|
Solgt: yamaha rx-a3020 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Allanbp ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-November-2006 Sted: Holbæk Status: Offline Point: 471 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-August-2022 kl. 14:09 |
|
Jeg har en yamaha rx-a3020, driller lidt med at vågne op, tager ca 5-7min fra den tændes til den vil afspille lydformater.
Har fået af vide at det kan afhjælpes enten ved at skifte hele dsp boardet i den, (Dette skulle koste 4000-4500kr af få skiftet inkl. arbejdsløn og reservedele). Dog skulle det også kunne lade sig gøre at give den noget flux, da det åbenbart er en lodning som ikke er god længere. Receiveren har stået i et ikke ryger hjem, den har altid haft rigeligt med luft omkring sig, og har derfor kunne trække vejret. Hvad kan sådan en være værd i den stand som den står i?
Målemikrofon, fjernbetjening og manual følger selvfølgelig med Giv evt et bud. Redigeret af Allanbp - 27-December-2022 kl. 19:24 |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5340 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
For mig at se vil det ikke hjælpe med flux og ny lodning, fejler er internt i DSP chippen, så den skal skiftes. ![]() Om det er muligt, tja hvis man kan få fat på den. Men ifølge kommentarsporet skal den programmeres, det bliver nok svært at skaffe den kode der skal brændes deri. ![]() Pris for dyret, ikke meget hvis ovestående passer.
![]() Redigeret af JørgenT - 09-August-2022 kl. 17:22 |
||
Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
Allanbp ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-November-2006 Sted: Holbæk Status: Offline Point: 471 |
|
Har haft læst i flere kommentar spor også, og har også haft talt med diverse værksteder, som bakker op om det første jeg har skrevet.
DSP chips skal ikke omprogrammeres medmindre at du vælger at fjerne chippen og lode en ny på. I stedet skiftes boardet, og det vil koste de 4000-4500 inkl dele og løn. (Og board er til at få det er på lager) Det skulle kunne afhjælpe problemet at lave det såkaldte flux, genlodning eller hvad det nu hedder. Det er også vist i flere youtube videoer. Men har du lyst til at give et bud? |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5340 |
|
Flux og genlodning kan give resultat, fordi chip internt bliver stresset og laver forbindelse igen - for en periode. ![]() Der er også nogle som det ikke virker for. ![]() Fra kommentarer:
"The solution is to replace the D80YK113CPT4 DSP chip with the later D80YK113DPTP4" "Does it require any programming?"
"no once you fit the replacement u just need to do firmware update thru USB should work" Så der er måske muligheder ![]() Synes ikke jeg har lyst til at spille Lotto med reparation. ![]() |
||
Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
|
så du har reelt ingen interesse i den her reciever, end ikke at komme med et bud. Så vil jeg da sige tak for dit bidrag, det var meget hjælpsomt. |
||
![]() |
||
|
kom glad og giv et bud.
|
||
![]() |
||
hifibo ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 395 |
|
Intet efter min mening, selvom en tvivlsom operation til høj eller lav pris måske kan redde den, så er det stadigt en reciever som er en generation for gammel til at være OK (ingen atmos). Personligt ville jeg hælde den i metalskrot /bo |
||
![]() |
||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Online Point: 5072 |
|
Ja der er nok ingen interesse for noget der står til en dyr reparation.
Som eks har jeg en næsten ny EL cykel der ikke vil køre, den kan heller ikke sælges. Formentlig kun en løs forbindelse, i værste fald et nyt batteri.
|
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
![]() |
||
Timeguardian ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 318 |
|
Hej
Har du den originale kasse, hvis den skal sendes ? Hilsen Brian
|
||
![]() |
||
|
Nej det har jeg ikke, men har en anden kasse som den sagtens kan være i. Dog bliver fragten vel lidt høj, den vejer ca 20kg.
|
||
![]() |
||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Online Point: 5072 |
|
Relativt billig fragt af 20 Kg med TT og forsikring.
|
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
![]() |
||
|
![]() |
||
Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |