| Forfatter | 

Emne Søg    Emne-funktioner
    | 

p.las  

Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
    Sted: Denmark
       Status: Offline
    Point: 4156
   | 

Emne: Oppo bdp-83 dekodning     Sendt: 24-December-2010 kl. 11:27 | 

| 

Hej.
 Er der nogen der har testet hvordan Oppoen dekoder i forhold til Intern dekodning i forstærkeren?. Hvis der er forskel, hvad er forskellen så. Jeg har ikke selv mulighed for at teste det , da min processor ikke kan dekode hd lydspor. 
  Redigeret af p.las - 24-December-2010 kl. 11:41

| 

| 

| 

| 

Exxtreme  

Guld medlem

Oprettet: 07-Oktober-2006
    Sted: Skagen
    Point: 1091
   | 

Sendt: 24-December-2010 kl. 11:43 | 

| 

Det er jo ikke nemt at svare på når du ikke skriver hvilken forstærker du vil sammenligne med... Det er jo altid bedst at sende signalet igennem den bedste D/A converter, men du er nødt til at skrive hvilken forstærker og evt. D/A converter så vil sammenligne Oppo'en med...

| 

| 

p.las  

Guld medlem

| 

Sendt: 24-December-2010 kl. 12:00 | 

Exxtreme skrev:
  Det er jo ikke nemt at svare på når du ikke skriver hvilken forstærker du vil sammenligne med... Det er jo altid bedst at sende signalet igennem den bedste D/A converter, men du er nødt til at skrive hvilken forstærker og evt. D/A converter så vil sammenligne Oppo'en med...
  |    
Dekodningen har ikke noget at gøre med d/a konvereringen . Jeg vil bare vide om de der har en Oppo oplever en forskel mellem pcm og bitstream ........altså dekodning i oppoen vs dekodning i forstærkeren......generelt, uanset hvilken forstærker man har

| 

| 

| 

| 

kennethbrdk  

Guld medlem

Oprettet: 20-August-2007
    Point: 1194
   | 

Sendt: 24-December-2010 kl. 12:13 | 

p.las skrev:

Exxtreme skrev:
  |     Dekodningen har ikke noget at gøre med d/a konvereringen . Jeg vil bare vide om de der har en Oppo oplever en forskel mellem pcm og bitstream ........altså dekodning i oppoen vs dekodning i forstærkeren......generelt, uanset hvilken forstærker man har |    

Jeg har en Denon 3808A og kan ikke høre den store forskel uanset om Oppo´en (PCM) eller Denon´en (Bitstream) står for det, men har nu inddelt det således at Oppo´en står for billedet og Denon´en står for lyden - Denon´en skal jo også lave lidt    

| 

| 

p.las  

Guld medlem

| 

Sendt: 24-December-2010 kl. 13:35 | 

kennethbrdk skrev:

p.las skrev:

Exxtreme skrev:
  Det er jo ikke nemt at svare på når du ikke skriver hvilken forstærker du vil sammenligne med... Det er jo altid bedst at sende signalet igennem den bedste D/A converter, men du er nødt til at skrive hvilken forstærker og evt. D/A converter så vil sammenligne Oppo'en med... |    Dekodningen har ikke noget at gøre med d/a konvereringen . Jeg vil bare vide om de der har en Oppo oplever en forskel mellem pcm og bitstream ........altså dekodning i oppoen vs dekodning i forstærkeren......generelt, uanset hvilken forstærker man har |    

Jeg har en Denon 3808A og kan ikke høre den store forskel uanset om Oppo´en (PCM) eller Denon´en (Bitstream) står for det, men har nu inddelt det således at Oppo´en står for billedet og Denon´en står for lyden - Denon´en skal jo også lave lidt    |    
Kan du ikke høre forskel, eller er der en mindre forskel    

| 

| 

| 

| 

kennethbrdk  

Guld medlem

| 

Sendt: 24-December-2010 kl. 22:49 | 

p.las skrev:

kennethbrdk skrev:

p.las skrev:

Exxtreme skrev:
  Det er jo ikke nemt at svare på når du ikke skriver hvilken forstærker du vil sammenligne med... Det er jo altid bedst at sende signalet igennem den bedste D/A converter, men du er nødt til at skrive hvilken forstærker og evt. D/A converter så vil sammenligne Oppo'en med... |    Dekodningen har ikke noget at gøre med d/a konvereringen . Jeg vil bare vide om de der har en Oppo oplever en forskel mellem pcm og bitstream ........altså dekodning i oppoen vs dekodning i forstærkeren......generelt, uanset hvilken forstærker man har |     

Jeg har en Denon 3808A og kan ikke høre den store forskel uanset om Oppo´en (PCM) eller Denon´en (Bitstream) står for det, men har nu inddelt det således at Oppo´en står for billedet og Denon´en står for lyden - Denon´en skal jo også lave lidt    |    
  Kan du ikke høre forskel, eller er der en mindre forskel   |    

Den er så minimal, at jeg ikke ville kunne høre forskel i en "blindtest" eller hedder det "døvtest" så    

| 

| 

p.las  

Guld medlem

| 

Sendt: 24-December-2010 kl. 23:30 | 

kennethbrdk skrev:

p.las skrev:

kennethbrdk skrev:

p.las skrev:

Exxtreme skrev:

Jeg har en Denon 3808A og kan ikke høre den store forskel uanset om Oppo´en (PCM) eller Denon´en (Bitstream) står for det, men har nu inddelt det således at Oppo´en står for billedet og Denon´en står for lyden - Denon´en skal jo også lave lidt    |    Kan du ikke høre forskel, eller er der en mindre forskel   |    

Den er så minimal, at jeg ikke ville kunne høre forskel i en "blindtest" eller hedder det "døvtest" så    |    
Okay......du er ikke sikker på at der er forskel overhovedet    

| 

| 

| 

| 

kennethbrdk  

Guld medlem

| 

Sendt: 25-December-2010 kl. 00:12 | 

p.las skrev:

kennethbrdk skrev:

p.las skrev:

kennethbrdk skrev:

p.las skrev:

Exxtreme skrev:

Jeg har en Denon 3808A og kan ikke høre den store forskel uanset om Oppo´en (PCM) eller Denon´en (Bitstream) står for det, men har nu inddelt det således at Oppo´en står for billedet og Denon´en står for lyden - Denon´en skal jo også lave lidt    |    Kan du ikke høre forskel, eller er der en mindre forskel   |     

Den er så minimal, at jeg ikke ville kunne høre forskel i en "blindtest" eller hedder det "døvtest" så    |    
  Okay......du er ikke sikker på at der er forskel overhovedet   
  |    

Jeps 

| 

|