recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Styring af HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Styring af HTPC

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Peter RS Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-April-2015
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter RS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Styring af HTPC
    Sendt: 28-April-2015 kl. 08:41
Men jeg venter på nye knaster så jeg kan købe en ZBOX PI320, er jeg gået i gang med at kigge på styring af HTPC. Min tanke var at købe et Logitech trådløst keyboard med indbygget trackpad. 

Men så faldt jeg over en app der hedder "Remote mouse" - fedt, nu kan heg styre HTPC med smartphon'en og spare de penge og plads på keyboard! 

Andre der har god erfaring med app's til styring af HTPC med smartphone?

Mvh Peter
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2015 kl. 09:30
Min personlige erfaring siger at App's ikke egner sig til hverdags brug - kun til "blær" :)

Man bliver hurtig træt af at skulle have telefonen frem, hvergang man skal skifte kanal, skrue op osv. samt man bliver nød til at kigge på telefonen, for at ramme den rigtige knap.. Der går det bedre på en fjernbetjening med fysiske knapper.
Bruger selv en MCE remote, det giver en bedre bruger oplevelse samt det er kone venligt :) (Hvert fald hvis fjernbetjeningen kodes rigtig.)
Mit MCE
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138010&title=diskret-51-setup
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2015 kl. 09:33
App holder ikke i daglig brug. Jeg bruger selv en Philips Pronto + Dinovo edge.

Mvh BS
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2015 kl. 09:54
hvis det skal være en app, så synes jeg klart du skal prøve at tjekke unified Remote ud.

https://www.unifiedremote.com

Der er næsten ikke det den ikke kan styre.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter RS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2015 kl. 19:46
Tak for tips alle sammen. Jeg starter bare med Smartphone styring, så kan jeg altid opgradere senere. Så har jeg også lidt tid til at sætte mig ind i KODI.

@JordanDK: Super tip, jeg har købt app'en. Klart bedre app! 

Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2015 kl. 06:18
Jeg vil varmt anbefale en rigtig, fysisk remote. 

Jeg startede ud med et trådløst keyboard med trackball, det virkede fint, men dels er det lidt nedtur at skulle huske at du skal trykke K for stop og den slags, dels kommer du aldrig af med følelsen at det er en computer du betjener.

Jeg prøvede mig lidt frem med apps, men som tf-uno er inde på, så er det røvnedern at skulle swipe og finde den rigtige app før du kan sætte filmen på pause, specielt hvis grunden til at du har brug for pause er at din telefon ringer. Det holder bare ikke i praksis.

Det overraskende var, at 5 minutter efter jeg havde sat en rigtig, fysisk remote op, gik min htpc fra at føles som en computer tilsluttet mit tv (hvilket det jo er) til at føles som et "rigtigt produkt". Fornemmelsen af noget nørdet hjemmestrik forsvandt ganske enkelt og det blev i stedet til fornemmelsen af at betjene en harddiskoptager fra fx. Panasonic. Væk var det der med at skulle huske særlige tastetryk og hemmelige håndtryk, tilbage var bare en helt almindelig remote der opfører sig præcis som man forventer af sådan en, play er den der med trekanten, pause er den der med to lodrette streger, lige til at gå til - også for konen og ungerne. 
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter RS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2015 kl. 06:25
Der er vist konsensus her

Er det kodi i alle bruger når i skal have det til at køre lækkert med remote?

Kan man lave IP adresse Ninja tricks i kodi så man f.eks. kan få adgang til den amerikanske Netflix (som jeg lige nu bruger Chrome og Firefox via hulu plug in til)?

Hvad så når i skal søge på noget, og taste en del ord ind - er det ikke besværligt på en remote?
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Oktober-2006
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2015 kl. 07:47
Jeg bruger XBMC og DVBViewer med min fjernbetjening..

Søger ikke på min htpc, den er til film/tv/musik thats it.. Her kan du istedet finde din telefon frem ;)
Mit MCE
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138010&title=diskret-51-setup
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter RS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2015 kl. 09:08
Okay, mit behov er sikkert lidt anderledes end de fleste her. Alt film jeg ejer har jeg på Blu-Ray og DVD, og al den musik jeg ejer streames fra NAS via Sonos eller høres på LP

Min kommende HTPC skal udelukkende være til Netflix, YouTube og andre streaming tjenester. Samtidig vil jeg gerne have den frihed en ægte pc giver ifht IP ændring, og what not.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10510
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2015 kl. 09:49
Køb en Imon remote fra Soundgraph. Den kan sættes op nøjagtig som du vil og den har en rimelig god musefunktion.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter RS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2015 kl. 10:03
Hvis jeg skal taste mange ord, så tror jeg ikke det er smart at bruge en remote. Her er en smartphone eller et keyboard nok bedre. Gætter jeg på.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10510
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2015 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af Peter RS Peter RS skrev:

Hvis jeg skal taste mange ord, så tror jeg ikke det er smart at bruge en remote. Her er en smartphone eller et keyboard nok bedre. Gætter jeg på.

Det har du da helt ret i, men er der brug for at taste mange ord for at se f.eks. Netflix?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu