recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dali Concept Sub ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDali Concept Sub ?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
hik7 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Marts-2007
Status: Offline
Point: 235
Direkte link til dette indlæg Emne: Dali Concept Sub ?
    Sendt: 19-Maj-2007 kl. 18:17

Jeg har en denon 2807,  og når jeg køre den setup kommer der også lyd igennem. min sub..

men når jeg hører musik siger suben ikke i pip ?

(også selvom jeg skruer helt op for den bagpå og sætter den til +12db på denon) og mine 2 front højtaler spiller fint, og jeg kan se at der er lys i denon i sub iconet?

ellers har jeg

2 x Dali concept 8
2 x Dali concept 1
Dali concept center

Redigeret af hik7 - 19-Maj-2007 kl. 19:01
Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Maj-2005
Point: 1049
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2007 kl. 19:48
jeg tror du skal sætte dine front højtalere til "small" i setup'en på den kanal - på din reciever.
Ved "small" arbejder sub'en med de "små" højtalere, dvs leverer bassen - men hvis den ikke står der, tror recieveren du har "store" højtalere som selv gør alt arbejdet.

evt ?
Til top
hik7 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2007 kl. 17:46

Jammen når jeg kører setupen indstiller den selv til large, skal den ikke det? jeg mener burde sub.en ikke spille rigtigt alligevel ?

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2007 kl. 08:45
Oprindeligt skrevet af hik7 hik7 skrev:

Jammen når jeg kører setupen indstiller den selv til large, skal den ikke det? jeg mener burde sub.en ikke spille rigtigt alligevel ?

Det er faktisk begrænset hvor meget lyd der kommer ud af subkanalen, så vil du har at subben snakker mere med skal du som nævnt før.. efter autosetup gå ind manuelt og sætte dine højtalere til small, derved sender forstærkeren automatisk ekstra lyd ned til subben, i og med mest lyd kommer forfra kan man derfor med held få mere ud af sin sub ved at sætte alle sine højtalere i setuppen til small.. også fronthøjtalerne... det skulle gerne give dig noget mere lyd ud af subben.

Mvh

René
Til top
hik7 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2007 kl. 13:28

okay det skal prøves når jeg kommer hjem, så skal delfrekvensen for sub være på 80 ? og resten skal være over?

både for mine dali concept 1 og 8 ?

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2007 kl. 21:19

okay det skal prøves når jeg kommer hjem, så skal delfrekvensen for sub være på 80 ? og resten skal være over?

både for mine dali concept 1 og 8 ?

Det kommer nok lidt an på om du kan retningsbestemme subben.. prøv med 80hz først, og syntes du at du kan retningsbestemme den så prøv med 60hz... det kommer også lidt an på hvor meget du vil have den skal snakke med... kører du frekvensen ned kan du lettere køre effekten op sådan den giver mere kraft ved eksplosioner og sådan, hvor at er du på 80hz vil den nok snakke mere med også kører man typisk effekten lidt ned.. også får du ikke så meget effekt punch ud af den som "shockffekt"..

Prøv feks at vælge en larmescene ud, og sæt delefrekvens til 40hz og sæt effekten rimeligt højt og lyt, prøv så samme scene hvor du sætter delefrekvensen på 80hz men lidt lavere effekt og se hvad der lyder bedst for dig (så har du en ide om forskellene.... jeg syntes faktisk selv at en delefrekvens på mellem 40-60 hz også rimelig høj effekt virker bedst for mig.. men jeg har også nogle højtalere som generelt kan spille godt med nedad så jeg bruger subben mest som shockeffekt. 

Mvh

René
Til top
hik7 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2007 kl. 11:19
okay... men jeg mener sidst jeg roede med det, ku sub'en ikke komme under 80hz og den gik op til 250hz
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2007 kl. 11:49
hvad er det for en sub?
Mvh

René
Til top
hik7 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2007 kl. 12:01

Dali Concept Sub....

Det er via OSD på min denon 2807, jeg har prøvet at indstille det, men som sagt har ikke prøvet at sætte mine front + center til small endnu, lige nu er det kun mine baghøjtalere der køre small.. men de står vist til 60hz?

er det ik kun når højtalerne står til small du kan ændre delfrekvensen på dem ?

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2007 kl. 12:36

Dali Concept Sub....

Det er via OSD på min denon 2807, jeg har prøvet at indstille det, men som sagt har ikke prøvet at sætte mine front + center til small endnu, lige nu er det kun mine baghøjtalere der køre small.. men de står vist til 60hz?

er det ik kun når højtalerne står til small du kan ændre delfrekvensen på dem ?

der er egentlig en udmærket beskrivelse af tilslutningen af subben i manualen Fra side 9.

Jeg vil anbefale at du sætter alle til small, så sender forstærkeren signalet ned til subben udfra den delefrekvens du har tildelt i forstærkeren.

På subben vil jeg anbefale at du lader den stå til den højestefrekvens sådan det er forstærkeren der styrer det så crossover på subben står på 170, og du skal gerne kunne sætte delefrekvensen til subsignalet i forstærkeren på frekvenser i stil med.. 40-60-80-100-120 osv... og der vil jeg tro du nok har mest ud af en indstilling mellem 40-80 hz afhængig af hvordan dit samlede anlæg er indstillet.

På volumenknappen på subben skal du feks sætte den til hvad der svarer til kl 12 eller 1, det kan være en god ide hvis du har powerknappen på auto at justere subbens effekt direkte på subben også give en højere effekt til subben fra forstærkeren da du ellers risikerer at den står og tænder og slukker ofte midt i film.. også har du ikke bulder når du gerne vil have det... alternativt lade den stå tændt hele tiden og feks styre anlægget fra en samlet kontakt så du selv tænder og slukker det hele på en gang.

Hvis du bruger Denons autosetup vil du sikkert opleve at bagkanaler samt sub kanalen godt kan tåle at blive skruet mere op for at det lyder som en større enhed, alternativt kan jeg anbefale nogle af de lydtestsignaler som er i Digital video essentials de er faktisk ok til at indstille et surround anlæg med. bla. fordi du har testlyde som simulerer at lyden kommer mellem højtalerne sådan du får en god individuel balance... autosetupen er ok til meget.. men syntes ikke den indstiller lyden højt nok på alle højtalere jvf. mit øre

Mvh

René
Til top
hik7 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2007 kl. 12:59

Mange tak!
Tror jeg vil lade den stå på on hele tiden på suben, og så skrue helt op for suben både på effect og delfrekvens, så kan jeg styre det hele fra min denon!

Hvor kan jeg købe den dvd du snakker om?

Håber virkelig det kommer til at spille, for jeg har aldrig hørt et kvæk fra den når jeg har spillet stereo, og kun meget lidt i film..

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2007 kl. 13:14

Mange tak!
Tror jeg vil lade den stå på on hele tiden på suben, og så skrue helt op for suben både på effect og delfrekvens, så kan jeg styre det hele fra min denon!

Hvor kan jeg købe den dvd du snakker om?

Håber virkelig det kommer til at spille, for jeg har aldrig hørt et kvæk fra den når jeg har spillet stereo, og kun meget lidt i film..

du kan styre det hele fra Forstærkeren... men det er vel ikke at anbefale og lade subbens interne fortsærker stå på fuld skrald... lad den stå op til max kl 2 og juster så fra forstærkeren.

Digital video essentials kan du bla købe her

Normal vil jeg sige at du slet ikke skal køre med subben når du hører stereo... det gør jeg ihvertfald ikke selv... den kører jeg udelukkende med når det er surround (der er jo heller ikke sub lyd med når du kører stereo, med mindre du har sat dine fronter til small og sikret dig at der er signal til subben.. kan ses i displayet på denonforstærkeren)

er dine højtalere nye?, så skal de spilles til førend du oplever især bassen giver mere dynamik.. det er jo varieret hvorlænge det tager afhængig hvilken musik du hører og hvor højt

Redigeret af rhsin - 23-Maj-2007 kl. 13:18
Mvh

René
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu