recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Solgt: yamaha rx-a3020
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Solgt: yamaha rx-a3020

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Allanbp Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-November-2006
Sted: Holbæk
Status: Offline
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allanbp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Solgt: yamaha rx-a3020
    Sendt: 09-August-2022 kl. 14:09
Jeg har en yamaha rx-a3020, driller lidt med at vågne op, tager ca 5-7min fra den tændes til den vil afspille lydformater. 

Har fået af vide at det kan afhjælpes enten ved at skifte hele dsp boardet i den, (Dette skulle koste 4000-4500kr af få skiftet inkl. arbejdsløn og reservedele).
Dog skulle det også kunne lade sig gøre at give den noget flux, da det åbenbart er en lodning som ikke er god længere.

Receiveren har stået i et ikke ryger hjem, den har altid haft rigeligt med luft omkring sig, og har derfor kunne trække vejret.

Hvad kan sådan en være værd i den stand som den står i?

Målemikrofon, fjernbetjening og manual følger selvfølgelig med

Giv evt et bud.

Redigeret af Allanbp - 27-December-2022 kl. 19:24
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5340
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2022 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af Allanbp Allanbp skrev:

....
Dog skulle det også kunne lade sig gøre at give den noget flux, da det åbenbart er en lodning som ikke er god længere.
...

Lyder som værende dette problem som der siges gælder for flere modeller:
https://www.youtube.com/watch?v=hwnU7zkvn0E&ab_channel=NorCal715

For mig at se vil det ikke hjælpe med flux og ny lodning, fejler er internt i DSP chippen, så den skal skiftes. Dead

Om det er muligt, tja hvis man kan få fat på den. Men ifølge kommentarsporet skal den programmeres, det bliver nok svært at skaffe den kode der skal brændes deri. LOL

Pris for dyret, ikke meget hvis ovestående passer. Wink

Redigeret af JørgenT - 09-August-2022 kl. 17:22
Mvh. JørgenT
Til top
Allanbp Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allanbp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2022 kl. 17:44
Har haft læst i flere kommentar spor også, og har også haft talt med diverse værksteder, som bakker op om det første jeg har skrevet.

DSP chips skal ikke omprogrammeres medmindre at du vælger at fjerne chippen og lode en ny på. I stedet skiftes boardet, og det vil koste de 4000-4500 inkl dele og løn. (Og board er til at få det er på lager)

Det skulle kunne afhjælpe problemet at lave det såkaldte flux, genlodning eller hvad det nu hedder. Det er også vist i flere youtube videoer. 

Men har du lyst til at give et bud?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2022 kl. 18:13

Har haft læst i flere kommentar spor også, og har også haft talt med diverse værksteder, som bakker op om det første jeg har skrevet.

DSP chips skal ikke omprogrammeres medmindre at du vælger at fjerne chippen og lode en ny på. I stedet skiftes boardet, og det vil koste de 4000-4500 inkl dele og løn. (Og board er til at få det er på lager)

Det skulle kunne afhjælpe problemet at lave det såkaldte flux, genlodning eller hvad det nu hedder. Det er også vist i flere youtube videoer. 

Flux og genlodning kan give resultat, fordi chip internt bliver stresset og laver forbindelse igen - for en periode. LOL
Der er også nogle som det ikke virker for. Wink

Fra kommentarer:
"The solution is to replace the D80YK113CPT4 DSP chip with the later D80YK113DPTP4"
"Does it require any programming?"
"no once you fit the replacement u just need to do firmware update thru USB should work"

Så der er måske muligheder Smile

Synes ikke jeg har lyst til at spille Lotto med reparation. Big smile
Mvh. JørgenT
Til top
Allanbp Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allanbp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2022 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Flux og genlodning kan give resultat, fordi chip internt bliver stresset og laver forbindelse igen - for en periode. LOL
Der er også nogle som det ikke virker for. Wink

Fra kommentarer:
"The solution is to replace the D80YK113CPT4 DSP chip with the later D80YK113DPTP4"
"Does it require any programming?"
"no once you fit the replacement u just need to do firmware update thru USB should work"

Så der er måske muligheder Smile

Synes ikke jeg har lyst til at spille Lotto med reparation. Big smile

så du har reelt ingen interesse i den her reciever, end ikke at komme med et bud.

Så vil jeg da sige tak for dit bidrag, det var meget hjælpsomt.
Til top
Allanbp Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allanbp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2022 kl. 16:52
kom glad og giv et bud.
Til top
hifibo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-September-2007
Sted: Denmark
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifibo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2022 kl. 09:50

Intet efter min mening, selvom en tvivlsom operation til høj eller lav pris måske kan redde den, så er det stadigt en reciever som er en generation for gammel til at være OK (ingen atmos).
Personligt ville jeg hælde den i metalskrot
/bo
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 5072
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2022 kl. 10:55
Ja der er nok ingen interesse for noget der står til en dyr reparation.

Som eks har jeg en næsten ny EL cykel der ikke vil køre, den kan heller ikke sælges. Formentlig kun en løs forbindelse, i værste fald et nyt batteri.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Timeguardian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Timeguardian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2022 kl. 19:26
Hej

Har du den originale kasse, hvis den skal sendes  ?

Hilsen Brian
Til top
Allanbp Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allanbp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2022 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af Timeguardian Timeguardian skrev:

Hej

Har du den originale kasse, hvis den skal sendes  ?

Hilsen Brian

Nej det har jeg ikke, men har en anden kasse som den sagtens kan være i. Dog bliver fragten vel lidt høj, den vejer ca 20kg.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 5072
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2022 kl. 21:09
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2022 kl. 21:30

...
Dog bliver fragten vel lidt høj, den vejer ca 20kg.
Så er det spændende om den er lidt over 20Kg, som vist er grænsen for pakkepost?Smile

Mvh. JørgenT
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu