recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harmony one makroer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHarmony one makroer?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
hypnagog Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Harmony one makroer?
    Sendt: 08-Januar-2011 kl. 11:05
Hej alle.
Jeg overvejer at købe en harmony one fjernbetjening, på baggrund af den generelt positive omtale den har fået på nettet, og nu da der også findes en komponent så den kan styre ps3 med fuld funktionalitet.

Jeg har søgt mange steder, inkl. denne side, for at få svar på om det opfylder mit, nu, eneste forbehold, men hidtil uden held.
Jeg ønsker at vide om harmony one kan styre mine enheder i en særlig rækkefølge, og vigtigst, om den kan sende kommandoer til mit tv med forsinkelse? Forklaring følger:

Altså kan jeg sætte fjernbetjeningen op, således at når jeg eksempelvis vælger "Se TV" på harmony one, så sendes der først kommando til tv'et om at tænde og dernæst evt. til surr.reciever og yousee plus boksen, og så først herefter sender en ny kommando til tv'et igen, om at skifte til HDMI indgang 1?

Grunden til dette er, at tv'et (Panasonic TH-42PZ700E, en lidt ældre model) ikke kan indstilles til at tænde på andet end standard tv-input kanalen, og ikke HDMI indgangen.
Desuden kræver tv'et at det er startet helt op, hvilket tager ca. 10 - 15 sek., før man kan skifte til HDMI indgangen.

Håber der er nogen der kan dele deres erfaring

Vh. Johnny
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2007
Point: 892
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 11:28
Der er mulighed for at indbygge delays, men om det er helt op til 10-15 sekunder er jeg i tvivl om.

jeg har selv en harmony one og sat 'se tv' op i sekvens så tingene starter i den rigtige rækkefølge og det virker fortræffeligt.

Der er kun en ting som driller mig en smule og det er at selvstændige aktiviteter som fx 'se tv' eller 'se film' eller 'spil ps3' alle forudsætter at enhederne er slukkede når man starter en aktivitet. Det er irriterende når man fx. ser tv men så vil spille PS3. Jeg er dog kommet omkring det ved kun at have en basal aktivitet som hedder 'se tv' den tænder mit tv og receiver. Så har jeg lavet en knap 'spil ps3' som får receiveren til at skifte kanal (og hdmi) samt starte ps3'en op. Jeg har så også lavet en knap der skifter tilbage igen til 'tv mode'.   Men det er altså på knap niveau og ikke aktivitetsniveau. Men det fungerer fint.
Til top
hypnagog Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-December-2008
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 11:35
Tak for det meget hurtige svar.

Det lyder som om jeg skal have en fjernbetjening...Smile
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af Sylvest Sylvest skrev:

Der er mulighed for at indbygge delays, men om det er helt op til 10-15 sekunder er jeg i tvivl om.

jeg har selv en harmony one og sat 'se tv' op i sekvens så tingene starter i den rigtige rækkefølge og det virker fortræffeligt.

Der er kun en ting som driller mig en smule og det er at selvstændige aktiviteter som fx 'se tv' eller 'se film' eller 'spil ps3' alle forudsætter at enhederne er slukkede når man starter en aktivitet. Det er irriterende når man fx. ser tv men så vil spille PS3. Jeg er dog kommet omkring det ved kun at have en basal aktivitet som hedder 'se tv' den tænder mit tv og receiver. Så har jeg lavet en knap 'spil ps3' som får receiveren til at skifte kanal (og hdmi) samt starte ps3'en op. Jeg har så også lavet en knap der skifter tilbage igen til 'tv mode'.   Men det er altså på knap niveau og ikke aktivitetsniveau. Men det fungerer fint.
Det kan du da ændre inde i Harmonyén.. Altså om alle andre skal være tændt/slukket.
Eller så forstår jeg ikke hvad du mener. Det har aldrig været et problem hos mig med min 885.

Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2412
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af Sylvest Sylvest skrev:

Min harmony forudsætter ikke at alt er slukket, den husker hvad der allerede er tændt og tager den videre derfra. Hvis jeg giver mig til at styre tingene manuelt går der dog ged i den, så det holder jeg mig fra. Mine aktiviteter tager udgangspunkt i den nuværende situation, ikke at alt er slukket eller alt er tændt, men den kombination af indstillinger jeg pt. har gang i, det virker helt perfekt.
Til top
.FTH' Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 13:08
Jeg har lige et spørgsmål ang. opladning.  (sorry hvis det er OT)
Hvilken er den bedste måde at gøre det på:

1. vente til den er blevet helt tømt for strøm, før man smider den i docken(opladeren) 
eller
2. sjat oplade den efter 'behov'. 

JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 13:19
Jeg er utrolig glad for min Harmony One, men som beskreveet andet sted i denne tråd, så har jeg også problemer når jeg eks. ser TV fra funktionen"se tv", som i mit tilfælde er at se tv via YouSee boksen, receiver og TV, og så skal skifte til "Se tv på projektor", hvor den ikke tænder tv, men i stedet for tænder projektoren.  Her er jeg nød til at slukke det hele, for derefter at tænde "Se tv på projektor". Hvis jeg bare trykker på "se tv på projektor", så slukker den de app. der i forvejen er tændt, og tænder projektoren...    Det jeg savner er en form for "hukommelse" eller korrespondance, således at Harmony ved hvad der er tændt. 
Er det mig der har begået en fejl under programmeringen?
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 13:28
Vedr opladning :

Så sjat lader jeg min One   men den holder mindst en uge uden lader og vi bruger den rigtig meget.

TV Radio samt lys styring
Til top
.FTH' Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Vedr opladning :

Så sjat lader jeg min One   men den holder mindst en uge uden lader og vi bruger den rigtig meget.

Super, tak for svaret! 
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Vedr opladning :

Så er der da noget galt med min.  Efter en aften er den kun halvt opladetConfused
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1575
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Jeg er utrolig glad for min Harmony One, men som beskreveet andet sted i denne tråd, så har jeg også problemer når jeg eks. ser TV fra funktionen"se tv", som i mit tilfælde er at se tv via YouSee boksen, receiver og TV, og så skal skifte til "Se tv på projektor", hvor den ikke tænder tv, men i stedet for tænder projektoren.  Her er jeg nød til at slukke det hele, for derefter at tænde "Se tv på projektor". Hvis jeg bare trykker på "se tv på projektor", så slukker den de app. der i forvejen er tændt, og tænder projektoren...    Det jeg savner er en form for "hukommelse" eller korrespondance, således at Harmony ved hvad der er tændt. 
Jeg tror du skal kigge din programmering efter i krogene.
Hvis jeg f.eks. hører radio (på min surroundreceiver) og derefter vil se TV, ved Harmony'en godt at receiveren er tændt og skifter bare indgang på den.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Jeg tror du skal kigge din programmering efter i krogene.
Hvis jeg f.eks. hører radio (på min surroundreceiver) og derefter vil se TV, ved Harmony'en godt at receiveren er tændt og skifter bare indgang på den.
Hej JesperTongue
Er det også en Harmony One du har?  
Så må jeg jo kigge det igennemTongue
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu