|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
cukdk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 63 |
![]() Sendt: 04-Januar-2011 kl. 18:44 |
|
Hej Jeg har nogle ellers flotte streger på min skærm.. Se billede - Se i stort format her Se film Hvad skylles disse er det en fejl på kablet. Kablet er 10 meter langt og går fra kældren gemmem krybekældren op til stueetagen... På vejen igennem krybekælderen løber den forbi mange sjove installationer Vand og varme installationer 10 netværkets kabler 10 antende kabler Alm. 230v kabler Alm. 400v kabler Men kan de påvirket et HDMI signal ? Fanden skulle stå i købe et nyt kabel, bruge en halv dag på at møve sig igennem krybekælderen for at opnå samme resultat. Hvad er jeres bud ? På forhånd tak
|
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Ja, i dén grad. Det kræver et godt, og godt skærmet, HDMI kabel.
EDIT: Og ja, det ligner meget udfald i kablet.
At du har købt et for billigt kabel. Giv skylden til dem der har forsøgt at bilde dig ind at alle HDMI kabler er ens, så længe der er hul igennem, og køb et ordentligt kabel.
(Hvis det så viser sig at jeg lige har skudt mig selv i foden og du har købt kablet af mig, så giver jeg et nyt kabel og en god flaske rødvin... ![]() Redigeret af Otto J - 04-Januar-2011 kl. 19:28 |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Stammer signalet fra computeren, og i givet fald, hvilken opløsning og bit-dybde smider du igennem? |
||
![]() |
||
cukdk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 63 |
![]() |
|
Otto du kan sove roligt, Du står ikke som sælger på kablet. Hvilket godt kabel til nemmeskepenge kan du anbefale ? Jep signalet kommer fra Computeren 1920x1080 32 bit
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det stiller større krav end hvis det f.eks. havde været 1080P YCbCr fra en blu-ray afspiller uden Deep Color.
Desværre kan man ikke rigtigt bruge de nye speed-ratings fra HDMI organisationen i denne sammenhæng, deres ratings ligger "skævt", så du er tvunget til at købe et kabel der officielt kun er certificeret til 720P/1080i (standard speed), fordi den ekstremt krævende High Speed certificering (der garanterer 4K 3D m. Deep Color) endnu ikke er opnået af et 10 meters kabel. Så du er nødt til at stole på producent/forhandler, og bede om et kabel der virker i situationen.
Som forhandler, så kan jeg i sagens natur ikke give et uafhængigt svar på spørgsmålet. Jeg/vi garanterer at et hvilket som helst Audioquest kabel virker med 1080P op til 48 bit. (det betyder ikke at jeg trækker kablet om for dig hvis du skulle være den første hvor det ikke virker, men så får du i det mindste pengene tilbage for kablet...). Men til dato har det _altid_ løst kabel-problemer at skifte til Audioquest.
Sagt på en anden måde: Jeg kan ikke garantere dig at Audioquest er bedre eller ringere end andre, men jeg kan garantere dig at det virker.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Så er der trukket et HDMI kabel, og det spiller bare...
![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |