recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MCE TV+Videotilslutning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMCE TV+Videotilslutning

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
SvendBent Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: MCE TV+Videotilslutning
    Sendt: 06-Marts-2006 kl. 14:48

Hvordan tilslutter man både TV+Video så MCE kan finde begge dele. Jeg har 2 tunerkort og har forbundet TV+Video via antennestikket på MCE, men MCE kan kun finde EPG fra min udbyder TDC Nordjylland postnr. 9900.

Har nogen erfaringer med dette ?

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2006 kl. 17:32

Jeg tror ikke helt jeg fortstår hvad du mangler. Er det signalet fra Videoen du ikke kan se?

Jeg går ud fra at du har sløjfet antennesignalet gennem TV ind og TV ud på videoen, og at denne er tændt når du laver kanalsøgning. Her skal du være opmærksom på at MCE kan finde på at idntificere videoen som den kanal den står på f.eks. TV2, men det kan du bare rette i indstillingerne

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2006 kl. 08:15
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Jeg tror ikke helt jeg fortstår hvad du mangler. Er det signalet fra Videoen du ikke kan se?

Jeg går ud fra at du har sløjfet antennesignalet gennem TV ind og TV ud på videoen, og at denne er tændt når du laver kanalsøgning. Her skal du være opmærksom på at MCE kan finde på at idntificere videoen som den kanal den står på f.eks. TV2, men det kan du bare rette i indstillingerne

Ja jeg har en Selector som er forbundet direkte via Scart i Selector til Scart i video af hensyn til at den afkoder Canal+ og den sender kun det krypterede signal ud via Scart. Det virker fint og jeg kan optage fra Selector til video. Så har jeg forbundet antenne indgang fra selector til video og derefter til tunerkort i MCE (Scaleo E) og den finder uden problem alle kanaler undtaget videoen. Jeg laver en søgning i MCE uden settopboks og med TDC som udbyder og så kan jeg godt forsstå at den ikke kan finde videoen. Men hvis jeg så går ind i TV programguide og vil tilføje en kanal manuelt og finder den frekevns som TDC kanal 37 mapper til i MCE's kanalnøgle (såvidt jeg forstår i mit tilfælde kanal 226 i MCE) så kommer der bare sne.....

Hvad gør jeg forkert ?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2006 kl. 23:18

Ja nu forstod jeg spørgsmålet, men jeg har ikke rigtig nogen bud på løsning, idet jer er antenne/parabol mand

Har du prøvet at få dit TV til at finde frekvensen og så taste det fundne ind i den manuelle tilføjelse?

Der må da være andre der har samme setup som dig. der kan hjælpe!

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2006 kl. 07:55
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Ja nu forstod jeg spørgsmålet, men jeg har ikke rigtig nogen bud på løsning, idet jer er antenne/parabol mand

Har du prøvet at få dit TV til at finde frekvensen og så taste det fundne ind i den manuelle tilføjelse?

Der må da være andre der har samme setup som dig. der kan hjælpe!

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2006 kl. 07:58

Ja det har jeg prøvet og TV'et kan sagtens finde signalet, men hvordan kan jeg se hvilken frekvens det modtager på ?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2006 kl. 09:40

Jeg det ved jeg faktisk ikke.

På mit Philips 42" 9945 er det Menu > Installer > Manuel > Frekvens. her kan jeg så se hvilken frekvens kanalen er på. Men det er forskelligt for de enkelte TV mærker

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2006 kl. 12:40
OK - jeg må rode videre med det - der må jo være andre der har lignende problemer....
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2006 kl. 09:20

Det lykkedes mig at finde frekvensen som min video sender på ved hjælp af TV'et - men det viser sig så at det er frekvensen 703,25 som er den samme som TDC sender Disneychannel på - så der er bare flimmer..

Hvordan får man sin video til at sende på kanl 37 ?(er det kun via scart?)

Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2006 kl. 09:24
Jeg har en af de første Selector, der kan jeg vælge mellem 3 kanaler den kan sende ud via - (via antenne indgang) men kvaliteten er ikke speciel god.
Den Ben
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2006 kl. 09:44

Fungerer videoen hvis du hiver selector boxen fra?

Næsten alle video har mulighed for at skifte til en anden frekvens. Som oftest er det en skrue bagpå videoen der kan skrues på

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2006 kl. 10:07
Ja det har mine tidligere videoer også haft men denne her har ingen knap at skrue på, men spørgsmålet er om kanal 37 kun er defineret som scart og jeg kan ikke få MCE til at virke med scart - så finder den kun en 2-3 kanaler men alle med sne.....
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu