|
12v trigger relæ |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4468 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-September-2012 kl. 18:53 |
Jeg skal finde en løsning til at få tændt nogle komponenter samtidigt med, at jeg tænder min surroundprocessor. Processoren har 12v trigger udgang, og jeg har hørt om nogle løsninger hvor man laver en stikdåse med indbygget 12v relæ. Er der nogle som kender til en sådan færdiglavet løsning eller har noget keywords til hvad der skal købes ind?
Da de komponenter der skal sluttes til suger en del effekt, er det vigtigt at konstruktionen kan holde til det. Alternativt kan jeg lave flere relæer.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Hov jeg lovede dig da vist for noget tid siden at komme med en beskrivelse af den boks som jeg har lavet. Som jeg vist dengang fortalte så har jeg lidt blandede erfaringer med solid state relæer, hos mig gav mit billige Hongkong-solid state relæ i lidt trafobrum i forstærkeren.
Skal prøve at huske at komme med et par billeder i morgen og evt lave en liste over hvilke stumper der er brugt. |
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
HQjben ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 583 |
Hvis komponenterne kan sluttes til 230V, kunne du med fordel tage en strømspareskinne.
Blot hvis du ikke havde haft tanken :-) |
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4468 |
Der skal bare sluttes effektforstærkere, DSP osv til, så det er helt normale 230v udstyr. Hvilken strømspareskinne understøtter 12v triggers? Hvis der findes en færdig løsning, vil jeg meget hellere dette.
|
|
![]() |
|
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 815 |
Du køber vel bare sådan en TV-spareskinne. Det ene stik til din surround reciever og når den tænder, tænder den for de 4-5 andre udtag på skinnen.
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Efter at have brændt to af, har jeg monteret en almindelig afbryder.
Min PVR er det enste der får strøm hele tiden.
Det er selvfølgelig lidt besværligt først at skulle tænde en afbryder.
![]() |
|
![]() |
|
HQjben ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 583 |
Afbrydere kan fås trådløse...
|
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Så fik jeg endeligt fundet billederne af min lille boks. Beklager de ikke er så skarpe men blev taget med den gamle mobil. Har monteret 3,5mm mini-jack i den til 12volt trigger.
![]() ![]() Redigeret af db89 - 18-September-2012 kl. 11:05 |
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
Dippe ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Oktober-2014 Sted: Spentrup DK Status: Offline Point: 6 |
Hej,
Kan nogen hjælpe med at tænde min Nad c375bee via en Bluesound Node, som har 12v trigger ud? Nad c375bee har ingen 12v trigger in, men kun ud. Er det muligt? Mvh. Torben |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5359 |
Alt kan lader sig gøre, men det er nok ikke nemt med færdigkøbte løsninger her. Du skal vel enten tænde med fjernbetjeningskode i gennem luft, eller i IR in/out stik. Alternativt måske med kode igennem RS232 stik. Så for mig ligner det et avanceret Arduino gør-det-selv programmering projekt, eller lignende som sender kode når Bluesound trigger tænder/slukker. EDIT: Hvordan reagerer den NAD hvis den fra tændt tilstand slukkes på væg stikkontakt, og tændes igen her senere. Tænder NAD så igen af sig selv, eller skal den tændes på apparat ON/OFF /fjernbetjening? Hvis den tænder, kunne triggerboks som vist fra db89 måske klare dit ønske. Mvh. JørgenT Redigeret af JørgenT - 26-Oktober-2014 kl. 13:29 |
|
![]() |
|
Dippe ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Oktober-2014 Sted: Spentrup DK Status: Offline Point: 6 |
Hej Jørgen,
Den står i standby mode efter afbrydelse på stikkontakten. Forslaget om en lille Arduino-box lyder tiltalende. Den ville blive et hit for mange ![]() Hvem kan strikke sådan en sammen til formålet? Mvh. Torben
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |