|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
toullouse ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 70 |
![]() Sendt: 18-Januar-2011 kl. 07:54 |
Min Panasonic DMR-EX77 er efter kun ca. 3 år, afgået til de evige elektronikmarker. Dvd drevet er, iflg. reparatøren, blevet defekt og det vil koste en pris af 4100,00 penge at fikse dette. Nypris på denne maskine var ca. 3500,00, så dette regnskab hænger ikke sammen.
Jeg har det behov at, jeg vil optage ganske få film og MEGET lidt behov for div. features. Den skal, som min Panasonic, stort set kun bruges som man før i tiden brugte en vhs maskine, men med den mulighed at, kunne lave en dvd.
Jeg får så øje på en mulighed i form af en digiboks til mpeg 4. F.eks. Strong SRT8110, http://www.strong.tv/tvweb4/index.php?id=2013 hvor jeg har mulighed for at tilslutte enten en usb stick eller ekstern harddisk, men så opstår der et par spørgsmål som I her på dette forum, helt sikkert kan svare på.
![]() Hvis jeg sætter en ekstern harddisk til denne Strong og timer en udsendelse, vil harddisken så tænde og slukke ca. SAMTIDIG med den indstillede tid på Strongboksen eller vil/skal den eksterne harddisk køre hele tiden?
Denne Strongboks kan gemme på usb/harddisk i forskellige formater og jeg har af og til et behov for at gemme en udsendelse/film på dvd.
Kan jeg tage lagringsmediet til min pc og lave en standard dvd. Jeg tror formatet er VOB, som Strong tilsyneladende kan gemme i.
Jeg kan så afspille denne dvd på min alm. dvd afspiller. Vil dette fungere???
Håber I kan hjælpe og evt. komme med bedre løsninger.
![]() Hygge
Per
Redigeret af toullouse - 18-Januar-2011 kl. 08:04 |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10572 |
![]() |
For det første er det ikke en satboks, men en DVB-T boks. Derfor skal du være opmærksom på om du modtager dit signal via parabol eller almindelig tagantenne. For det andet vil den sandsynligvis optage i .ts format, som kræver en omkodning (authoring) på en PCfor at kunne lagres på en video DVD, og ja det vil virke.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
toullouse ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 70 |
![]() |
Ok, hvad ved smede om madlavning Faktisk vidste jeg det godt og det var også det jeg mente. Jeg har også fundet ud af at, der er forskel på "ledning og luft" baserede signaler og jeg bruger antenne, men primært fik jeg svar på om det vil virke. Takker for hjælpen.
Per
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg vil lige melde tilbage ang. den løsning JEG valgte.
Jeg købte hos Znappi en Strong SRT 8110, som landede dagen efter her i huset. Hurtigt og perfekt levering. 565,- penge Hos Elgiganten købte jeg så en Verbatim, som vistnok er en Samsung, 320 ekstern harddisk, 399,- penge og den får strøm via usb porten på modtageren. Altså ikke så meget ledningsbøvl. Alt virker, men der var et par ønsketing på den Strongmodel. Når jeg timer en optagelse, står den til bare at tænde maskinen for alm. kig. Dvs. Den sender ikke signalet til harddisken. Dette skal jeg manuelt gøre under timerfunktionen ved at skifte fra "VIS" til "OPTAG". Nå, det er til at leve med. Når jeg så har fået optagelser på HD, figurerer de med kanalnavn og dato. Det ville være ønskeligt med titlen på det optagede, men alt i alt kan jeg, og det var det jeg ville, optage, time og senere se tv-udsendelser og det får under en 1000 kr. seddel. Systemet komme ALDRIG op på siden af min afdøde Panasonic DMR-EX7, men det forventede jeg heller ikke. Jeg kan modtage mpeg 4 på en tagantenne og med tanke på kvaliteten og genudsendelserne, kan jeg udemærket leve med den løsning.
![]() Redigeret af toullouse - 27-Januar-2011 kl. 06:47 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |