|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
antilles ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Januar-2009 Sted: BallerupDenmark Status: Offline Point: 389 |
![]() Sendt: 06-Januar-2011 kl. 13:56 |
Hej Alle,
Jeg har en PS3 som slæbes mellem stue og soveværelse. Det betyder en del HDMI kabel udtræk og isætning. Dette har resulteret i at mine billige Harald Skrald kabler til tider giver mig blackout. Kan nogen anbefale et kabel (3m) som kan holde til at blive fysisk brugt og samtidig til en rimelig pris - jeg giver ikke 1.000 kr for et HDMI kabel... Tak på forhånd Martin
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Hvis nu du ser her, så er der noget at vælge imellem. http://www.av-cables.dk/hdmi_kabel/hdmi_kabel_183_da/ Det er en god ide at flytte og tage fra så lidt som muligt for at undgå slid på tilslutninger.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
antilles ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Januar-2009 Sted: BallerupDenmark Status: Offline Point: 389 |
![]() |
Tak for linket. Har nu kigget på deres side nogle gange. Men igen er det svært da jeg ingen praktisk erfaring har med hvilke kabler der er gode og hvilke der er dårlige. Eller rettere hvilke der bliver dårlige med tiden.
Som du skriver skal man undgå flytninger af udstyr. Jeg er nu mest bange for at HDMI connectoren i PS3'eren kan blive slidt, for så have vi jo for alvor balladen. Men du mener altså at "High Speed guldbelagt HDMI kabel - 3 m" fra av-cables skulle være pålidelige? Så er det jo bare at gå efter dem. Men hvis man får mere på selve stikket ved at slippe et par hundrede for et kabel, skal jo nok sove godt i nat alligevel.
![]() |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Jeg vil sige det på den måde, hvad der er sansynlighed for at holde bedre, kablet eller tilslutningen i udstyret, så er mine penge på kablet.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
![]() |
Med så lile og "fimset" en connector som HDMI ville jeg nu foretrække at købe endnu en PS3 i stedet. Klaus |
|
![]() |
|
![]() |
Det kunne være man skulle bide i det sure æble og hive en PS3 yderligere hjem... Det er jo en fed BluRay/DVD og medie afspiller, mangler dog stadig support for mkv. Er der nogen som kender en tilsvarende afspiller f.eks fra Samsung, som også kan streame mkv og mp4 over DLNA? (Jeg bruger ikke PS3 til spil)
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Jeg har faktisk ødelagt et antal HDMI kabler helt, når jeg som anmelder ofte skifter mellem anlæg. Jeg har såmænd end ikke fundet forskel i holdbarheden mellem lidt billigere og lidt dyrere kabler.
Problemet er nok mere stikforbindelserne i anlægget, som sikkert ikke er vildt begejstret for at blive brugt for meget på den måde
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
Afhængig af afstand kunne du istedet bruge en aktiv HDMI-splitter. Så kunne du spare lidt penge. Jeg har dog ikke prøvet at se hvor god rækkevidden på bluetooth er..
|
|
![]() |
|
keldp ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 713 |
![]() |
Jeg har også ødelagt en del. Jeg synes selv de dyre er noget tyndt blik.
|
|
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890 BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80 Højtalere Front : Dali, Mentor 5 Center: Dali Suite C 0.8 Bag:Dali Suite Rear. Sub: Dali S 12. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |