|
Hvorfor gider man at blive ved??? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
pjonassen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 154 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Juli-2012 kl. 15:26 |
Jeg har lige fået nyt lydsystem.
DEN her gang beslutter jeg mig for at gå "All-in". Den her gang skal det gøres rigtigt. Der indkøbes 1 meters stykker af kabel og kabelbakker for at finde det bedst match (Læs: mindre kabelbakker, mindre synligt). Alt er timet og tilrettelagt. Jow jow. Det starter godt. Signalkabler - Check! ![]() ![]() Højttalerkabler - Check! ![]() ![]() Alle strømkabler samlet i en stikdåse og klart markeret med Dymo, så jeg ikke skal gætte mig frem til hvilket strømstik der passer til hvilket udstyr - Check! ![]() Slutresultat....... ![]() ![]() Hvordan ender man med så meget planlægning her? Bemærk venligst i baggrunden i kabelvivaret at der går faktisk kabekbakker som efter planen skulle benyttes. Jeg investerede ovenikøbet i en Geringsav for at komme pænt omkring stikkontakter. Jeg fatter det ikke. Hvad gør I andre? Nu er jeg jo rigtig mand så jeg kan overse meget rod, men lige det her irriterre mig. Ikke mindst fordi jeg godt selv kender opskriften på at rette det...alle kabler og stik ud igen fra surround, HTPC, Bluray og alt det løse og starte forfra - men jeg ORKER ikke. Men her er det "færdige" resultat. ![]() Redigeret af pjonassen - 15-Juli-2012 kl. 15:28 |
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6286 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej , det ser ellers super flot ud
![]() MVH
|
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1844 |
Det er en fin lille bio du har fået banket ned der.
Vedr. kabel rod, har du ikke mulighed for at gemme det i selve TV møblet ? Se min bio tråd der har jeg gemt alle ledninger der, jeg "hader" også ormegården så har gjort mest muligt ud af at gemme ledninger væk.
|
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1844 |
NB. hvad er det enlig for noget udstyr du har ?
Fordi, er dine subber ikke vendt forkert, med porten udad !!!
|
|
![]() |
|
pjonassen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 154 |
Tv'et er en 60 tommers LG (ps8000). Surrounden er en onkyo 809. BD'er en OPPO 93-eu (regionsfri). Front- og centerHøjttalerne er Focal Sib XL. Baghøjttalerne er også Focal sib. Subben er Focal Cub. Jeg kører 7.2.
Hvordan ville du ellers placere Subben? ![]() ![]() Mht kabler, så var min plan (som du kan se på kabelbakkeføringen) at gemme alle kabler bag TV-møblet. Det kiksede så en smule. ![]() @hopgreve MDF-pladerne lyder helt bestemt som en fornuftig løsning. |
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2412 |
Nu vi er igang med kabelrod, hvordan kan det være, at hvis man tager en alm. 5 m forlængerledning, ruller den pænt og omhyggeligt sammen når den ikke er i brug og lægger den stille og roligt ned i en skuffe, så er den totalt sammenfiltret og med knuder flere steder når man 3 uger senere tager den op ad skuffen igen?Jeg er ikke en skid imponeret af de der tryllekunstnere der kan trylle en knude frem midt på et reb, for det kan mine forlængerledninger også, helt af sig selv..
|
|
![]() |
|
Stromgren ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2010 Sted: Valby København Status: Offline Point: 275 |
man gemmer bare kablerne i set tv møbel og bag det.
|
|
Panasonic TX-P50G30Y
Marantz sr7005 receiver Nad t557 Bluray Dali Lektor 6 fronter Dali Lektor Lcr Center gale 3060 Bipolar Bag |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Jeg bruger dem her:
http://www.google.dk/search?q=blue+lounge+cable+box&oe=UTF-8&hl=da&client=safari&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=NboDUIOLLsTItAbGz4m-Bg&biw=768&bih=928&sei=OLoDUOCFIoTJsgapzazuBg Kan købes her http://www.rumessens.dk/bluelounge-cablebox-sort/ Redigeret af Yakken - 16-Juli-2012 kl. 08:55 |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Din Sub er ok, jeg troede at det var en anden type
|
|
![]() |
|
Lightyear ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 527 |
Du kan starte med at bruge kabler der har den korrekte længde, så der ikke er så meget overskudskabel til at flyde bagefter
![]() |
|
![]() |
|
Zola25 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 267 |
Jeg bruger disse som samlekasse - det fungerer fint med at trække kabler igennem hullerne -
Der er plads til både eksterne harddiske, WiFi, Kabler, stikdåser osv..
|
|
Samsung UE55JS8005 (KEF T201/5.1)
BenQ W5000 Denon AVR 1911 Oppo BDP-103 B&W 684 + HTM62 + Dali Basis 100 Sub. (7.1) Playstation 4 Zaptor |
|
![]() |
|
R0mme1 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Juli-2012 Status: Offline Point: 8 |
Jeg gemmer alle mine kabler om bag tvet :)
|
|
Billede:
Panasonic: TX-42VT30E - 3d tv Alienware: AW2310 120hz 3d monitor Lyd: LG HB954SP, og ASUS Xonar DX lydkort |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |