recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bør jeg være bekymret?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bør jeg være bekymret?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bør jeg være bekymret?
    Sendt: 22-Oktober-2025 kl. 09:23
I aftes modtog jeg en sms, som sagde, at mit Apple ID blev brugt til at logge på et sted i Kina. Jeg blev samtidig anbefalet at skifte log-in, hvis det ikke var mig.
Bør jeg være bekymret?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40787
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2025 kl. 09:34
 Jeg ville da ikke være rolig med sådan en meddelese, så jeg ville skifte alle koder. Går ud fra at den SMS du modtog er verificeret kommende fra Apple.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2025 kl. 10:00
Pas på at det ikke er phishing. Tjek afsender på mail og SMS. Pas på med at trykke på links i emailen.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 5419
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2025 kl. 10:51
Ja pas på!

Jeg fik opkrævning på 2 sms til et nr i Japan. Det kostede 2,50kr, det var ikke pengene, men det var mere det mystiske i at det sker. Så jeg tog en snak med EESY kundeservice, som foreslog jeg skulle slette alt på tlf. Det synes jeg nu er lige drastisk nok. Men sker det igen, blir jeg nok nødt til at gøre det, da de nævnte phishing.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2025 kl. 11:04
Hvem fik du sms fra?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2025 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvem fik du sms fra?

Klaus
Jeg fik ikke en sms fra nogen. Men opkrævning for 2 sms jeg havde sendt til Japan. Kiggede selvfølgelig i min sms oversigt, og kunne ikke genkende dato og klokkeslet for afsendelsen. Så det måtte jo være en der var afsendt i mit nr, men ikke fra min tlf. Så måske har jeg phishing på tlf, som aflurer mit tlf nr og andre data. Men jeg er ikke så nervøs fordi jeg bruger ikke bank app, og mitID kan de ikke bruge til en skid, da jeg bruger ansigt genkendelse. Men jeg har da Sundhedskort og Kørekort på tlf, så det kan vel misbruges.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2025 kl. 14:38
Android eller iOS?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2025 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Hvem fik du sms fra?

Klaus
Jeg fik ikke en sms fra nogen.

Sorry det var til fltk jeg ville have stillet spørgsmålet….

Klaus
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2025 kl. 15:41

Hvem fik du sms fra?

Klaus
Jeg fik ikke en sms fra nogen.

Sorry det var til fltk jeg ville have stillet spørgsmålet….

Klaus
Helt ok! Mon ikke han fik sms fra Apple?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2025 kl. 15:47
Ja, den var ANGIVELIGT fra Apple. Blev hurtigt slettet uden at klikke på noget.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2025 kl. 16:02

Har du mere end en Apple enhed?
Har du nogensinde fået sms fra Apple?

Klaus 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2025 kl. 17:14

Har du mere end en Apple enhed?
Har du nogensinde fået sms fra Apple?

Klaus 
Ja jeg får altid en sms når der logges på en enhed. Og det er ikke altid mig der logger på, men jeg har endnu ikke oplevet noget farligt
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu