recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harmony 900 eller anden RF remote
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHarmony 900 eller anden RF remote

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
MaxPower Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-Juli-2008
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Emne: Harmony 900 eller anden RF remote
    Sendt: 10-Oktober-2011 kl. 12:48
Hej

Jeg har pt en Harmony One, som jeg generelt er rigtig glad for. Den lader dog til at være på vej i graven, da pixlerne på displayet falder som fluer for tiden, så jeg er lidt på udkig efter dens erstatning.

Jeg synes som sagt godt om de fleste aspekter af Harmony One - selve remoten er lækker, logisk opbygget, og med gode knapper. Programmeringssoftwaren har jeg også overlevet.
Hvad jeg dog er rimelig træt af er begrænsninger i IR-senderen og i særdeleshed kombineret med en noget sart IR-modtager på min yousee (samsung) boks.

Overvejer derfor meget kraftigt om ikke det er på tide at skifte til et RF remote system.
Spørgsmålet er bare hvilket, og om Harmony 900 som en oplagt kandidat virkelig er god når det kommer til stykket?

I mit setup skal remoten kunne styre et Panasonic TV, Onkyo forstærker, Panasonic DVD og en Yousee Hd-boks. Hele skidtet står i et åbent tv-møbel, og Onkyoen fylder dybden helt ud. Især sidstnævnte gør mig lidt bekymret for Harmony 900's koncept med IR-blasters der skal stå foran enhederne. 

Så derfor spørgsmålene:
- Hvordan er folks reelle erfaringer med Harmony 900, og vil den komme i problemer med mit setup hvor der ikke er plads foran alle enheder til IR-blaster?
- Hvad findes der af alternativer på markedet som ikke skal koste en mio mia eller blive til et kæmpe gør-det-selv-projekt? Systemet skal naturligvis kunne kodes efter aktiviteter.
Til top
theman7979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juli-2009
Point: 119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2011 kl. 13:11
stod i samme situation som dig.

Min løsning var følgende:

Harmony 900, men i stedet for at bruge de medfølgende blastere har jeg købt micro-emittere og monteret dem inde i TV - mediaplayer - receiver - og TDC-TV boks.

Det er 100% usynligt og virker som en drøm i en afstand af omkring 10 meter. 

Til top
MaxPower Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-Juli-2008
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2011 kl. 14:08
theman ->  Meget interessant. Dvs man kan bare koble nogle andre IR-blasters til kontrolboksen i harmony 900 end de medfølgende?
Er kontrolboksen i øvrigt begrænset til at der kun kan sidde 2 ekstra blasters på ud over at boksen også selv er en IR-emitter så vidt jeg forstår? Eller er det en smal sag at få sat flere på?

Ved du hvad jeg skal gå efter hvis jeg bare vil have nogle eksterne blasters til montering direkte over apparatets IR-modtager?

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2011 kl. 16:06

Korrekt - hvis du ikke ønsker at bruge Logitechs egen løsning, kan du sagtens koble de blastere/emittere du ønsker til kontrol boksen.

Vær opmærksom på følgende:

- Der skal et mono 2,5mm microjack stik i kontrolboksen, ved ikke om stereo stik også virker.

- De enheder jeg har tilsluttet bruger et mono 3,5mm minijack stik, og jeg benytter derfor denne adapter http://www.av-cables.dk/lydkabler/microjack_kabel/microjack_adapter/25_mm_mono_microjack_han_35_mm_mono_hun_5739_da.html

- Som du selv nævner er kontrolboksen begrænset til to ekstra udgange. Da jeg skal have fire enheder tilkoblet har jeg købt denne splitter http://www.ebay.co.uk/itm/3-5mm-Mini-Jack-Mono-Splitter-Adaptor-2-into-1-/320713959568?pt=UK_Computing_CablesConnectors_RL&hash=item4aac0aa890.

Som sagt før kan det godt se ud til at være lidt hokus pokus, men det virker altså upåklageligt. Jeg har læst på nettet, at folk har brugt eksterne blasters forlænget med over 30 meter ekstra kabler, og det har stadig virket fint.

God fornøjelse.
Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Point: 555
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2011 kl. 16:48
Jeg bruger en One4all Xsight Touch (koster ca. 680 kr fra amazon Tyskland) + dens tilsvarende RF extender (ca. 400 kr ). Der følges 6 IR-emitters med i pakken (så du kan betjene op til 6 apparater skjult i et skab).
Den virker meget godt hos mig. Jeg kan ligge på min seng i soveværelset og skifte tv-kanal i stuen når min søn råber på en anden kanal Smile

EDIT: Har aldrig prøvet Harmony s/w, men synes at Xsight Touch s/w er "forholdsvis" nemt at sætte op.

Redigeret af zeryus - 10-Oktober-2011 kl. 16:50
Til top
Wheels Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-September-2008
Sted: Nordsjælland
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2011 kl. 11:56
Jeg har købt et precision cables-sæt til min Harmony 900:
De klistres op foran IR-modtagerne på udstyret, og det fungerer helt fint.

Jeg oplever dog, at Harmonyens signaler nogle gange forstyrres/blokeres, hvis man har aktivt wifi-udstyr tæt på (bærbar/smartphone). Det er ikke værre, end man kan flytte sig / række fjernbetjeningen forbi.
Til top
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2007
Sted: 5300 Kerteminde
Point: 1564
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 06:05
Oprindeligt skrevet af Wheels Wheels skrev:

Jeg har købt et precision cables-sæt til min Harmony 900:
De klistres op foran IR-modtagerne på udstyret, og det fungerer helt fint.

Jeg oplever dog, at Harmonyens signaler nogle gange forstyrres/blokeres, hvis man har aktivt wifi-udstyr tæt på (bærbar/smartphone). Det er ikke værre, end man kan flytte sig / række fjernbetjeningen forbi.

Hvor mange sendere er der på 1 kabel? Er det 4 som på billedet på Logitechs hjemmeside?
+ 70 positive handler!
Til top
Wheels Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-September-2008
Sted: Nordsjælland
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af meta meta skrev:

Hvor mange sendere er der på 1 kabel? Er det 4 som på billedet på Logitechs hjemmeside?
Ja, der er to kabler med hver 4 sendere på, dvs. mulighed for at koble 8 enheder på.

Hvert kabel består i øvrigt af fire selvstændige kabler, der kan trækkes fra hinanden, så det tilsluttede udstår kan godt stå med lidt afstand (f.eks. på fire hylder over hinanden)

Det gennemsigtige, dobbeltklæbende tape, der er monteret på senderne kan dog ikke holde til at blive afmonteret mere end én gang, så man skal helst være sikker på placeringen fra starten - eller have en rulle tape klar selv.
Til top
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2007
Sted: 5300 Kerteminde
Point: 1564
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 12:40
Super - har lige bestilt en enkelt, da Zaptoren ikke fungerer optimalt med blasteren.
Tak for hjælpen
+ 70 positive handler!
Til top
Zagger Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-December-2009
Sted: Tusenæs
Point: 297
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af theman7979 theman7979 skrev:

stod i samme situation som dig.

Min løsning var følgende:

Harmony 900, men i stedet for at bruge de medfølgende blastere har jeg købt micro-emittere og monteret dem inde i TV - mediaplayer - receiver - og TDC-TV boks.

Det er 100% usynligt og virker som en drøm i en afstand af omkring 10 meter. 

Hejsa. Jeg kunne godt tænke mig, at se et billede af det du har gjort, kunne det være muligt. Smile. For boksen til ledningerne (Micro-emittere) skal vel være et eller andet sted.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 20:48

Jeg kan jo ikke tage billeder af noget som ikke kan ses :)

Boksen til emitterne ligger bag min TDC-TV boks, men du kan jo gemme den hvor du har lyst, så længe du kan få ledningerne frem til dine enheder.

Redigeret af theman7979 - 26-Oktober-2011 kl. 20:49
Til top
Zagger Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-December-2009
Sted: Tusenæs
Point: 297
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af theman7979 theman7979 skrev:

Jeg kan jo ikke tage billeder af noget som ikke kan ses :)

Boksen til emitterne ligger bag min TDC-TV boks, men du kan jo gemme den hvor du har lyst, så længe du kan få ledningerne frem til dine enheder.

Nej, det der ikke er der,kan man ikke se, men boksen bag tdc-tv, der går vel et eller andet ud fra den, jeg kender ikke noget til her, men vil gerne, da jeg har tænkt, at anskaffe en RF Extender til min Harmony 1100. Og kan heller ikke lide ledninger ligger og flyder.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu