Fru Danmarks elektronik varehus.
|
 |
Sandal
Guld medlem
Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
|
Sendt: 19-Februar-2008 kl. 10:43 |
hedberg skrev:
... at produkter skulle sælges med dansk vejledning mm. Jeg ser ovenstående som faldende ind under en sådan en lovtekst. |
Du kan ikke sammenligne en brugervejledning med teksterne på en film. Det må komme an på en konkret vurdering efter købelovens § 76, stk. 1, nr. 3:
...sælgeren har forsømt at give køberen oplysning om forhold, der har haft betydning for køberens bedømmelse af genstanden, og som sælgeren kendte eller burde kende...
Redigeret af Sandal - 19-Februar-2008 kl. 10:44
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
 |