recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

forstærker

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Rudegar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-Marts-2009
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rudegar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: forstærker
    Sendt: 13-Juni-2014 kl. 18:48
har 2 antenner en old school tag en og en plastbox de sidder begge oppe på væggen af huset

har købt et boxer kort for at kunne se tv2 fri

efter hvordan jeg kravler op og forsøger at fin justere dem hver i ser får mine søgning med sony dvb-t2 40" 25 og 55 kanaler dog ingen af dem tv2 fri

boxer mener at der nok skal en forstærker til eller jeg er skod til at justere til at modtage godt nok fra søsterhøj (århus)

kan noget bedre lide f stik end coax og vil helst ikke have en halvhjertet harald nyborg linje forstærker der ikke virker optimalt kan nogen anbefale noget?

ser lidt på den her 
http://www.parabolshoppen.dk/Antenneudstyr/Linieforstaerker/GHV-930-30-dB-husforst%C3%A6rker-med-returvej
men til den pris skal den jo helst også lave kaffe..
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2014 kl. 19:14
Hej "Rudegar".

Hvorfor har du to antenner?

Hvor langt bor du fra søsterhøj?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Rudegar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rudegar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2014 kl. 19:55
der var en da jeg flyttede ind og havde selv en aktiv pt. virker den gammeldags dog bedst
justeringer fik på et tidspunkt den aktive plastik ligner lidt en ældre version af denne her
http://www.av-connection.dk/?PGr=2151&ML=968 samme mærke

har som udgangspunkt kun brug for en hvis den kan give mig dvb-t2, dab, fm og am uden at det giver problemer satte begge op for at kunne se hvilken der virkede bedst

boxers side siger min adresse er
 17 °. Afstanden til senderen er 10 km.

antennerne sidder måske 3 meter oppe på en væg og kan måske ikke pege helt 17 grader nord uden at pege gennem huset men de normale free to air kanaler har virket ok hvis vejet ikke er skidt 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2014 kl. 20:34
To antenner uden det rette samlefilter bliver noget lort.

Jeg fortrækker til enhver tid "gammeldags antenner" de går praktisk taget aldrig i stykker og bruger ingen strøm. Men en passiv antenne dækker aldrig alle frekvenser som de små "smarte" "digitale" antenner.

De små smarte digitale antenner er oftest miserable antenner, det forsøger man at kompensere for ved at indbygge en masse elektronik (som bruger strøm og går i stykker).

I dit tilfælde vil jeg anbefale kun at bruge "digital-skramlet", husk at sæt strøm til, få den peget mod søsterhøj - helst med fri sigt - og fjern så mange af de filtre du har på kablet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2014 kl. 20:35

Til FM og DAB, samt AM skal der bruges separate antenner. Det er ikke nok med den til TV, da det jo er UHF. Din TV antenne skal også placeres bedre.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Rudegar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rudegar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2014 kl. 12:50
så jeg skal droppe tanken om en forstærker og flytte antennerne så der er line of sight og præcist 17grader nord ?
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2014 kl. 15:02
Tror ikke en forstærker vil løse dit problem.

I stedet for at bikse med den gamle antenne vil jeg sætte en ny op. Jeg vil også skifte kablet og gamle udtag.

En antenne der modtager UHF(tv) og en til FM og en til DAB. Du kan samle alle i et filter, således der kun skal et kabel ned.

En anden mulighed er en aktiv antenne som denne.

Her montere du så en strøforsyning på.

Har denne model i mit sommerhus på Lolland. Den modtager danske og tyske kanaler samt FM og DAB uden problemer.

Fordelen ved at skifte ud er at du er sikker på at din installation ikke bliver forstyrret af 4g.

Redigeret af Mufti - 14-Juni-2014 kl. 15:03
Til top
Rudegar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rudegar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2014 kl. 21:06
:/ alle forsøg med at flytte "digital-skramlet" til et sted med line of sight (ikke line of sight rigtig men ingen bygninger der blocker) viste sig at være quit futile
den får de fleste boxer chanaler ind dog ikke tv2-fri som er den eneste jeg har betalt for så den eneste der skulle være tilbage når de 14 dages fri alt er slut

tyder på at jeg må smide boxer kort og kortholder tilbage til dem og se hvor mange at mine penge jeg kan få tilbage :(
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2014 kl. 21:30

Når du siger de fleste, er det så også dem der ligger i samme MUX som fri.? Hvis du kan modtage dem, så skylle du jo også kunne modtage fru.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2014 kl. 21:31

Når du siger de fleste, er det så også dem der ligger i samme MUX som fri.? Hvis du kan modtage dem, så skylle du jo også kunne modtage fri.?
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2014 kl. 21:39
Husk:

DAB udsendes med lodret polarisering.

Antenneforstærker monteres så tæt på antennen som muligt, så det signal der er at forstærke, er så kraftigt som muligt. (Også selv om det kun måtte være en linieforstærker)

Redigeret af turbo2 - 14-Juni-2014 kl. 21:41
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2014 kl. 07:01
Oprindeligt skrevet af Rudegar Rudegar skrev:

:/ alle forsøg med at flytte "digital-skramlet" til et sted med line of sight (ikke line of sight rigtig men ingen bygninger der blocker) viste sig at være quit futile
den får de fleste boxer chanaler ind dog ikke tv2-fri som er den eneste jeg har betalt for så den eneste der skulle være tilbage når de 14 dages fri alt er slut

tyder på at jeg må smide boxer kort og kortholder tilbage til dem og se hvor mange at mine penge jeg kan få tilbage :(
Lige et spørgsmål.

Får antennen strøm?

Den skal have strøm for at virke.

Det får den enten via TV, boks eller power inserter.

Redigeret af Mufti - 15-Juni-2014 kl. 07:02
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu