Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
newbie123
Ny bruger
Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 17
|
Emne: Blu-ray langsomt Sendt: 26-December-2010 kl. 08:19 |
Hej :)
Oplever I nogensinde, at Blu-Rays er langsomme i indlæsning mellem menuerne? De fleste film jeg har er der ingen problemer med. Nu har jeg på det seneste købt Toy Story 3, Dumbo og Snehvide. På alle disse Blu-Rays er der rigtig meget ventetid når jeg navigerer i menuerne. Det kan tage op til 1 min at komme i gennem hvert menupunkt, og så tager det lang tid at sætte en film på, da man mange skal klikke igennem 3-4 punkter før filmen kan startes. Jeg oplever ikke problemet på mine andre Blu-ray film.
Kender I til dette problem?
|
 |
musicus
Guld medlem
Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
|
Sendt: 26-December-2010 kl. 10:21 |
Jeg vil tro, at det nok kommer an på hvilken model af Blu-ray afspiller, der er tale om.
Men jeg har dog ikke selv bidt mærke i, at det på Disney/Pixar BD-film ligefrem skulle tage SÅ lang tid at komme igennem de enkelte menu-punkter, inden filmen kan sættes i gang.
Derimod tager det ofte en halv 30-års krig at komme igennem Disney-skivernes "Trailer-park". Eller bare at få lov til at springe den over. 
Redigeret af musicus - 26-December-2010 kl. 11:26
|
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930
2x Toshiba HD-XE1,
Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500
Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800
2x DVDO Edge
|
 |
Torben Rasmussen
Guld medlem
Flatpanels.dk
Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
|
Sendt: 26-December-2010 kl. 10:31 |
Jeg har også de film og oplever ikke problemer i menuerne. Dog er der urimeligt mange forfilm, som man skal springe hen over.
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
 |
Thorslund
Bruger
Oprettet: 08-September-2009
Sted: Denmark
Point: 122
|
Sendt: 26-December-2010 kl. 10:57 |
musicus skrev:
Derimod tager det ofte en halv 30-års krig at komme igennem Disney-skivernes "Trailer-park". Eller bare at få lov til at springe den over.  |
Jeg har lige sat Toy Story 2 på og lige da trailerne starter gælder det om at trykke på "top menu" og man ryger direkte til hovedmenuen.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 26-December-2010 kl. 11:17 |
Ofte får man ikke lov til at gå til Top Menu. Men så spoler jeg bare igennem "30 års krigen"
|
 |
Thorslund
Bruger
Oprettet: 08-September-2009
Point: 122
|
Sendt: 26-December-2010 kl. 11:21 |
Måske man skal trykke på det rigtige tidspunkt?
Jeg synes nemlig at jeg før i tiden har trykket mig gennem trailerne med "kapitel frem". Men i dag opdagede jeg lige i starten af dem, at der stod "tryk top menu for at komme til menuen".
Mit indtryk er også, at det er meget forskelligt fra film til film hvad man skal/kan gøre. Som regel skal jeg gennem en del forsøg, som ender i beskeden "denne funktion er aktuelt ikke mulig for denne film" eller noget i den stil.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 26-December-2010 kl. 11:24 |
Ok! Det må jeg prøve næste gang. Når ungerne skal se Disney, så starter jeg gerne op ½ time inden, for at nå til filmen. Ellers blir' de små bare utålmodige
Hvad F har Disney egentlig tænkt på 
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 26-December-2010 kl. 12:34 |
Kampus skrev:
Hvad F har Disney egentlig tænkt på  |
Man skal høre og se så meget til dem som muligt. Der reklameres jo også HVERGANG når de vil sælge en BD/DVD at det er DISNEY DVD/BD, hvad F er forskellen på dem og andre DVD/BD. ? Ingen, de er åbentbart MEGET selvglade.
Der er jo ingen andre BD/DVD reklamer der fokuserer så meget på hvilket studie de kommer fra som Disney gør, andre slår jo ikke fast med store søm at det er f.eks Sony, Universal, Paramount eller andre. Det er ganske uden betydning, det er filmen det drejer sig om, og ikke hvorfra den kommer. Det er da det sidste man ser efter, hvis i det hele taget man ser efter det.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
newbie123
Ny bruger
Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 17
|
Sendt: 26-December-2010 kl. 14:53 |
musicus skrev:
Jeg vil tro, at det nok kommer an på hvilken model af Blu-ray afspiller, der er tale om.
Men jeg har dog ikke selv bidt mærke i, at det på Disney/Pixar BD-film ligefrem skulle tage SÅ lang tid at komme igennem de enkelte menu-punkter, inden filmen kan sættes i gang.
Derimod tager det ofte en halv 30-års krig at komme igennem Disney-skivernes "Trailer-park". Eller bare at få lov til at springe den over.  |
Ok tak. Så er den nok gal med min blu-Ray afspiller. En firmware upgrade har desværre ikke hjulpet :(
|
 |
TobiasKM
Guld medlem
Oprettet: 03-August-2008
Point: 746
|
Sendt: 26-December-2010 kl. 20:07 |
Well, Blu-Ray har altid haft ry for at være langsomt i menuerne.. Alt efter afspiller selvfølgelig, det var i lang tid den største fordel ved at afspille på PS3? :) Da den havde hestekræfterne til at få java menuerne til at køre ordentligt :P
Ved ikke hvordan hele billedet ser ud i dag, min Panasonic BD35, som jo også snart er et par år gammel, den er rigeligt langsom i hvert fald. Har også overvejet at opgradere, bare for at få noget der går lidt hurtigere :) Men sidst jeg læste op på det var dengang for 2 år siden :P
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 26-December-2010 kl. 20:15 |
Har læst at Panasonic BD45 skulle være rigtig hurtig
|
 |
PerW
Guld medlem
Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
|
Sendt: 26-December-2010 kl. 20:49 |
Da jeg skiftede min "gamle" sony 350 ud med en 470, så skete der noget med hastigheden. Så nyerer maskiner er blevet hurtigerer.
|
 |