recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er dette 50" godt nok ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr dette 50" godt nok ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
_NeO_ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Juli-2006
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: Er dette 50" godt nok ?
    Sendt: 03-November-2007 kl. 18:58

Davs

Vi overvejer MEGET kraftigt at købe nyt tv. (Vi har iforvejen et 32" CRT widescreen)

Vi har valgt at det SKAL være 50" - vi bruger det mest til Media Center osv. i den dur

Vi har kigget MEGET på samsungs produkter, og er faldet pladask for PS-50C9

Vi har fået et tilbud på 14.999,- hos Expert, og syntes det lyder meget fornuftigt..

Hvad siger i??

Eneste jeg lige ser som en ulempe må være, at det kun er 720i. altså kun HD Ready, men mon dette er nogen ulempe ?

Til top
Anden4220 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-November-2006
Sted: Denmark
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2007 kl. 19:00

Panasonic px/pz(fuld HD)70/700 eller pioneer

Panasonic TH37PX80
Sony surround
Apple Airport express
Triax C-HD415CX
Playstation 3

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2007 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af Anden4220 Anden4220 skrev:

Panasonic px/pz(fuld HD)70/700 eller pioneer

Enig ! Er sgu lidt bekymret for Samsungs "designfælle" . . . ! 

Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2007 kl. 21:12

Samsung's plasma skærme er nu ganske gode, det kan man se på denne test: http://www.hdtvorg.co.uk/reviews/plasma/samsung_ps42q97hdx.h tm

Men jeg ville nok vælge den store Q 91/92/96/97 serie, da den er klart bedre til at visse bl.a. sort . I kan få den billigere her, kender dog ikke til stedet, måske andre gør:

http://www.komplet.dk/k/kl.aspx?bn=10449

Til top
_NeO_ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2007 kl. 21:40

Kan du fortælle hvad forskellen på fx. Q91 og C9 er ??

Specs er akkurat ens.. og design også.

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Samsung's plasma skærme er nu ganske gode, det kan man se på denne test: http://www.hdtvorg.co.uk/reviews/plasma/samsung_ps42q97hdx.h tm

Men jeg ville nok vælge den store Q 91/92/96/97 serie, da den er klart bedre til at visse bl.a. sort . I kan få den billigere her, kender dog ikke til stedet, måske andre gør:

http://www.komplet.dk/k/kl.aspx?bn=10449

Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2007 kl. 09:19

Ja det er rigtigt at de ser meget ens, men der lidt forskellige i designet på C9 og Q9 serien. C9 benytter FilterBright, mens Q9 bruger Ultra filterBright. Så C9 er "billig" udgaven ag Q9

Samsung Q96 og 97 er danske modeller.

Samsung Q91 og Q92 er vist hentet ind fra udlandet.

http://av.samsung.de/article.asp?artid=8E6A50D1-5125-4947-AE 42-B6DB03859010&show=specs

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2007 kl. 09:41

Ifølge Rasmus Larsen fra Flatpanels.dk, er Samsungs skærme ikke på niveau m feks Panasonic rent billedmæssigt. Han bekendtgjorde i en anden tråd for nyligt,at Flatpanels her en Samsung plasma i test. Men så vidt jeg kan se er selve testen endnu ikke offentliggjort på deres site . 

Til top
_NeO_ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2007 kl. 12:01

Okay dert lyder yderst interasant.

Du har ikk en mail til Manden = Rasmus Larsen

Og måske et link til et tilsvarende pana ?

Grunden til vi er faldet pladask for Samsung, er simpelthen at designet er kanont, og ikke alt for firkantet som andre store plasma´er.!

Btw. tak for hjælpen hidtil.

Mvh.

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Ifølge Rasmus Larsen fra Flatpanels.dk, er Samsungs skærme ikke på niveau m feks Panasonic rent billedmæssigt. Han bekendtgjorde i en anden tråd for nyligt,at Flatpanels her en Samsung plasma i test. Men så vidt jeg kan se er selve testen endnu ikke offentliggjort på deres site . 

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2007 kl. 15:52
Jeg har set samsung q-serie live, med alm. antennesignal. De gør det nu meget godt. Men som Lennon også skriver, jeg er også bange for designfælden.
Jeg tror mange vælger Samsung fordi de får et flot tv, designet er jo i top. Mens billedet ikke er designet og indpakningen værdig. De er dog kommet efter det med deres nye serie.
Men jeg synte bestemt ikke det kommer op på niveau med Panasonic og da slet ikke pioneer!

MVH
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
_NeO_ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2007 kl. 18:13

Har du et bedre forslag så ?? evt. et link ?

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Jeg har set samsung q-serie live, med alm. antennesignal. De gør det nu meget godt. Men som Lennon også skriver, jeg er også bange for designfælden.
Jeg tror mange vælger Samsung fordi de får et flot tv, designet er jo i top. Mens billedet ikke er designet og indpakningen værdig. De er dog kommet efter det med deres nye serie.
Men jeg synte bestemt ikke det kommer op på niveau med Panasonic og da slet ikke pioneer!

MVH

Til top
pjoska Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 566
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2007 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af _NeO_ _NeO_ skrev:

Davs

Vi overvejer MEGET kraftigt at købe nyt tv. (Vi har iforvejen et 32" CRT widescreen)

Vi har valgt at det SKAL være 50" - vi bruger det mest til Media Center osv. i den dur

Vi har kigget MEGET på samsungs produkter, og er faldet pladask for PS-50C9

Vi har fået et tilbud på 14.999,- hos Expert, og syntes det lyder meget fornuftigt..

Hvad siger i??

Eneste jeg lige ser som en ulempe må være, at det kun er 720i. altså kun HD Ready, men mon dette er nogen ulempe ?

Personligt ville jeg kigge lidt mere på tingene, og lægge turen forbi flere butikker, og så ville jeg kigge dybt i pengepungen og sige hvor mange penge vil jeg bruge og hvad er mine krav. Bare i holder jer fra LCD kan det ikke gå helt galt  720 P må minimum være et must.

Redigeret af pjoska - 04-November-2007 kl. 18:30
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu