|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Thomas_H ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 467 |
![]() Sendt: 03-November-2010 kl. 20:15 |
|
Hej med jer, I med hjemmebiograf, må da om nogen være folk med gode billeder og lyd? Jeg har brugt RIGTIG mange timer, på at lave et cover-nummer af min store mentor JM Jarre ![]() Fourth Rendez-Vous Hvordan ser og lyder sådan noget hos jer, hvis der skulle sidde en enkelt Jarre-fan derude? :) Den er lavet i 1080p 21:9, men det er nok ret hårdt komprimeret på YouTube, hvis man får det op på en stor skærm? Mvh Thomas H. |
||
--
mvh Thomas H. - www.thhe.dk |
||
![]() |
||
Jessemand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
![]() |
|
Hej Thomas!
Virkelig imponerende stykke arbejde. Jeg sidder desværre kun ved en pc med temmelig dårlig højttalere men hvis du ikke havde skrevet at det var et cover ville jeg tro det var den ægte vare! Virkelig flot, men kunne måske godt savne lidt variation i forhold til den ægte vare... selvom det er en rum tid siden jeg hørte det sidst! Og ja, jeg har lyttet til Jarre siden Equinoxe udkom... så lidt skabsfan er man vel! ![]() |
||
![]() |
||
Thomas_H ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 467 |
![]() |
|
Takker :o)
Ja den kan måske virke lidt monoton, men det er nok fordi der bliver bygget ting man man ikke lige lægger mærke til. Jeg overvejer dog at lave et remix, hvor jeg selv bestemmer hvad der skal ske :o) Så må du jo lige smide originalen på en dag :o9 |
||
--
||
![]() |
||
taalmod ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-December-2008 Status: Offline Point: 124 |
![]() |
|
Det lyder rigtigt godt.
Jarres musik er lagkagemusik, og måden du har bygget videoen op på gør det tydeligt, hvad der sker i de fordskellige lag i starten, i hvert fald nogle af dem.
Jeg sad dog længe og forsøgte at lytte mig frem til hvad der skete i øverste venstre hjørne, der var der godt nok ikke skruet meget op.
Jeg går ud fra at du har lyttet det af, og deat er dælme også godt gået. Det er ikke svært at lytte melodien af, men alt andet, der foregår rundt omkring kræver en masse tid og prøven af, før man har den.
For slet ike at tale om den tid, det tager at indspille det, respekt!
Hvis du laver flere af dem her, så læg dem endelig ind også (selvom "min hjemmebiograf" måske ikke lige er det bedste sted at lægge dem), jeg kigger og hører gerne med næste gang :-)
|
||
![]() |
||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
![]() |
|
Helt enig!
Jeg spiller selv dette nummer af og til, men slet ikke med alle de lag - det er godt gået!
![]() |
||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja det er har sgu tager lang tid, men også alle lydende ikke mindst effekterne er svære at lave. Mange af tingene er sikkert lavet lidt tilfældige, og da han har lavet det er det jo rigtigt lige meget hvordan det er - men når man skal prøver at genskabe det, er det svært! Den i venstre hjørne er den baggrunds sequencer der kører i starten, den kører et andet mønster i de andre vers. Sequencer-delen senere i nummeret er generelt helt craaaazy og mega svært. Jeg fandt ud af, at der kører et "pattern" på 25 16.del noder, meget lig det der starter i 3:10, dvs. at det starter ikke forfra efter en eller to takter, men et helt skævt sted, derfor virker det helt tilfældigt uden at være det. Derudover spiller han så med dette "pattern", hvilket er meget tydeligt f.eks. ved 3:23 og 4:18. Og for at det er endnu sværere, har han sikkert spillet fejl og startet forfra flere gange i nummeret, for pludselig starter mønsteret et nyt sted... Alt dette kan man finde ud af, når man sidder og lytter til skidtet i slow med diverse filtre, i bagkanaler osv., finder et gammelt maxi-remix og trækker bagkanalerne ud af Aero-DVD'en :o) Nørdet, ja, men det er sgu sjovt at prøve, især når man får så mange positive kommentarer, så føler man ikke det var helt forgæves :o) |
||
--
||
![]() |
||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
![]() |
|
Du har da VIRKELIG gjort noget ud af det!! ![]() Btw Thomas, engang da vi begge begik os på dk.fritid.bil (eller var det dk.kultur.musik?) hostede jeg en overgang en fil med en dansktop playback sang, noget med "fiskerkonens et eller andet", har du stadig den - den var SÅ utrolig morsom!!
|
||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja som jeg lige har skrevet på YouTube, 24 spor, plus 8 tromme-spor. :o) Ja jeg husker det godt, det var jo før YouTube, NØJ hvor havde jeg svært ved at finde nogle som kunne hoste mine bilvideoer osv., hver gang nogen mente de kunne, bukkede de under når der blev hentet 30 Gb eller mere om ugen :o) Så tak for Tube.. ![]() |
||
--
||
![]() |
||
![]() |
|
"Dejligt" gensyn ![]() |
||
Lars B
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7237 |
![]() |
|
ak ja dk.fritid.bil der var vi meget engang :-)
Træf i Bella og mad på skipperkroen i Køge..... |
||
![]() |
||
![]() |
|
Så fik jeg også lige lavet mit Laser Harpe cover ;) |
||
--
||
![]() |
||
![]() |
|
Igen - super cool.
Selv om den ikke indeholder alle de samme lag, og den samme kompleksitet som den 4., så er det stadig godt gået... Har du forresten nogen sinde prøvet et lede på Ebay efter en Fairlight? Jeg har - og de kan faktisk opdrives, men de er ikke billlige ![]() |
||
Lars B
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |